برون مرزی

آتش‌سوزی گسترده یونان در روز پنجم؛ یک شهر کاملا در آتش سوخت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، آتش سوزی گسترده در جنگل ها و مراتع یونان که همچنان در مناطق مختلف این کشور در حال گسترش است ، در پنجمین روز آغاز شد.

این شعله که از روز سه شنبه در شرق آتن (یونان) آغاز شد ، پس از وزش باد شدید تابستانی به سرعت در چند جهت گسترش یافت ، هزاران هکتار جنگل در شمال یونان را سوزاند و دهها روستا و مناطق مسکونی را تخلیه کرد.

به گزارش رویترز ، یونان که در 30 سال گذشته گرمای بی سابقه ای را تجربه کرده است ، اکنون با آتش سوزی گسترده در مناطق مختلف این کشور دست و پنجه نرم می کند و جنگل ها ، خانه ها ، مشاغل و حیوانات را می بلعد.

فرانسیس اسپانوس ، فرماندار یونان مرکزی ، شنبه شب به تلویزیون اسکای گفت: “وضعیت بسیار دشوار است.” [آتش در] – جبهه شمالی از یک طرف جزیره به طرف دیگر حرکت می کند.

نخست وزیر یونان با توصیف این کشور به عنوان “تابستان کابوس” این روزها ، اولویت دولتش را نجات جان مردم یونان دانست.

به گزارش رویترز ، بادهای شدید آتش را به شهر Tracomacidoni در حومه آتن منتقل کردند و ساکنان آن را مجبور به ترک خانه های خود کردند. سپس آتش تمام شهر را سوزاند و در طول راه خانه ها و اتومبیل های سوخته باقی ماند.

یکی از ساکنان شهر با فرار از آتش با اشاره به ابر سیاه بزرگ دود که آسمان آتن را پوشانده بود ، گفت: “وضعیت واقعاً بد است.” – تمام یونان در آتش است!

بر اساس این گزارش ، آتش به پای پرنیتا در شمال آتن رسیده و هزاران نفر را تخلیه کرده است. اگرچه آتش در آن منطقه تا حدودی فروکش کرد ، اما بادهای شدید و گرم دوباره وزید و دوباره آن را شعله ور کرد.

نیک هاردالیا ، معاون وزیر دفاع یونان گفت: “به هیچ وجه نمی توان از کار خود راضی بود.” “ما در حال مبارزه با یک مبارزه بسیار بزرگ هستیم.”

روز سه شنبه ، 12 آگوست ، آتش سوزی در شهر واریامپپی یونان ، 20 کیلومتری شمال مرکز آتن رخ داد و گرمای سوزان به سایر شهرهای مجاور سرایت کرد و بسیاری از خانه ها و اتومبیل ها را سوزاند و ساکنان مجبور به فرار شدند. به

تابستان امسال ، اروپا با گرمای بی سابقه ای دست و پنجه نرم می کند ، که با بارش های شدید همراه بود که باعث جاری شدن سیل در شمال اروپا از جمله بلژیک و آلمان شد و حدود 200 نفر را کشت.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا