برون مرزی

آخرین اخبار از تنش‌ها در مرز اوکراین/ هشدار درباره وقوع جنگ داخلی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، ارتش اوکراین روز جمعه اعلام کرد که یک هیئت آمریکایی به سرپرستی مشاور سرهنگ بریتنی استوارت از منطقه دونباس در مرز با روسیه بازدید کرده است.

ستاد عملیات مشترک در بیانیه ای گفت: “اعضای هیئت از واحدهای نظامی اوکراین در منطقه بازدید و مذاکره کردند.” – واحدهای مسئول مأموریت در خط تماس دونباس.

در این گزارش آمده است: “دولت ایالات متحده به شدت نگران وقایع مرز اوکراین است و از هر جهت ممکن از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور حمایت خواهد کرد.”

در جریان سفر به منطقه ، یک مشاور نظامی ایالات متحده در اوکراین یک لباس نظامی پوشید که با عبارت “یا اوکراین ، یا مرگ” تزئین شده بود. این آرم متعلق به یکی از واحدهای ارتش اوکراین است و حضور آن در لباس نظامی آمریکایی توجه رسانه های روسیه را به خود جلب کرده است.

نظرات فرمانده نیروهای مسلح اوکراین

در همین رابطه ، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین روز جمعه گفت که کیف مذاکرات نظامی با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تشدید کرده است.

با این حال ، این مقام نظامی گفت این کشور نمی خواهد درگیری نظامی با روسیه آغاز کند ، افزود: آزادسازی دونباس با زور منجر به مرگ بسیاری از افراد می شود و این موضوعی است که ما آن را قبول نداریم.

به گزارش الجزیره ، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین همچنین از مشارکت نیروهای اوکراین در تمرین های نظامی از جمله با ناتو خبر داده است.

هشدار مسکو به کیف

این اظهارات پس از آن اعلام شد که سخنگوی کرملین روسیه امروز در واکنش به حوادث منطقه مرزی دونباس به اوکراین هشدار داد و گفت: “بگیر”.

دیمیتری پسکوف افزود: “تنش ها در جنوب شرقی اوکراین به بالاترین حد خود رسیده و این نگران کننده است. “ما از احتمال جنگ داخلی در اوکراین نگران هستیم.”

وزارت خارجه روسیه در واکنش به وقایع دونباس و زمزمه های عضویت اوکراین در ناتو گفت: “پیوستن کی یف به ناتو منجر به تشدید تنش در دونباس خواهد شد و می تواند عواقب ناگواری را به همراه داشته باشد.”

مسکو گفت: “کیف این توهم را دارد که اقدامات نظامی تنش های دونباس را برطرف خواهد کرد.”

کشتی های جنگی آمریکایی از بسفر عبور کردند

در کنار این وقایع و تنش های لفظی بین روس ها و اوکراینی ها ، دو ناو جنگی آمریکایی وارد دریای سیاه شدند. یک منبع به خبرگزاری اسپوتنیک وزارت امور خارجه ترکیه گفت: “واشنگتن به آنکارا اطلاع داده است که دو ناو جنگی از بسفر عبور کرده و وارد دریای سیاه شده اند.”

سفارت روسیه در آنکارا همچنین گفت که ترکیه طبق توافق نامه مونترو روسیه را در این باره آگاه کرده است.

زلنسکی به استانبول می رود

در همین راستا ، ولدیمیر زلنسکی ، رئیس جمهور اوکراین قرار است فردا شنبه با رجب طیبو اردوغان ، همتای ترک خود دیدار کند.

در هفته های اخیر ، اوکراین در تلاش برای بازپس گیری مناطق تحت کنترل شورشیان ، تعداد زیادی نیرو و تجهیزات را به مناطق شرقی خود اعزام کرده است. بعداً روسیه تعداد زیادی نیرو و تجهیزات به مناطق مرزی با اوکراین اعزام کرد.

هفته گذشته ، اوکراین روسیه را به تمرکز هزاران سرباز در مرزهای شمالی و شرقی خود و همچنین در شبه جزیره کریمه متهم کرد. در این مدت ، هر دو طرف اقدامات نظامی انجام دادند.

تنش ها بین روسیه و اوکراین پس از شبه جزیره اوکراین و اوکراین در جریان بحران و تنش های نظامی در شرق اوکراین در سال 2014 آغاز شد. وی در همه پرسی به روسیه پیوست.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا