عمومیکسب و کار ایرانی برتر

آشنایی با بهترین شرکتهای طراحی تولید و ساخت تجهیزات مغناطیسی

هرآنچه که باید درباره طراحی و تولید لیفتر مغناطیسی یا مگنت صنعتی ورق گیر بدانید

به نقل از بهترین سازنده تجهیزات مغناطیسی، امروزه با توجه به پیشرفت‌های علمی که گرفته، انجام اغلب فعالیت‌های صنعتی به دشواری گذشته نیست و دستگاه‌های ساخته‌شده موجود، انجام این کارها را راحت نموده اند. یکی از این دستگاه‌ها، قیمت و خرید لیفتر مگنت مغناطیسی یا همان لیفتر مگنت می باشد. وقتی نوبت به جابجایی وسایل سنگین می رسد، قیمت و خرید لیفتر مگنتی انتخاب هوشمندانه می باشد. با استفاده از زنجیر محکم آنها می توان آنها را به مکانیزم بالابری متصل نموده و به راحتی کار انجام شود. یک شیار V شکل مناسب بر روی همه لیفتر مگنت مغناطیسی وجود دارد که امکان نگهداری اشیای استوانه ای را نیز فراهم می نماید، به نفع ایمنی، نیروی بالابری نامی نصف می شده تا اطمینان حاصل شود که اشیا به طور تصادفی آزاد نخواهند شد.

لیفتر مگنتی مغناطیسی یکی از ملزومات اساسی در جابجایی و بلند کردن بدون نیاز به اتصال با زنجیر یا سیم بکسل است. امروزه با توجه به پیشرفت‌های علمی صورت گرفته، انجام اغلب فعالیت‌های صنعتی به دشواری گذشته نبوده و دستگاه‌های ساخته‌شده موجود، انجام این کارها را تسهیل بخشیده‌اند. یکی از این دستگاه‌ها، قیمت مگنت صنعتی یا همان لیفتر مگنت ورق گیر است. این جرثقیل مگنت دستی می‌توانند در جابجایی بارهای سنگین نظیر صفحات و اوراق فولادی، قالب‌های پرس، بارگیری و تخلیه ماشین‌آلات و …، کمک بسیار شایانی کنند.

به کمک لیفت مگ یا مگنت جرثقیل سقفی، بازدهی کارها افزایش یافته و در وقت نیز صرفه‌جویی خواهد شد. گستردگی فعالیت این مگنت ورق گیر، باعث شده است که از آن‌ها به وفور در اسکله‌ها، انبارها، کارخانه‌ها، صنایع پتروشیمی، ریخته‌گری، ماشین‌سازی و … استفاده شود و جابجایی بارها به‌کمک آن‌ها صورت پذیرد. در ساخت مگنت صنعتی یا مگنت دستی و تعمیر مگنت صنعتی، از آهنرباهای دائمی NdFeB استفاده شده است. مکانیزم این مگنت دستی، ایجاد یک مداربسته مغناطیسی روی قطعات است؛ به این صورت که دستگاه دارای یک محفظه فلزی بوده که آهنرباهای دائمی نئودیمیم در آن قرار گرفته است.

با حرکت‌دادن اهرمی که در بغل دستگاه قرار گرفته است، میدان مغناطیسی به کمک آهنربا‌های دائمی موجود در دستگاه شکل می‌گیرد که این میدان، یک نیرو مغناطیسی ایجاد خواهد کرد. لیفتر مگنت به کمک این نیرو قادر خواهد بود تا بدون استفاده از کابل، زنجیر، تسمه و … قطعات را جابه‌جا کند. این لیفتر مگنتی برای استفاده، نیاز به شارژ شدن نداشته و تنها بر اساس مکانیزم بیان‌شده در بالا، قادر خواهد بود تا سالیان طولانی فعالیت کند. این دستگاه در مدل‌های مختلف و با ظرفیت‌های گوناگون طراحی شده و در بازار عرضه شده است.

ظرفیت های لیفتر مگنت صنعتی

قیمت و خرید لیفتر مگنت مغناطیسی در ظرفیت های زیر در جهان موجود می باشد:

⭐ 100

⭐ 300

⭐ 600

⭐ 1000

⭐ 2000

⭐ 3000

مگنت (آهنربا) چیست؟

آهنربا در واقع جسمی می باشد که بدون تماس با اجسام فلزی نیرویی به آن‌ها وارد شده که این نیرو باعث جذب اجسام فلزی می‌شود و به نام نیروی مغناطیسی معروف می باشد. همان‌طور که می‌دانید کره زمین یک نوع آهنربای بسیار بزرگ است. از آهنربا می‌توان در ساخت بسیار از اجسام استفاده نمود، ازجمله این اجسام می‌توان به وسایل زیر اشاره کرد: در ساخت لوازم‌خانگی مثل؛ اکروویوها و تلویزیون‌ها در لوازم خودرو مانند بوق و ساخت موتورهای الکتریکی، ضبط صوت و بلندگوها و همچنین برای ساخت قطب‌نما. لازم است که بدانید آهنرباها دارای دو قطب منفی و مثبت می‌باشند که باعث به‌وجودآمدن جریان مغناطیسی شده اند.

انواع مگنت

آهنربا یا مگنت‌ها انواع مختلفی دارد:

✅ فریت‌ها (SrFe2O3): این نوع از مگنت‌ها به مگنت‌های سرامیکی معروف می باشند. فریت ها از آهنرباهای ارزان و رایج هستند که در موتورها و سنسورها از آن ها استفاده می شود. از ویژگی‌های فریت ها می‌توان به خوردگی کم و قیمت کم آن‌ها اشاره نمود. فریت ها معمولاً به اشکال لوله‌ای و رینگی تولید می‌شوند.

✅ ساماریم کبالت‌ها (SmCo): این نوع از مگنت‌ها از گران‌ترین آهنرباهای موجود در بازار هستند که از آن در صنایع فضایی و پزشکی و همچنین ارتشی استفاده شده است. از ویژگی‌های ساماریم کبالت‌ها می‌توان به خوردگی کم و مقاومت دمایی پایین و پایداری زیاد اشاره نمود. همچنین ازجمله اشکال این نوع آهنربا بلوکی و دیسکی کمانی و رینگی است.

✅ نئودیمیم ها (NdFeBr): این نوع آهنربا که به آهنربای معدنی معروف هستند از سری آهنرباهای قوی و پرطرف‌دار می باشند چرا که خصوصیات مغناطیسی بالاتری نسبت به سایر آهنرباها را دارا می باشند و همچنین قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر آهنرباها دارند. از سری اشکال آهنربای نئودیمیم می‌توان به بلوکی، رینگی، کمانی و دیسکی اشاره نمود.

✅ آلنیکوها (AlNiCo): این نوع از آهنرباها به علت خاصیت مغناطیسی کمتر و پسماند مغناطیسی که دارند کمتر از سایرین از آنها استفاده می شود. بااین‌حال آلنیکوها برخلاف ساماریم کبالت‌ها مقاومت دمایی بالایی را دارند و آن‌ها را در اندازه‌گیری‌ها و نگهداری قطعات در کوره‌ها تعبیه می کنند و مورد استفاده قرار می گیرند. از سری آهنرباهای آلنیکو که بسیار موردتوجه خریداران است می‌توان به آهنربای میله‌ای اشاره نمود.

آهنربای الکتریکی

آهنربای الکتریکی در واقع آهنربایی می باشد که میدان مغناطیسی در آن توسط جریان الکتریکی تأمین شده و هنگامی‌که این جریان متوقف شود میدان مغناطیسی نیز قطع خواهد شد.

کاربرد آهنربای الکتریکی

آهنربای الکتریکی در موارد بسیار زیادی از آن استفاده می شود که ازجمله این موارد عبارت اند از: به‌عنوان آهنربای صنعتی در جرثقیل‌ها برای جابه‌جایی اجسام فلزی سنگین، در قیمت و خرید لیفتر مگنتی، در دستگاه پزشکی‌ام آر آی، در مولدها، موتورها، بلندگوها، رله‌ها و دیسک‌های سخت

ویژگی‌های مگنت ورق گیر مغناطیسی‌ های موجود در بازار

در زیر به برخی از ویژگی های لیفتر مگنت مغناطیسی اشاره شده است:

  • ساختاری سبک با طراحی هوشمندانه
  • طریقه استفاده آسان
  • ایمنی در کار
  • قدرت مغناطیسی بالا
  • عدم نیاز به کابل و طناب در حین کار
  • عدم نیاز به تعمیر و ارزیابی مکرر
  • عمر مفید بالا
  • قدرت ثابت آهنرباهای دائمی آن
  • ضریب ایمنی مناسب
  • وزن کم و ابعاد کوچک دستگاه
  • عدم آسیب به قطعه کار در حین استفاده

 ویژگی های مگنت صنعتی ورق گیر

⚡ سبک بودن

⚡ کاربرد آسان

⚡ مکانیزم ساده

⚡ سرعت بالا

⚡ عدم نیاز به برق و باطری

⚡ قدرت زیاد

⚡ ایمنی بالا

کاربرد لیفتر صنعتی

لیفتر مگنتی مغناطیسی معمولاً در کارخانه ها ، اسکله ها ، انبارها ، کارگاه های حمل و نقل یا مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد. آنها به عنوان بالابر ورق فولادی شناخته می شوند و برای جابجایی صفحات ، بلوک ها یا استوانه های فولادی به روشی ایمن مورد استفاده قرار می گیرند. بیشترین مصرف قیمت مگنت صنعتی در جابجایی قالبها ، قطعات سنگین فولادی ، قطعات آهنی تخت و گرد ، ورقهای فولادی ، صنایع برش ورق ، سازه های فلزی ، نصب و جابجایی مخازن کیت گاز سوز و… است.

نحوه کارکرد لیفتر مگنت

مگنت ورق گیر دارای اهرمی می باشد که با چرخاندن آن در وضعیت آهنربایی ، نیروی مغناطیسی را در داخل قطعه برقرار نموده و این امکان را ایجاد می کند تا قطعه توسط جرثقیلی که لیفت مگ را بلند می نماید ، جابجایی انجام شود. برای رها کردن قطعه کافیست دسته را چرخانده و در وضعیت غیرآهنربایی قرار دهید. مگنت صنعتی نیازی به برق و یا شارژ شدن نداشته و می تواند بدون کم شدن قدرت جذب آن ، سالها در کارگاههای صنعتی به کار رفته شود.

منبع:

US magnetix

دکمه بازگشت به بالا