عمومی

پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین از شنبه ۲۱ مرداد ماه

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های اتوبوس برای سفر اربعین از روز شنبه ۲۱ مرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ داریوش باقرجوان اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی از روز شنبه پیش‌فروش بلیت اینترنتی اربعین به مقصد استان‌های مرزی و مرز‌های شش‌گانه آغاز می‌شود که در این خصوص تلاش شده با استفاده از ظرفیت‌های کامل مشکلی در حمل و نقل ایجاد نشود و از ظرفیت دستگاه‌هایی که ناوگانی در اختیار دارند نیز در این ایام استفاده خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فروش اینترنتی یا رزرو برای بازگشت زائران نیز در حال ایجاد است، افزود: زائران باید در این خصوص برنامه ریزی‌های خود را در بازگشت به کشور و ورود به مرز‌ها انجام دهند.

 

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: زائرانی که در برگشت از عراق وارد کشور می‌شوند شاید برنامه زمان بندی دقیقی برای آن‌ها انجام پذیر نباشد بنابراین در این خصوص حداکثر شش ساعت برای انتقال و جابجایی زایران در نظر گرفته شده که کسانی که بلیت رزرو کرده اند، فارغ از هرگونه ناوگانی که در لحظه ورود به کشور موجود باشد کار جابجایی انجام شود و در غیر این صورت زوار باید منتظر اتوبوس مورد نظر خود شوند.

 

سفر‌های اربعین امسال از ۲۷ مرداد آغاز می‌شود و تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت.

 

به گفته مسئولان، حدود ۷ هزار اتوبوس عملیاتی در کشور وجود دارد و برنامه ریزی برای اضافه شدن ۵ هزار و ۲۰۰ اتوبوس هم در حال انجام است.

 

دکمه بازگشت به بالا