عمومیکسب و کار ایرانی برتر

آموزش پاکسازی پوست چرب

موضوع مورد بحث مراحل پاکسازی پوست چرب است. اولین چیزی که هنگام ملاقات با یک شخص متوجه می شوید، رنگ چهره اوست. پوست انسان برای انعطاف پذیری و نرمی به روغن طبیعی نیاز دارد. این روغن طبیعی که سبوم نام دارد از غدد چربی زیر پوست که در بیشتر سطح بدن قرار دارند ترشح می شود. انواع مختلف پوست بر اساس میزان ترشح این روغن طبیعی به سه دسته خشک، مختلط و چرب دسته بندی می شوند.

برای تعیین وقت کلینیک زیبایی غرب تهران با شماره درج شده در سایت تماس بگیرید.

پوست چرب پوستی است که مقدار زیادی سبوم ترشح می کند و براق و براق به نظر می رسد. اگر از پوست چرب به درستی مراقبت نشود، می تواند منجر به مسدود شدن، بزرگ شدن منافذ، تجمع سلول های مرده پوست و مشکلاتی مانند جوش های سرسیاه و آکنه در سطح پوست شود. درمان و پیشگیری از چربی پوست یکی از بزرگترین دغدغه های امروزه در زمینه سلامت و مراقبت از پوست است.

برای رزرو نوبت با متخصص پوست مرزداران با شماره درج شده در سایت تماس بگیرید.

افرادی که پوست چرب دارند می دانند که این نوع مراقبت از پوست با انواع دیگر متفاوت است. پوست های چرب باید هر دو ماه یکبار تمیز شوند. پاکسازی پوست چرب مراحل خاص خود را دارد. برای آشنایی بیشتر با مراحل پاکسازی پوست چرب، دکتر. با سایت کانی همراه باشید.

اقداماتی برای پاکسازی پوست چرب

برای از بین بردن آلودگی ها، باکتری ها، چربی ها و سلول های مرده سطح پوست باید از روش های خوب و مناسب مراقبت از صورت استفاده کرد. در زیر، هر مرحله از فرآیند تمیز کردن بررسی شده است.

پاکسازی کامل و عمیق صورت

به یاد داشته باشید که صورت را به درستی تمیز کنید و در دو مرحله محصولات آرایشی و باقی مانده چربی اضافی را از روی پوست پاک می کند. اگر پوست چرب دارید، حتما از شوینده مخصوص پوست چرب استفاده کنید که فقط سبوم اضافی را از بین می برد، نه همه چربی های صورت را. برای داشتن پوستی صاف و مرطوب، صورت شما به مقدار مشخصی سبوم طبیعی نیاز دارد.

برای گرفتن نوبت از کلینیک لیزر غرب تهران با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

می‌توانید انواع پاک‌کننده‌های پوست‌های چرب مانند ژل، فوم پاک‌کننده یا میسلار واتر برای پوست‌های چرب را امتحان کنید تا مناسب‌ترین محصولات را برای پوست خود پیدا کنید. ابتدا صورت خود را با یک ژل پاک کننده بشویید سپس محلول تونر را روی یک پد پنبه ای تمیز بریزید و وقتی پد پنبه ای خیس شد، تمام صورت خود را با آن پاک کنید. برای تمیز کردن دور چشم از تونیک مخصوص دور چشم استفاده کنید زیرا پوست این ناحیه بسیار نازک و حساس است.

صورت بخور

بخار دادن صورت یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش های مراقبت از پوست است. این روش آلودگی و چربی اضافی سطح پوست را تمیز کرده و منافذ بسته را باز می کند. قبل از استفاده از انواع ماسک ها و اسکراب ها برای پاکسازی پوست و باز کردن منافذ از کندر استفاده کنید. این به مواد مغذی و مواد مفید ماسک اجازه می دهد تا به عمق پوست نفوذ کنند و در نتیجه پوست صورت صاف تر و روشن تر به نظر می رسد. هنگام استفاده از گیاهان خشک شده مانند اسطوخودوس، رزماری و بابونه به صورت خود استفاده کنید.

برای قرار ملاقات و دریافت مشاوره احیای 4 بعدی با شماره درج شده در وب تماس بگیرید.

می توانید یک کتری یا یک قابلمه با عمق مناسب را پر کنید. مقداری سبزی خشک اضافه کنید و بگذارید بجوشد. پس از آن، شعله را خاموش کرده و با استفاده از حوله روی سر، پوست خود را به مدت 5 تا 8 دقیقه در معرض بخار قرار دهید. در حین انجام صورت چشمان خود را با پارچه ای برای چشم بند بپوشانید و استراحت کنید. بخور صورت فواید زیادی دارد از جمله آرامش اعصاب و روح، پاکسازی مجاری بینی از گرد و غبار، کاهش خستگی و فشار چشم و ….

اسکراب و لایه برداری کنید

سلول های مرده پوست، روغن های طبیعی بدن، استفاده از لوازم آرایشی و گرد و غبار و ذرات معلق در هوا می توانند منافذ پوست شما را مسدود کنند. با استفاده از لایه برداری می توانید تمام این سلول ها را از بین ببرید و پوست را روشن تر و شفاف تر کنید. پوست دائماً در چرخه نوسازی سلولی است، سلول های جدید ایجاد می شود و سلول های قدیمی و مرده جایگزین می شوند.

برای نوبت دهی و مشاوره لیزر موهای زائد با شماره های درج شده آنلاین تماس بگیرید.

با استفاده از لایه برداری، فرآیند جایگزینی سلولی با برداشتن لایه بالایی پوست با سلول های مرده و آشکار شدن لایه جدید پوست در زیر آن بهینه می شود. با کمک لایه برداری، پوست از آلودگی ها پاک شده و سلول های مرده و سلول های جدید آزاد می شود. با توجه به این عمل، مرطوب کننده ها برای پوست بهتر هستند. اسکراب ها محصولاتی هستند که به اشکال مختلف ساخته می شوند.اگر می خواهید تمیزکاری عمیق داشته باشید، لازم است از اسکراب ها استفاده کنید.

یکی از راه های لایه برداری پوست استفاده از اسکراب صورت است. در اصل یک اسکراب لایه بردار و ترکیبی از مواد مختلف است که دارای دانه های ریز یا دانه هایی است که بافت را کمی سفت می کند تا به راحتی آلودگی های پوست را از بین ببرد. البته اگر دانه ها درشت باشند باعث التهاب و آسیب پوست می شوند. مانند آب سفیدی که در زمان های قدیم برای پاکسازی پوست هنگام استحمام استفاده می شد. در اسکراب ها تمام سلول های مرده برداشته شده و پوست برای دریافت ماسک آماده می شود.

استفاده از ماسک صورت برای پوست های چرب

در این مرحله پاکسازی پوست از قبل ماسک را پذیرفته است و به گفته دکتر قانعی، ماسک صورت ساخته شده از خاک رس راه خوبی برای شستشوی صورت با پوست های چرب است. این ماسک ها چربی اضافی پوست را از بین می برند و پوست را سالم و شاداب می کنند. حتما از ماسک پوست حساس با مارک خوب و مطمئن استفاده کنید تا بهترین پاسخ را بگیرید.

از یک مرطوب کننده استفاده کنید

این یک تصور بسیار اشتباه است که فقط پوست خشک نیاز به مرطوب کردن دارد. راز جوان‌تر شدن پوست، آبرسانی آن است. حتی پوست های چرب نیز برای تغذیه و حفظ نرمی و قابلیت ارتجاعی پوست به یک مرطوب کننده خوب و کافی نیاز دارند. اگر پوست چرب را مرطوب و آبرسانی نکنید، برای جبران خشکی، چربی بیشتری تولید می کند. اگر پوست چرب دارید، باید از مرطوب کننده های مبتنی بر آب برای مراقبت از آن استفاده کنید تا پوست شما براق نشوند.

حرف آخر در مورد پاکسازی پوست چرب

پوست های چرب نیز مانند هر نوع پوست دیگری نیاز به پاکسازی دارند. تمیز کردن را می توان بدون ابزار و تجهیزات انجام داد. پاکسازی پوست باید هر ماه انجام شود. به گفته دکتر قانعی از آنجایی که تمیز کردن مفید است، باعث نازک شدن پوست و ایجاد حساسیت، خارش و سوزش می شود، هنگام تمیز کردن، حتما از مواد با کیفیت استفاده کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

دکمه بازگشت به بالا