آتلانتیک: جهانیان به ترامپ می‌خندند

وب سایت اقیانوس اطلس در یادداشتی که روز گذشته منتشر شد ، به خلاء برق ایجاد شده توسط رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ با اظهارات خود علیه ویروس كرونا برای تزریق ضد عفونی كننده ها و سایر اقدامات انجام شده توسط مقامات دولت وی در این زمینه اشاره كرد. به نظر می رسد خلاء قدرت رهبری خود در داخل و خارج از ایالات متحده ایجاد می کند و چین در تلاش است تا این شکاف را پر کند.

آتلانتیک: جهانیان به ترامپ می‌خندند

آتلانتیک در یادداشت خود با اشاره به ویدئویی که اخیراً در اینترنت منتشر شده است به نام “Once upon a virus” که اخیراً مصاحبه ای در سطح بالا بین چین و ایالات متحده دیده می شود ، با مجسمه آزادی که نشانه آن است ایالات متحده با صدای کم صحبت می کند که نشانه چین است. صحبت های آنها در مورد شیوع coronavirus تا آنجا پیش رفت که مجسمه آزادی یک بار گفت: “ویروس در ماه آوریل ناپدید می شود.”

مجله آتلانتیک نوشت: “اگرچه این فیلم مانند یک تولید آماتور به نظر می رسد ، اما چندان آماتور نیست.” این ویدئو در تاریخ 30 آوریل توسط خبرگزاری رسمی شین هوا از چین منتشر شد و دیپلمات های چینی این فیلم را تماشا و اعلام کردند که از دیشب 1.6 میلیون بار مشاهده شده است.

آتلانتیک این ویدئو را اعلانی از چین نامید و نوشت که در صورت وجود خلاء و هنگامی که هیچ تلاشی برای دریافت پیام وجود ندارد ، تبلیغات بهترین کار خواهند کرد. از اواسط ماه مارس ، چین در حال ارسال پیام هایی درباره خلاء بود و اعلام می کرد که جهان نه تنها با یک ویروس بلکه در اثر ناکامی های فاجعه آمیز و مسخره رئیس جمهور آمریکا در مواجهه با این خلاء ، دگرگون شده است.

در جریان کنفرانس مطبوعاتی 23 آوریل ، اظهارات رئیس جمهور از طریق کانال های تلویزیونی ، ایستگاه های رادیویی ، مجلات و وب سایت ها و به چند زبان از همه قاره ها پخش می شد و حتی پس از پخش سخنان وی ، مردم مجله آمریکایی نوشت: هشدار داده شد. با نوشیدن مواد ضد عفونی کننده گول نزنید. در سالهای اخیر ، بسیاری از این رسانه ها با انتقاد از سیاست خارجی ایالات متحده ، رئیس جمهور چندین جمهوری آمریکا را مقصر می دانند. اما اکنون اخباری که از آنها می بینیم جدید است. این بار مردم به رئیس جمهور ایالات متحده حمله نمی کنند بلکه به او می خندند. یکی از بهترین نویسندگان ایتالیا گفت: در حالی که ایتالیایی ها برای آمریکایی هایی که در حال مبارزه با ویروس بودند احساس پشیمانی می کنند اما نسبت به ترامپ احساس متفاوتی می کنند. این ستون نویس ایتالیایی گفت: “علیرغم رنج هایی که اکنون رخ می دهد (به دلیل شیوع کرونا) ، ترامپ ما را سرگرم می کند.”

در این یادداشت آمده است: “اگر ترامپ مسخره بود ، اما دولت وی کاملاً نامرئی بود.” آمریکایی ها هیچ کاری انجام نمی دهند یا اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم ، کاخ سفید کاری نمی کند زیرا بسیاری از فرمانداران ، شهرداران ، پزشکان ، دانشمندان و شرکت های فناوری کار می کنند. رئیس جمهور ایالات متحده هیچ اقدامی از طرف رهبری انجام نمی دهد و هیچ رهبری از طرف ایالات متحده در جهان وجود ندارد. اعضای گروه هفت نفره برای نوشتن بیانیه مشترک جمع شدند. اما این اقدام زمانی لغو شد كه مایك پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا ، اصرار داشت نام كرونا ویروس “Vuhan virus” را نامگذاری كند.

مجله آتلانتیک در این یادداشت نوشت: “نه تنها رئیس جمهور آمریكا صحبت از مزخرف می كند و به نظر می رسد كه ایالات متحده غایب است ، بلكه دیپلمات ارشد این كشور مانند كاریكاتور مردی سرسخت است ، مردی كه در حال پخش شر است.

وی گفت: “چندی پیش نگذشته است که شیوع بیماری کرون و مقیاس واقعی بحران و فاجعه اقتصادی ظاهر نشده است ، اما تصویر کلی بسیار متفاوت است ، دنیای پس از کرتان و پس از آمریكا شکل می گیرد.” روزنامه در این دنیا ، نظرات آمریکایی ها کم ارزش خواهد بود و نظرات رقبا آمریکایی با ارزش تر خواهد بود. این امر جنبه های سیاسی را به گونه ای تغییر می دهد كه آمریكایی ها آن را نمی فهمند.

آتلانتیک همچنین نوشت که تبلیغات چین زمینه بارور دیگری را ایجاد کرد. کمک چین به ژاپن و کره جنوبی ، دو متحد آمریکا رسید. دو کشور دلایل زیادی برای عدم اعتماد به چین دارند ، اما اکنون که ترامپ به موضوع خنده دار تبدیل شده است و اکنون که ایالات متحده از این بازی خارج است ، ممکن است برخی در توکیو و سئول به این نتیجه برسند که بهتر است بیشتر مراقب باشید. خطر نکن همچنین چین کمک های قابل توجهی به ایران کرده است ، و رهبران ایران اکنون دلایل مختلفی دارند که می توانند انتظار داشته باشند در صورت عدم برخورد با رئیس جمهور به عنوان یک انسان جدی ، در برابر تحریم ها مقاومت کنند.

نویسنده یادداشت با بیان اینکه مردم جهان سخنان ترامپ را مسخره می کنند ، نوشت: در شرایط فعلی که مردم جهان به رئیس جمهور آمریکا می خندند ، چینی ها می توانند موفق شوند. در حلقه اطراف پومپئو ، به نظر می رسد که استفاده از کلمه “ویروس Vuhan” بسیار شجاع است ، اما در دنیای واقعی ، در دنیای رئیس جمهور پومپئو ، وی دلقک محسوب می شود. افراد زیادی این را نمی شنوند. خلاء انرژی ایجاد شده است و چین در تلاش است آن را پر کند. طبق گفته های اخیر مقامات دولت ترامپ ، آنها هنوز از هرج و مرج ای که در سیاست خارجی ایالات متحده ایجاد کرده اند ، بی اطلاع هستند. چند روز گذشته ، پومپئو در تلاش است تا تحریم هایی را علیه ایران ترتیب دهد ، گویا روسیه و دیگر متحدین اروپایی در آمریکا می خواستند از او پیروی کنند.

مجله آتلانتیک نوشت: با اشاره به اینکه “جو بایدن” می تواند در این زمینه تغییری ایجاد کند ، شوخی های مطرح شده در مورد ضد عفونی کننده ها و خاطراتی که باعث خنده در محافل می شود یادآوری خواهد بود. . هرکسی که پمپئو را جایگزین کند ، فقط چهار سال برای ترمیم خسارت وارده به او رسیده ، و حتی ممکن است تلاشهای جایگزینی وی نیز کافی نباشد.

این نویسنده با ذکر این نکته که ترامپ دوباره در انتخابات پیروز خواهد شد ، نتیجه گیری می کند و می گوید هر ملتی می تواند یک بار برای همیشه اشتباه کند و یک رهبر بد را انتخاب کند ، اما اگر آمریکایی ها دوباره ترامپ را انتخاب کنند ، این یک پیام است. یک کشور جدی. “ما به عنوان یک رئیس جمهور نادان ، ما بی فکر و خودشیفته هستیم.”

310311

دکمه بازگشت به بالا