اقتصادی

آیا دورنمای پوند تاریک است؟

آیا چشم انداز پوند تاریک است؟

قبل از اینکه کواسی کوارتنگ، وزیر خزانه داری بریتانیا از ارائه برنامه های هزینه های شش هفته آینده خبر دهد، بازارهای پوند و دولتی این کشور متزلزل شد.

به گزارش خبرگزاری ترندونی؛ پس از اینکه کواسی کوارتنگ وزیر خزانه داری روز سه شنبه تاکید کرد که نسخه دقیق تر از برنامه های مخارج خود را تا شش هفته دیگر منتشر نخواهد کرد، بازارهای پوند و دولت بریتانیا متزلزل شد و امیدها برای شفافیت بیشتر در مسیر سیاست مالی را از بین برد. بدیهی است که عدم اطمینان در این مسیر باعث ایجاد ترس در بازارها شده است.

کوارتنگ در مصاحبه ای با GB News TV تایید کرد که برنامه هزینه های میان مدت او همانطور که در ابتدا گفته شد در 23 نوامبر منتشر خواهد شد. این در تناقض با گزارش فایننشال تایمز است که توسط شخصیت‌های ارشد حزب محافظه‌کار دریافت شده است. زیرا گزارش حاکی از تسریع این طرح همراه با ارزیابی های مستقل از سوی دفتر برنامه ریزی و مدیریت بودجه برای آرام سازی بازار ارز و اوراق خواهد بود.

در حالی که پوند در برابر دلار به پایین ترین حد خود رسید، بازده اوراق قرضه دولتی بیش از نیم درصد افزایش یافت. و این به دنبال اولین اقدام کوارتنگ به عنوان صدراعظم خزانه در زمان نخست وزیر جدید لیز تراس است. لازم به ذکر است که کوراتنگ در اولین اقدام وزارتی خود از کاهش 45 میلیارد پوندی (48 میلیارد دلاری) مالیات خبر داد. در آن زمان، کوارتنگ از اجازه دادن به دفتر برنامه و بودجه (OBR) برای اظهار نظر در مورد این اقدامات خودداری کرد، که باعث شد تانگ متهم شود که از کنترل‌های سازمانی بر روی آنچه که بسیاری آن را طرح‌های ناپایدار توصیف می‌کردند طفره می‌رفت.

پس از گزارش FT، پوند یک شبه به 1.1425 دلار بازگشت. اما این افزایش ها پس از مصاحبه سه ماهه دوم تداوم پیدا نکرد و قبل از بهبودی برخی از داده های ضعیف بازار کار ایالات متحده، به 1.1352 دلار سقوط کرد.

با نگاهی به آینده، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که پوند دوباره نوسان کند. همانطور که کوارتنگ پیشرفت در برنامه های هزینه را انکار می کند.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا