اقتصادی

کاهش تولید گوشت قرمز در دی ماه

طبق اعلام مرکز آمار، گوشت قرمز عرضه‌ شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی امسال نسبت به ماه قبل ۹ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ترندونی، بر اساس نتایج آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه دی  سال جاری وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده ۳۳ هزار و ۵۱۰ تن گزارش شده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

همچنین گوشت گاو و گوساله با ۱۸ هزار و ۲۲۶ تن ۵۴.۴ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با  ۱۱ هزار و ۸۸۴۱ تن، بز و بزغاله با  ۲۲۲۶ تن و سایر انواع دام با ۱۱۳۷ تن، به‌ترتیب ۳۵.۴ درصد، ۶.۸ درصد و ۳.۴ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ۱۸ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار تولید گوشت در دی ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ برای گوسفند و بره ۲۹ درصد، برای بز و بزغاله ۱۹ درصد، برای گاو و گوساله ۱۲ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۱۴ درصد کاهش و برای شتر و بچه‌شتر ۹۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (آذر) در حدود ۹ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام 

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا