نخستین کهکشانها مشت شان را برای جیمز وب باز می کنند

این هفته، تیم عملیات جیمز وب برای اجرای ابزارهای NIRCam، NIRISS و NIRSpec چراغ سبز نشان دادند و هفت حالت از 17 حالت را برای عملکرد کامل تلسکوپ فضایی جیمز وب ارائه کردند.

NIRCam یک ابزار تلسکوپ فضایی جیمز وب با دو عملکرد اصلی است. این دستگاه به عنوان یک دستگاه تصویربرداری با طول موج 0.6 تا 5 میکرون و همچنین یک سنسور جبهه موج که عملکرد آینه های 18 بخش را به عنوان یک آینه تکی پشتیبانی می کند، عمل می کند. به عبارت دیگر این ابزار یک دوربین است و همچنین برای ارائه اطلاعات برای تراز 18 قسمت آینه اصلی استفاده می شود و در عین حال یک دوربین مادون قرمز با 10 آرایه جیوه-کادمیم-تلوراید (HgCdTe) و هر کدام است. وضوح آرایه 2048 است. این 2048 پیکسل است.

FGS-NIRISS همچنین ابزاری از تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) است که یک حسگر هدایت دقیق و یک ابزار علمی را با نمایشگر مادون قرمز نزدیک و طیف‌نگار ترکیب می‌کند. این دستگاه توسط آژانس فضایی کانادا (CSA) توسعه داده شد و توسط هانی‌ول به عنوان بخشی از یک پروژه بین‌المللی برای توسعه یک تلسکوپ فضایی مادون قرمز بزرگ با حالت‌های مختلف مشاهده ناسا و آژانس فضایی اروپا، FGS-NIRISS توسعه یافت.

ابزار NIRSpec یکی از چهار ابزار علمی است که با تلسکوپ فضایی جیمز وب پرواز کرد. NIRSpec یک طیف‌سنج چند جرمی است که می‌تواند به طور همزمان طیف فروسرخ تا 100 جرم مانند ستاره‌ها یا کهکشان‌ها را در وضوح‌های طیفی کم، متوسط ​​و بالا اندازه‌گیری کند. مشاهدات نیز در محدوده طول موج 0.6 میکرومتر تا 5.0 میکرومتر انجام می شود. همچنین دارای کیت دیافراگم برای طیف‌سنجی با وضوح بالا از منابع جداگانه، و همچنین یک واحد میدان یکپارچه (IFU) برای طیف‌سنجی سه‌بعدی است. این دستگاه توسط آژانس فضایی اروپا و توسط آستریوم ساخته شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب بر روی اولین کهکشان ها تمرکز خواهد کرد

گزارش اخیر ناسا توسعه MIRI MRS و توانایی به اشتراک گذاری داده های مهندسی با آن را تشریح کرد.

اصطلاح “MIRI” به معنای “ابزار مادون قرمز متوسط” است که با “MIRI MRS” و “حالت طیف‌سنجی با وضوح متوسط” ترکیب شده است.

آلوارا لابیانو و دیوید لا، هر دو محقق تلسکوپ فضایی، می‌گویند: «حالت MRS یکی از پیچیده‌ترین حالت‌های ابزار تلسکوپ جیمز وب است که از یک طیف‌سنجی میدانی یکپارچه برای نمایش اطلاعات طیفی و فضایی تشکیل شده است». دید را در سراسر میدان فراهم می کند. همزمان.

آنها افزودند که این طیف‌نگار «مکعب‌های داده» سه‌بعدی را ارائه می‌کند که در آن هر پیکسل از تصویر دارای یک طیف منحصر به فرد است. این طیف‌نگارها ابزار بسیار قدرتمندی برای مطالعه ترکیب و سینماتیک اجرام نجومی هستند زیرا مزایای تصویربرداری سنتی و طیف‌سنجی را با هم ترکیب می‌کنند.

ابزار MRS برای حفظ وضوح طول موج مشاهده شده تقسیم بر کوچکترین اختلاف طول موج قابل تشخیص طراحی شده است. لاو و لابیانو در بیانیه‌ای گفتند: «این دستگاه به اندازه‌ای قدرتمند است که می‌تواند ویژگی‌های اتمی و مولکولی کلیدی را در محیط‌های مختلف بررسی کند و بزرگترین قدرت قادر به مطالعه آزاد شدن هیدروژن از کهکشان‌های اول خواهد بود.»

کیفیت و تراز تصویر MRS MIRI را مشخص کنید

لا و ​​لابیانو می‌گویند: «این دستگاه با حرکت به سمت طول موج‌های بلندتر، خواص هیدروکربن‌های مولکولی را در کهکشان‌های غبارآلود مجاور بررسی می‌کند و طیف‌های درخشان عناصری مانند اکسیژن، آرگون و نئون را که می‌توانند گازی باشند، ردیابی می‌کند. محیط بین ستاره ای را تشخیص می دهد.

آنها افزودند: “MRS نزدیکتر به زمین، ویژگی‌های طیفی یخ و مولکول‌های آلی ساده را در سیارات وسیع و قرص‌های منظومه شمسی که سیاره اطراف ستاره‌های دیگر را تشکیل می‌دهند، ترسیم می‌کند.”

هنگامی که کیفیت تصویر و تراز فضایی باندهای داده چندگانه به خوبی مشخص شد، تیم ابزار MIRI پاسخ طیف‌سنجی ابزار را کالیبره می‌کند، که طبق گفته‌های La و Labian، شامل چندین مرحله است، مانند محدود کردن طول موج و وضوح. طیف صحیح برای هر 12 میدان دید جیمز وب است.

دو دانشمند می‌گویند: «ما وضوح طیفی استثنایی MRS را با بخش کوچکی از طیف حاصل از آخرین مشاهدات مهندسی هسته کهکشان فعال در هسته NGC 6552 کهکشان سیگرت نشان می‌دهیم. پس از آماده شدن، MRS نقش حیاتی در برنامه های علمی، که یکی از اولین وظایف تلسکوپ فضایی جیمز وب است که در سرویس نجوم انجام می شود، ایفا خواهد کرد و تنها در چند هفته انجام می شود.

46

دکمه بازگشت به بالا