به گزارش خبرگزاری ترندونی، علیرضا کاظمی روز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در همایش کشوری آموزشی – توجیهی روسای ادارات مراکز و مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان کارکنان و مدیران استانی این سازمان بیان کرد: بسیار خرسندم در آستانه بازگشایی مدارس و در اولین روزهای ماه ربیع این توفیق نصیبم شد تا در جمع همکاران سختکوش معاونت مدارس غیر دولتی حضور پیدا کنم.
وی در ادامه با بیان اینکه اتفاقات موثری در دوره اخیر در این معاونت افتاده است؛ گفت: همه ارکان نظام تعلیم و تربیت باید در مسیر و ارتقای وزارت آموزش و پرورش همت ویژه گمارند.
کاظمی با بیان روایتی از امام حسین (ع) و نبی اکرم (ص) به موضوع اخلاق اشاره کرد و افزود: در همه جای دنیا اخلاق در حوزههای مختلف قابل اعتنا و توجه است. در کشور ما و در مکتب اسلام چیزی فراتر از آن به اسم مکارم اخلاق داریم و برای رسیدن به این مهم باید پا روی نفس گذاشت و خودساخته بود.
وی با بیان اینکه تمرکز در این جلسه روی بازگشایی مدارس پروژه آنلاین است، بیان کرد: راه اندازی قطار آموزش و پرورش برای ما یک اصل واولویت است؛ بنابراین همه مکلفیم در این مسیر از دغدغه معلمان عزیز بکاهیم.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات ما در آموزش و پرورش ساده انگاری است؛ بیان کرد: ساده انگاری در بخشهای مدیریت، ساماندهی، کیفیت بخشی و حل معضلات تاثیر منفی میگذارد. از این رو در خصوص همه مسایل مطروحه نیاز به فکر و هم اندیشی فراوان وجود دارد.
به گفته کاظمی، ۴۴ سال است که آموزش و پرورش در سطوح برنامه ریزیهای کلان و اجرا از کوچک انگاری و ساده انگاری رنج میبرد و این نظام از سیاست گرایی، سلیقه گرایی، بی ثبانی مدیریتی آسیب دیده است.
وی به استفاده از ظرفیتهای موجود و بکارگیری همه توان در راستای سیاستهای آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید در این خصوص گامهای جدی همراه با اولویت بندی برداشت.
کاظمی با بیان اینکه مدارس غیردولتی نیز در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت تلاش میکنند، افزود: انتظار میرود در این مدارس نیز همانند دیگر مدارس کشور همان حساسیت در بازگشایی مدارس وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد که نباید هیچ کلاس درسی بدون معلم و هیچ دانش آموزی بدون کتاب باشد.
کاظمی افزود: ضرورت دارد در فرآیند نظارت، برای همه اهداف، رویکردهای مناسب طراحی و تدوین شود.
انتهای پیام/