عمومی

وحشت از ورود حزب الله به جنگ

آمریکایی‌ها پس از عملیات طوفان‌الاقصی به‌شدت دستپاچه شده‌اند و اقداماتی می‌کنند که هر کدام جای تحلیل دارد و نشان می‌دهد که کاخ سفید چقدر درباره آینده رژیم‌صهیونیستی و تحولات منطقه نگران است.

به گزارش ترندونی، روزنامه جام جم در مطلبی با عنوان «وحشت از ورود حزب الله به جنگ» درباره نگرانی کاخ سفید درباره آینده رژیم‌صهیونیستی نوشت:

آمریکایی‌ها پس از عملیات طوفان‌الاقصی به‌شدت دستپاچه شده‌اند و اقداماتی می‌کنند که هر کدام جای تحلیل دارد و نشان می‌دهد که کاخ سفید چقدر درباره آینده رژیم‌صهیونیستی و تحولات منطقه نگران است.

در این میان با نگاهی به اخبار و گزارش‌های رسمی که این روزها منتشر شده شاید بتوان گفت یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های واشنگتن در این روزها، گسترده‌ترشدن درگیری‌ها و بازشدن پای سایر گروه‌های مقاومت به‌ویژه حزب الله لبنان به این جنگ است، چراکه حمله‌ای تمام‌عیار در شمال می‌تواند رژیم‌صهیونیستی را دستپاچه‌تر از وضعیت فعلی کند، زیرا بیشتر نظامیانش روی یک حمله زمینی بالقوه به غزه در جنوب متمرکز هستند. نگرانی آمریکایی‌ها بی‌دلیل هم نیست، چراکه آسیب‌پذیری رژیم‌صهیونیستی در حمله غافلگیرانه حماس را دیدند و می‌دانند حزب‌الله به‌دلیل زرادخانه بزرگی که از موشک‌های نقطه‌زن و هزاران نیروی‌نظامی آموزش‌دیده دارد، به طورقابل‌توجهی، تهدید جدی‌تری نسبت به حماس علیه رژیم‌صهیونیستی ایجاد می‌کند.

تلاش‌های دیپلماتیک

ترس از گشوده شدن جبهه دوم، پس از بروز درگیری‌های سنگین در مرزهای شمالی اراضی اشغالی عمیق‌تر شد. حزب‌الله لبنان موشک‌هایی را به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد و رژیم‌صهیونیستی نیز با حملات توپخانه‌ای و هوایی به آن پاسخ داد.

کافی است نگاه کوچکی به خبرهای این روزها بیندازیم تا خط و نشان‌های مقامات آمریکایی برای گروه‌های مقاومت را ملاحظه کنیم که به آنها نسبت به ورود به درگیری هشدار می‌دهند. در کنار این هشدارها آمریکایی‌ها موج گسترده‌ای از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی را راهی منطقه کرده که نشان‌دهنده عمق نگرانی کاخ سفید از ورود حزب الله به جنگ است.

چند روز قبل روزنامه نیویورک‌تایمز با استناد به اظهارات منابع مطلع، منابع رسمی و کارشناسان نوشت که دولت بایدن، بیش از پیش، در پی تحولات اخیر جنگ غزه و تشدید تنش‌ها میان حزب الله لبنان و رژیم‌صهیونیستی، نگران گشوده شدن جبهه‌های جدید در پیش‌روی نزدیک‌ترین متحدش در منطقه است.

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی در این باره نوشت: دولت آمریکا به‌دنبال به‌کار بستن مسیرهای دیپلماتیک و نظامی برای جلوگیری از هرگونه گسترش (جنگ) بوده است. با وجود این که واشنگتن از طریق کانال‌هایی دیپلماتیک در قطر، عمان و چین هشدارهایی در زمینه گسترش جنگ به ایران فرستاده بود، پنتاگون ناوگروه هواپیمابر دومش را نیز به همراه جنگنده‌های دیگری که از فرودگاه‌ها بلند می‌شوند، به شرق مدیترانه اعزام کرده است.
 

تجهیزات جدید

آمریکایی‌ها که در گذشته سرزمین‌های اشغالی را به انباری از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی تبدیل کرده بودند با آغاز عملیات‌الاقصی، تسلیحات جدیدی را به همراه دو ناو هواپیمابر عازم منطقه کرده‌اند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا که چند روز پیش به سرزمین‌های اشغالی آمده بود درباره کمک‌های جدید نظامی گفته است: پس از گفت‌وگوهای گسترده با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تشدید تنش در غزه به‌وسیله ایران و نیروهای هم‌پیمانش در سراسر منطقه خاورمیانه، امروز مجموعه‌ای از گام‌های اضافی را برای تقویت موقعیت دفاعی اسرائیل در منطقه برداشتیم.

ارسال سلاح‌های پیشرفته آمریکایی ازجمله سامانه دفاع موشکی قدرتمند ایجیس به غرب آسیا نشان‌دهنده نگرانی واقعی پنتاگون برای رژیم‌صهیونیستی در زمینه موشک‌های حزب الله و ایران است و احتمالا هدف از ارسال سامانه تاد، رهگیری موشک‌های بالستیک و مافوق صوت ایران است.

آمریکا تنها کشوری است که تسلیحات ارسالی‌اش به اسرائیل را رسانه‌ای کرد. نیویورک‌تایمز به‌نقل از یک مقام پنتاگون تأیید کرد، وزارت دفاع آمریکا باتری‌هایی را برای موشک‌های پاتریوت و سامانه‌های رهگیری هواپیما فرستاده؛ سلاحی که در راستای تصمیم پنتاگون برای ارسال سامانه تاد است. این سامانه پیشرفته قابلیت رهگیری موشک‌های بالستیک پرتاب شده از سمت چین، روسیه، کره شمالی و ایران را دارد. این سامانه علاوه بر سامانه ایجیس است، سامانه دفاع موشکی قدرتمندی که روی کشتی‌های جنگی یا ناوها نصب می‌شود و با استفاده از سامانه راداری از آنها در مقابل موشک‌های بالستیک دفاع می‌کند. این سامانه از مهم‌ترین سامانه‌های پدافند هوایی زرادخانه نظامی آمریکا و به‌مراتب برتر از سامانه پاتریوت است. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا یکشنبه گذشته اعلام کرد، آمریکا یک باتری موشک تاد و موشک‌های پاتریوت اضافی را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد تا در صورت تشدید تنش در منطقه استفاده شوند.

فرار از شهرک‌ها، تنها راه صهیونیست‌ها

ترس آمریکا و رژیم‌صهیونیستی از ورود حزب الله به جنگ پس از آن افزایش یافته است که در همین چند روز گذشته، نیروهای حزب الله با عملیات‌های محدود خود مشکلات زیادی برای نیروهای رژیم‌صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده‌اند و رسانه‌های صهیونیستی در تحلیل‌های خود از اقدامات حزب الله به عنوان عملیات‌هایی موفق برای مشغول‌سازی رژیم‌صهیونیستی یاد کرده‌اند. حملات حزب الله لبنان باعث شده تا صهیونیست‌ها مجبور به تخلیه برخی شهرک‌های اشغالی شوند. در ادامه این روند، ارتش رژیم‌صهیونیستی و مسئولان سازمان‌های اضطراری آن، دیروز با کمک مالی کابینه به طرح تخلیه شهرک‌ها، دستور تخلیه ۱۴ شهرک صهیونیست‌نشین جدید را صادر کرد.
 

شمارش معکوس رسانه‌های صهیونیستی

همزمان با ادامه جنایات صهیونیست‌ها در غزه وتداوم درگیری‌ها درشمال سرزمین‌های‌اشغالی میان رژیم‌صهیونیستی و حزب الله لبنان،‌ رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی در گزارش‌هایی ورود حزب الله به درگیری‌ها را قطعی دانسته و شمارش معکوس را آغاز کرده‌اند. چند روز قبل کانال ۱۳ تلویزیون رژیم‌صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد نهادهای امنیتی در تل‌آویو مطمئن شده‌اند که حزب الله لبنان وارد نبرد تمام‌عیار با اسرائیل خواهد شد.

حزب الله جایگاه مهمی در معادله دارد و مسأله، ورود تمام‌عیار به جنگ نیست، بلکه این است که چه زمانی وارد خواهدشد؟

منابع عالی‌رتبه در رژیم‌صهیونیستی اعلام کردند ساعت صفر نزدیک است و حمله زمینی به غزه، به مثابه نیروی محرکه برای سوق دادن حزب الله به سمت نبرد خواهدبود. از سوی دیگر رسانه‌صهیونیستی هاآرتص به سلاح مرگبار حزب الله اشاره کرده و جملات رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا در سال ۲۰۱۰ خطاب به ایهود باراک، وزیر جنگ وقت این رژیم را متذکر شد که گفته‌بود «تسلیحات حزب الله، پیشرفته‌تر از تسلیحات اغلب کشورهای عربی است.»

به نوشته این رسانه، «از آن زمان تاکنون حزب الله به توان نظامی خود افزوده و انبار تسلیحاتی آن بسیار بزرگ نه فقط از حیث کمیت بلکه از حیث کیفیت هم قوی است و نیروهای آن در جنگ سوریه بسیار مجرب شده‌اند.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا