اقتصادی

آمادگی آمریکا برای توقف افزایش دوباره قیمت بنزین

دولت بایدن آماده است که نفت بیشتری از ذخایر استراتژیک آمریکا آزاد کند تا هر گونه افزایش دوباره قیمت بنزین را متوقف کند.

به گزارش ترندونی، آموس هوچستین، مشاور ارشد بایدن در امور انرژی، به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: قیمت نفت همچنان برای بسیاری از آمریکایی ها بالا است و او ترجیح می دهد کاهش اندکی بیشتر قیمت را مشاهده کند.

هوچستین به این روزنامه گفت: آمریکا به خرید نفت در سال آینده و تا زمانی ادامه خواهد داد که تصور کنیم ذخایر نفت استراتژیک، حجم کافی دارند تا دوباره، پاسخگوی هدف اولیه امنیت انرژی باشند.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت انرژی آمریکا در سال ۲۰۲۲ در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین و افزایش چشمگیر قیمت نفت، ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک فروخت تا افزایش قیمت بنزین به بیش از ۵ دلار در هر گالن را مهار کند. این وزارتخانه امسال، ماهانه حدود سه میلیون بشکه نفت برای بازسازی این ذخایر خریداری کرده است. آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک، سطح این ذخایر را به پایینترین میزان در ۴۰ سال اخیر رساند.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا، اوایل ماه میلادی جاری به رویترز گفت: اگر تعمیرات در پایگاههای ذخیره سازی نفت تا پایان سال تکمیل شود، آمریکا می تواند روند بازسازی ذخایر نفت استراتژیک را سرعت ببخشد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا