کسب و کار ایرانی برتر

جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای؟

آبیاری منظم باغ گاهی ممکن است دشوار باشد. تعطیلات، برنامه های شلوغ و تغییرات آب و هوا می تواند گل ها، گیاهان و درختچه ها را تشنه کند. امروزه سیستم آبیاری قطره ای پیشرفت چشمگیری داشته و مشکل آبیاری را حل کرده است. آبیاری قطره‌ای سیستمی از لوله‌ها، نازل‌ها، آبپاش‌ها و پمپ‌ها است که آب کافی را به هر گیاه می‌رساند و به شما کمک می‌کند از کم آبیاری و آبیاری بیش از حد جلوگیری کنید.

در سیستم آبیاری قطره ای جدید با نصب تایمر می توان آبیاری را به صورت خودکار تنظیم کرد. جدیدترین سیستم های آبیاری قطره ای برای انواع باغ ها طراحی شده است. این سیستم های آبیاری نگرانی شما را در مورد آبیاری به حداقل می رساند. با ما همراه باشید تا با جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای آشنا شوید.

انواع نازل در سیستم آبیاری قطره ای جدید

سیستم های آبیاری قطره ای به نازل های اسپری مختلف نیاز دارند. بسته به طراحی و نیاز باغ شما، برخی از این نازل ها بهتر از سایرین خواهند بود. قبل از طراحی سیستم آبیاری قطره ای، بهتر است انواع نازل های قطره ای را بشناسید. هر نازل دارای نقاط قوت و ضعفی است که باید در نظر گرفته شود.

اسپری اسپری D میکرو

سمپاش های میکرو دستگاه های مفیدی هستند که می توانند از سیستم آبیاری قطره ای کم فشار شما نهایت استفاده را ببرند. آنها در کنار گیاهان بلند کاشته می شوند یا برای پوشاندن چندین گیاهی که نیاز به آب دارند، به استثنای گیاهان کم تقاضا استفاده می شود. آنها با دامنه اسپری بهبود یافته در مقایسه با سایر انواع قطره چکان با فشار یکسان طراحی شده اند. میکرو اسپری را می توان به شرح زیر انجام داد:

یک شلنگ ¼ اینچی را به محل آبیاری مورد نظر بکشید.

لوله ها را به پایه وصل کنید که می تواند چوب کاشته شده در زمین باشد.

با استفاده از یک تکه لوله سفت یک رایزر درست کنید و آن را به پایه وصل کنید.

نازل میکرو را به انتهای رایزر پیچ کنید.

سر بالابر اجازه می دهد تا سر در بالای گیاهان بلندتر قرار گیرد و کنترل اسپری را آسان تر می کند. آنها اغلب دارای سرهای میکرو اسپری داخلی برای کنترل اسپری هستند.

ساطع کننده های I-Dot

آنها اغلب مورد علاقه باغبانان هستند و برای گیاهانی که نیازی به اسپری روی برگ هایشان ندارند (مانند گوجه فرنگی و بادمجان) عالی هستند. قطره چکان های نقطه ای نازل های از پیش تعیین شده و غیر قابل تنظیمی هستند که هر ساعت مقدار مشخصی آب را به گیاه می رسانند. آنها برای آبیاری گیاهان گلدانی و سبدهای آویزان و همچنین سبزیجات ظریف مناسب هستند. امیترهای منبع نقطه ای را می توان با استفاده از چندین روش مختلف نصب کرد:

مستقیم به کانال اصلی متصل می شود.

به لوله اصلی زیر کارخانه متصل می شود.

با طول لوله ای که به سمت کارخانه می رود به لوله اصلی متصل می شود.

مهم نیست که چگونه امیترها را نصب می کنید، آنها معمولاً روی ½، 1 یا 2 GPH (گالن در ساعت) از پیش تنظیم شده اند. شما باید از نمودار سازنده برای تعیین نازل صحیح برای گیاهان خاص خود استفاده کنید. آب زیاد می تواند گیاهانی را که ترجیح می دهند کمی خشک بمانند خفه کند، در حالی که آب کم توانایی گیاه را از بین می برد.

قطره چکان های داخلی

برای کسانی که رویکرد آرام تری برای آبیاری باغ دارند، قطره چکان های خطی راهی سریع و آسان برای پخش H2O هستند. این لوله ها از نظر قطر کمتر از لوله اصلی هستند، اما می توانند طول های متفاوتی داشته باشند. قطره چکان هایی در تمام طول لوله در لوله تعبیه شده است که به باغبان اجازه می دهد تا لوله ای را بین گیاهان ببافد و بدون نصب یک دسته قطره چکان روی لوله اصلی، آب را تامین کند. این یک روش آبیاری کم نگهداری است که نشت را به حداقل می رساند.

نرخ‌های آبیاری قطره‌ای داخلی با مدل‌های منبع نقطه‌ای متفاوت است، زیرا با رتبه‌بندی GPH تعیین نمی‌شوند. به طور کلی، لوله های خط دارای قطرهای ¼ اینچ و ½ اینچ هستند و در فاصله 6 تا 12 اینچ از یکدیگر قرار دارند. برای پیدا کردن آنچه برای نیازهای باغبانی خاص خود نیاز دارید، با اطلاعات سازنده مشورت کنید.

حباب در استخر

همچنین در سیستم تایمر آبیاری شما زنگ های کاسه ای کوچک، آبپاش های کم فشار که در زمین قرار می گیرند و به لوله اصلی سیستم قطره ای متصل می شوند، مفید هستند. آب را 360 درجه می پاشند و تمام گیاهان اطراف خود را اسپری می کنند. برای آبیاری گل ها و گیاهان مفید هستند، زیرا نیاز به نازل های مختلف را کاهش می دهند.

این حباب ها به شیلنگ اصلی متصل می شوند. نصب و جابجایی آنها آسان است و تنظیم فشار را در هر زمان آسان می کند. برای کنترل جریان آب می توان سر حباب را جمع کرد یا جمع کرد.

برای انتخاب سیستم آبیاری قطره ای چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟

اکنون که انواع مختلف سیستم ها و قطره چکان ها را می شناسید، می توانید روی ایجاد سیستم ایده آل برای باغ خود تمرکز کنید. اندازه و نوع باغ به همراه نوع خاک و عوامل دیگر به تعیین روش آبیاری کمک می کند. در اینجا نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام خرید سیستم آبیاری قطره ای در نظر بگیرید.

اندازه باغ

اندازه باغ شما تعیین کننده نوع چیدمان و نوع چیدمان مورد نیاز شما خواهد بود. گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که به دو نوع مختلف سیستم آبیاری قطره ای در زمان های مختلف یا در مکان های مختلف باغ خود نیاز دارید.

انواع گیاهان

انواع مختلف گیاهان به مقادیر متفاوتی آب نیاز دارند. بسته به چیزی که در حال کاشت هستید، ممکن است لازم باشد سیستمی از فرستنده های درون خطی و منابع نقطه ای استفاده کنید. یک ارزش مهم سیستم های آبیاری قطره ای انعطاف پذیری آنهاست. اگر به درستی طراحی شود، یک سیستم واحد می تواند انواع مختلفی از گیاهان را آبیاری کند.

نوع خاک

شش نوع خاک وجود دارد: خاک رس، ماسه، سیلت، ذغال سنگ نارس، آهک و رس که همه آنها دارای ویژگی های غذایی و زهکشی متفاوتی هستند. مهم است که نوع خاک خود را بدانید تا بتوانید بهترین سیستم آبیاری قطره ای را برای نیازهای خود انتخاب کنید. به طور کلی، خاک باغ ترکیب خوبی از این خاک ها است و ترکیب خوبی از مواد مغذی و ظرفیت نگهداری آب را ارائه می دهد. اگر در حال آبیاری بسترهای مرتفع یا بسترهای پر از خاک باغچه هستید، برای راه اندازی سیستم آبیاری قطره ای خود مشکل زیادی ندارید.

جریان

هنگامی که گیاهان و خاک خود را مشخص کردید، می توانید نیاز آبی گیاهان را دریابید و قطره چکان مناسب را انتخاب کنید.

حتی گیاهانی که به آب کمی نیاز دارند نیز در خاک هایی با زهکشی سریع و خشک شدن آسیب می بینند. در این حالت باید سایز قطره چکان های منبع نقطه ای را افزایش داد یا از لوله های درون خطی با فاصله بیشتر بین قطره چکان ها استفاده کرد. برای این سناریوها، یک امیتر 1 GPH یا فاصله 9 اینچی را در نظر بگیرید. حتی می توانید کمپوست یا پیت ماس ​​را به خاک اضافه کنید تا مواد مغذی را افزایش داده و زهکشی را کند کند.

گیاهانی که در خاک هایی با زهکشی ضعیف به آب زیادی نیاز دارند نیز در صورت آبیاری بیش از حد می توانند از بین بروند. اگر در باغ شما چنین است، بهتر است قطره چکان های نیم گالن یا شیلنگ های 12 اینچی خریداری کنید تا از غرق شدن گیاهان خود جلوگیری کنید. برای افزایش زهکشی، ممکن است بخواهید مقداری ماسه به خاک اضافه کنید.

جبران فشار

مقدار فشاری که از طریق سیستم آبیاری قطره‌ای جریان می‌یابد بسته به طول شلنگ و ارتفاع بستر باغ و سایر عوامل می‌تواند متفاوت باشد. می تواند متفاوت از طراحی آبپاش جریان داشته باشد، با جریان آب کم و بیش بر اساس فشار.

برای مبارزه با این، بهترین سیستم‌های آبیاری قطره‌ای دارای طراحی جبران‌کننده فشار هستند. آنها بدون توجه به فشار ورودی خود (محل اتصال به شیلنگ اصلی) همان مقدار آب را آزاد می کنند. آنها شرایط آبیاری ثابت را فراهم می کنند و اطمینان حاصل می کنند که همه گیاهان در سراسر سیستم آبیاری می شوند.

صفا

تا زمانی که کانال های ¼ رقمی شما بسته نشده باشند، هیچ فیلتر قابل توجهی در سیستم خود نخواهید داشت. سیستم های لوله کشی اغلب حاوی زباله، خاک یا لوله های بزرگ و عریض هستند که همگی می توانند انسدادهایی را ایجاد کنند که از جریان آب جلوگیری می کند.

این فیلتر از سیستم شما در برابر این ذرات مسدود کننده فشار محافظت می کند. در لوله نصب می شوند و مانع از ورود موانع به داخل آب می شوند. اگر متوجه کاهش جریان آب در سیستم شدید، فیلتر را بردارید و تمیز کنید.

عملکرد خود شستشو

خاک، حشرات کوچک و سایر موانع می توانند از طریق قطره ای وارد سیستم آبیاری قطره ای شوند و فیلترهای داخلی نمی توانند از این نفوذها جلوگیری کنند. با این حال، برخی از سیستم ها دارای دریچه های شستشوی خودکار برای کاهش احتمال گرفتگی هستند. این شیرها در انتهای سیستم نصب می شوند و با کاهش فشار در سیستم (مثلا در هنگام قطع آب) به طور خودکار باز می شوند. آب باقیمانده از طریق این دریچه های باز از سیستم خارج می شود و مقداری از رسوبات انباشته شده را خارج می کند.

شیرهای چک داخلی

اگر فشار آب به طور ناگهانی در حالی که سیستم قطره‌ای شما کار می‌کند کاهش یابد، منبع آب خانه شما ممکن است به خطر بیفتد. در چنین شرایطی، شیر شلنگ ممکن است اجازه دهد آب از سیستم قطره‌ای به خانه برگردد و در نتیجه یک سیستم آب آلوده ایجاد شود که برای نوشیدن یا حمام کردن ایمن نیست.

برای به حداقل رساندن این خطر، یک شیر چک را در سیستم خود نصب کنید. این شیرها به آب اجازه می دهند در یک جهت جریان یابد و در صورت افت فشار یا افت فشار در سیستم پشت آن، به طور خودکار بسته می شوند. اگر در سیستم آبیاری خود شیر چک ندارید، حتماً آن را بخرید و روی شیر آب نصب کنید.

تایمر اتوماتیک

همه سیستم ها دارای تایمر خودکار نیستند. این شیرهای قابل برنامه ریزی در زمان مشخصی فعال می شوند و برای مدت زمان مشخصی کار می کنند. شما می توانید مقدار دقیق آبی که دریافت می کنید را انتخاب کنید. با این کار نتیجه محسوسی در باغ خود خواهید دید و می توانید مصرف آب را کاملاً تنظیم کنید. علاوه بر این، نیازی به روشن یا خاموش کردن سیستم ندارید.

دکمه بازگشت به بالا