عمومیکسب و کار ایرانی برتر

تاریخچه و معرفی شرکت اشنایدر الکتریک

در این مقاله قصد داریم شما را با شرکت بزرگ و چند ملیتی فرانسوی به نام اشنایدر Schenider Electric که از آن به‌اختصار با SE نیز یاد می‌کنند، آشنا کنیم. کیفیت و کارایی بی‌نظیر محصولات برق صنعتی و تجهیزات شبکه اشنایدر در دنیا ثابت‌شده است و به همین دلیل است که برند اشنایدر (Schenider) جزء برندهای محبوب در سراسر دنیا محسوب می‌شود

برادران اشنایدر در اوایل قرن ۱۹ با تشکیل شرکت اشنایدر الکتریک در زمینه صنایع فولاد، آهن و ماشین آلات سنگین و کشتی سازی فعالیت خود را آغاز کردند. پس از آن در سال ۱۹۱۹ با تأسیس شرکت اشنایدر در آلمان و همکاری با شرکت وستینگهاوس در زمینه تولید موتورهای الکتریکی، تجهیزات تابلو برق و سایر تجهیزات الکتریکی برای نیروگاه ها و لوکوموتیوهای برقی فعالیت خود را توسعه دادند.

در اواخر قرن بیستم این شرکت با تأکید بیشتر بر صنعت برق، خرید کارخانجات تله مکانیک، اسکوئردی و مرلن ژرن، گروه اشنایدر الکتریک را در فرانسه ابداع نموده و دفتر و شرکت اصلی را هم در فرانسه و در شهر گرنوبل دائر کرده است؛ همچنین با مالکیت کارخانه Lexal – دومین توزیع کننده صنعت برق در اروپا – فعالیت خود را در زمینه محصولات بازار ساختمان گسترش داد است. این شرکت در طی سالیان متوالی با تأسیس شعب مختلف در بسیاری از کشورهای جهان، از پیشگامان صنعت برق است.

اتوماسیون ساختمان و سیستم های کنترل

ابزارهای کمپانی اشنایدر برای ایجاد ساختمان‌های هوشمند و ذخیره‌ی انرژی و همین‌طور افزایش کارایی در این بخش قرار دارن. ابزارهایی مثل سیستم‌های مدیریت ساختمان، نرم‌افزارهای مانیتورینگ، ضدحریق و افزایش امنیت، انواع سوپاپ‌ها و غیره در این دسته‌بندی جای می‌گیرن.

محصولات ولتاژ پایین

شامل سرویس‌هایی میشه که با ولتاژ کم کار می‌کنن. ابزارهایی مثل قطع‌کننده‌های PowerPact، قطع‌کننده‌های MasterPact MTZ و ComPact NSX و بسیاری از تجهیزات مشابه که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرن.

انرژی خورشیدی و ذخیره انرژی

اشنایدر با تکنولوژی‌های روز و به کمک فتو ولتاییک که به اختصار PV خوانده میشه، از نور خورشید الکتریسیته تولید می‌کنه. برای این کار از سلول‌های خورشیدی استفاده میشه.

محصولات اشنایدر الکتریک

مصولات اشنایدر در کشور فرانسه تولید می شوند و برندی فرانسوی است که دفتر

مرکزی آن در شهر روی ملزمون فرانسه تاسیس شده است. برند اشنایدر الکتریک

در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی، انتقال انرژی برق و تولید محصولات باکیفیت الکتریکی

تولید و روانه بازار کرده است. نمایندگی اشنایدر در سال‌های اخیر نمایندگی های زیادی

در کشورهای مختلف جهان تاسیس کرده است تا افراد بتوانند مرتبط با نیاز خود محصولات

این برند را تهیه و مورد استفاده قرار دهند.

شرکت اشنایدر الکتریک فرانسه  در سال ۱۸۳۶ تاسیس شد و بنیان گذار آن جوزف اوژن اشنایدر

و آدولف اشنایدر می باشند که توانستند تحول عظیمی در صنعت برق به وجو بیاورند.

این برند در سال ۱۹۸۱ توسعه پیدا کرد و توانست خود را جزء ۵۰۰ شرکت

بزرگ جهان قرار دهد.

دسته‌بندی محصولات شرکت اشنایدر الکتریک Schneider Electric

محصولات اشنایدر الکتریک شامل محصولات متنوعی می‌باشد. برای آشنایی بهتر با محصولات، آنها را به کاربردهایی که در صنایع مختلف دارند، تقسیم کردند از جمله:

  • کسب و کارهای کوچک و مسکونی
  • اتوماسیون ساختمان و سیستم‌های کنترل
  • محصولات ولتاژ پایین
  • انرژی خورشیدی و ذخیره انرژی
  • دسترسی به انرژی
  • توزیع ولتاژ متوسط و اتوماسیون شبکه
  • قدرت بحرانی، خنک‌کننده و رک‌ها
  • اتوماسیون صنعتی و کنترل

پچ پنل برند اشنایدر (Schenider)

پچ پنل که یکی از تجهیزات پسیو شبکه به حساب می آید نقش مهمی در نظم دهی به کار شما و نیز مرتب سازی زیرساخت ها دارد. درواقع پچ  پنل کابل های شبکه را به دیگر تجهیزات شبکه متصل می‌کند. به این گونه که نقاط انتهایی کابل های شبکه و تجهیزات شبکه مانند  روتر، هاب، سوئیچ و …  را به یکدیگر متاصل می‌کند. این عمل ساختار بسیار منظمی به کار می‌دهد. پچ پنل ها بر اساس تعداد کابل شبکه‌ای که در آنها جای می‌گیرد به دو گروه ۲۴ و ۴۸ پورت تقسیم می‌شوند. به این موضوع توجه کافی داشته باشید که پچ پنل ها باید با کابل شبکه و کیستون خود هماهنگ و سازگار باشند. در غیر اینصورت موجب اتلاف در منابع شبکه می شود.

کیستون شبکه برند اشنایدر (Schenider)

کیستون (Keystone) از تجهیزات پسیو بسیار پرکاربرد در شبکه می باشد. کیستون شبکه وسیله ایست که از یک طرف به کابل شبکه، و از طرف مقابل به یک پورت مادگی (مثل RJ-45 یا RJ-11) متصل می‌شود در واقع به راحت تر شدن ارتباطات کمک می کند. از کاربرد کیستون می توان به داخل پچ پنل، روی ترانکینگ‌ها، باکس‌های توکار، روکار، کف خواب و غیره که از یک طرف کابل شبکه و از طرف دیگر یک پورت مادگی وارد شده، اشاره نمود.

نوع دسته بندی کیستون های برند اشنایدر (Schenider) نیز مشابه سایر تجهیزاتی می باشد که قبلا نام آن ها را در این مقاله ذکر کردیم (مانند: پچ پنل، کابل شبکه و …). این محصولات در کیفیت های بسیار بالا و مدل های مختلف و همچنین در دو جنس پلاستیکی و فلزی تولید می گردد که نوع فلزی آن شامل FTP و SFTP است.

نمایندگی اشنایدر الکتریک در زمینهٔ مهندسی برق و تولید تجهیزات الکتریکی، الکترونیکی، تولید، توزیع و انتقال انرژی الکتریکی فعالیت می کند. با مراجعه به سايت ما می‌توانيد به راحتی و با اطمینان از اصالت کالا، خرید کنتاکتور مورد نظر خود را انجام دهید.

مرجع مقاله: بابا ادیسون

دکمه بازگشت به بالا