عمومی

آقای رئیس استعفا پیشکش، عذرخواهی هم نمی‌کنید؟

ستون خبر دیروز ساعت 21:00 هنگام پخش گزارش با حضور رهبر انقلاب هک شد و با تصاویری عجیب آنتن زنده جمهوری اسلامی ایران توسط ضد انقلاب برای یک چند ثانیه! اینکه چگونه می توان باکس هایی را انتخاب کرد که یک ساعت قبل از اینکه اخبار ناگهان جای خود را به تصاویر دیگر بدهد، نهایی و آماده پخش شوند، یک مشکل فنی است که یا دست نفوذی هاست یا سیستم پخش از بیرون هک شده است. ..

اما نکته مهم سکوت عجیب رئیس سازمان صدا و سیما در هر دو مورد است.

آقای رئیس! دفعه قبل (17 بهمن 1400) ظاهراً هنوز جا نیفتاده بودید و فضا دست شما نبود، اما الان چطور؟ بعد از جابجایی مدیران و تغییرات اساسی، وقتی چنین اتفاقی از همان مسیر قبلی و دقیقاً به همان سبک قبلی رخ می دهد، آیا آنقدر مهم نیست که حداقل شبهه کناره گیری وجود داشته باشد؟ یا باید در همان قسمت خبر یا قسمت دیگر توضیح رسمی داده شود؟ و از افسر اصلی سازمان نه کارشناسانی که همیشه در صحنه هستند!

به راستی اگر این اتفاق در رسانه دیگری، در ستون های خبری رخ می داد، در پوشش «نفوذ» و افترا با آن رسانه چه می کردند؟ آقای رئیس! پس از دریافت دو گل در خانه انتظار شفافیت و شفافیتی داریم که نداریم و نداریم، آیا انتظار یک عذرخواهی ساده از شما زیاد است؟!

البته، وقتی با گزارشی ضعیف و رمزآلود «ببخشید»، پخش زنان برهنه را در بخش اخبار سرپوش می‌گذارید، مطمئناً یا این اتفاق عجیب را خاموش می‌کنید و کمتر از یک سال بعد آن را تکرار می‌کنید یا به خودتان بگویید. دوستان بودجه بی بی سی را کنار بگذارند و بگویند «من و تو» در مقابل بودجه کم صدا و سیما و کمبود منابع مالی برای توجیه یک پیشرفت حرفه ای.

آقای رئیس! صحبت با منبع آگاه خود با یک خبرگزاری دولتی گزینه ای نیست.اینجا (بخوانید) بعد از حادثه اعلام دلیل به گفته یک منبع آگاه فقط با بستن راه تکرار نجات است وگرنه کنایه از بی پولی عذر بدتر از گناه و نشانه ضعف مدیریت است که حتی نمی تواند منابع خود را بر اساس اولویت ها تخصیص دهد. می تواند از “نفوذ و هک” جلوگیری کند اما می تواند انتقاد کند که پول نیست، ما دوباره هک شدیم!

آقای رئیس جمهور و دیگر رهبران، باور کنید «عذرخواهی» بخشی از اختیارات است!

دکمه بازگشت به بالا