عمومیکسب و کار ایرانی برتر

مراحل شستن چادر ماشین چگونه است؟

چادر ماشین خود را چگونه می شویید؟

چادر خودرو یکی از مهم ترین لوازم جانبی خودرو است که باید به آن توجه ویژه ای شود. برزنت علاوه بر اینکه پوششی محافظ برای خودرو است، از برخورد اجسام زبر به خودرو جلوگیری می کند و از تغییر رنگ، خراشیدگی و ترک خوردن آن جلوگیری می کند.

اما برای نگهداری صحیح از چادر ماشین باید به تمیزی آن توجه ویژه ای شود. عدم تمیز کردن چادر می تواند منجر به پوسیدگی و خرابی زودرس شود. به همین دلیل باید هر از چند گاهی چادر ماشین را بشویید.

نکاتی که در این مقاله یاد میگیرید برای شستن تمام چادرهای خودرو ها مانند چادر کوییک و چادر پراید و حتی ماشین های خارجی مدل بالا نیز مناسب میباشد.

مراحل شستشوی چادر خودرو

روش های خشک کردن چادر ماشین عمدتاً با دست و ماشین انجام می شود. در روش دستی ابتدا پرده خودرو را با آب بشویید و سپس با استفاده از شامپوی مناسب آن را کاملا تمیز کنید. پس از شستشو چادر را با آب بشویید و خوب خشک کنید.

روش دیگر شستشوی موتورخانه روش ماشینی است. در این روش موتورخانه به طور کامل در ماشین لباسشویی قرار می گیرد و با استفاده از برنامه مخصوص شستشو و خشک می شود.

همانطور که می بینید، مراقبت از چادر ماشین شما به اندازه استفاده از آن مهم است. با خشکشویی مناسب می توانید عمر چادر ماشین خود را افزایش دهید و از ظاهر جذاب خودرو خود لذت ببرید. البته به خاطر داشته باشید که خرید چادر ماشین با کیفیت از فروشگاه های معتبر می تواند فرآیند شستشو را آسان کرده و عمر محصول را افزایش دهد.

روش دستی تمیز کردن چادر ماشین

شستشوی دستی سقف خودرو به 8 مرحله تقسیم می شود که در زیر به تفصیل توضیح داده شده است:

البته با انجام این مراحل چادر ماشین شما بسیار تمیز و شاداب به نظر می رسد. در زیر شرح هر مرحله آورده شده است:

1- زدودن گرد و غبار و کثیفی سطح: در این مرحله ابتدا دو طرف چادر را با نیروی کافی تکان دهید و گرد و غبار و کثیفی را پاک کنید. اگر به شلنگ آب دسترسی دارید، می توانید ابتدا از آب برای شستشوی چادر استفاده کنید.

2- چادر را به ماشین بچسبانید: در این مرحله چادر را به ماشین وصل کرده و سفت کنید تا ایرادات کمتر شود.

3- ماسه های سرسخت را با جاروبرقی بردارید: ابتدا باید شن های سرسخت و اجسام بزرگی که ممکن است در چادر باشند را بردارید. در این قسمت می توانید از جاروبرقی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

4- استفاده از محلول پاک کننده مناسب: برای این منظور یک ماده شوینده مناسب برای چادر ماشین را در یک سطل آب گرم قرار دهید و چادر را با آن تمیز کنید. اگر به مواد شوینده مناسب دسترسی ندارید، می توانید از مواد شوینده کمتری استفاده کنید.

5- استفاده از پارچه یا حوله میکروفیبر: چادر را با پارچه یا حوله نرم میکروفایبر تمیز کنید. حوله را بالا و پایین یا عقب و جلو ببرید و به آرامی آن را روی سطح چادر فشار دهید تا ذرات کثیفی بیشتری از بین برود.

6- استحمام با لوله: در این مرحله سقف را با آب گرم بشویید سپس مواد شوینده و محصول را بشویید. بهتر است از یک پارچه بزرگ استفاده کنید تا آب به راحتی تخلیه شود.

7- مراحل شستشو را تکرار کنید: در نهایت مراحل 1 تا 6 را تکرار کنید تا از نتیجه کاملا راضی باشید.

8- خشک کردن چادر: چادر را به طور طبیعی در فضای باز خشک کنید. بسته به شدت آفتاب و باد، زمان خشک شدن چادر ممکن است متفاوت باشد.

برای خشک شدن سریعتر چادر می توانید از خشک کن با هوای گرم یا خشک کن صنعتی قوی استفاده کنید. اگر از خشک کن صنعتی استفاده می کنید، حتما دمای آن را حداکثر روی 50 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا چادر آسیبی نبیند.

پس از نصب کامل چادر، آن را به دقت بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. قطعات شکسته، پاره یا تعمیر نشده باید قبل از استفاده بررسی و تعمیر شوند.

توجه به این نکته ضروری است که اجتناب از خط و خش، شستن دست و استفاده از مواد ضد آب می تواند خطر را کاهش دهد و عمر چادر را افزایش دهد. علاوه بر این، نگهداری و نگهداری در شرایط مناسب نیز بسیار مهم است.

چادر ماشین را با ماشین لباسشویی بشویید

مراحل شستشو و خشک کردن چادر ماشین با ماشین لباسشویی به شرح زیر است:

1- قبل از هر چیز باید از سازگاری ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید. برخی از چادرها قابل شستشو با ماشین نیستند و در صورت استفاده از دستگاه آسیب دیده و از بین می روند.

۲- پس از اطمینان از قابل شستشو بودن چادر، چادر را در ماشین لباسشویی قرار داده و آن را پر از آب کنید. برای جلوگیری از جدا شدن رنگ و کاهش سایز چادر از آب سرد استفاده کنید.

3- سپس یک ماده شوینده ملایم به آب اضافه کنید. همچنین، حتما دستورالعمل های ماشین لباسشویی خود را بخوانید و دکمه تنظیمات را تنظیم کنید تا چرخه های شستشو کوتاه شود. این معمولاً مستلزم انتخاب گزینه «پارچه ظریف» یا «چرخه شستشوی کم حجم» است.

4- در چرخه شستشو بهتر است از شوینده های بدون عطر استفاده کنید. شوینده های معطر می توانند باعث ایجاد حساسیت و آلرژی در برخی افراد شوند.

5- پس از اتمام چرخه شستشو، چادر را فقط با آب بشویید تا مواد شوینده کاملا پاک شود. سپس اجازه دهید چادر در هوا خشک شود. برای خشک کردن چادر از ماشین لباسشویی استفاده نکنید زیرا باعث آسیب و آسیب به چادر می شود.

به این ترتیب می توانید به راحتی چادر ماشین خود را تمیز و خشک کنید و در زمان و انرژی صرفه جویی کنید.

سخن پایانی

تمیز کردن و شستشوی چادر ماشین نه تنها برای محافظت از ماشین شما، بلکه برای افزایش طول عمر چادر بسیار مهم است. اگر زمان کافی برای نظافت و شستشوی چادر ندارید می توانید به کارواش مراجعه کنید. علاوه بر این، استفاده از لباسشویی تمام اتوماتیک نیز به شما امکان ارائه خدمات سریع و ارزان را می دهد. با توجه به نوع چادر ماشین و نوع آلودگی آن می توانید روش مناسبی را برای نظافت و شستشو انتخاب کنید.

همچنین خرید چادر از فروشگاه های معتبر هم میتوانید تاثیر زیادی در جنس و ماندگاری چادر داشته باشد، اگر قصد خرید چادر ماشین خوب دارید ما به شما فروشگاه بهنیکان را معرفی میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا