خواص سنگ حدید طلایی و تفاوت آن با انگشتر حدید صینی

خواص و آثار سنگ حدید با نقش انگشتر امام علی (ع)

در صفحه مکارم اخلاق صفحه 93 آمده است که امام علی (ع) در هنگام رویارویی با دشمن یا شرکت در جنگ ، انگشتری در دست داشتند از جنس حدید که روی سنگ آن ،آیات زیر حکاکی شده بود و معروف به انگشتر حدید صینی امام علی (ع) است .

این ذکر برای رویارویی با دشمن ، دفع شر و بلا ، بخشیدن قدرت و آرامش به صاحبش ، دفع شیاطین و طلسم مفید است :

اعددت لکل هول لااله‌الاالله

و لکل کرب لاحول و لاقوه‌الابالله

و لکل مصیبه نازله حسبی‌الله

و لکل ذنب صغیره و کبیره استغفرلله

و لکل هم و غم فادح ماشاءالله

و لکل نعمه متجدده الحمدلله

ما بعلی‌بن‌ابی‌طالب من نعم فمن الله

برای حکاکی این ذکر می‌توانید نام خود و نام پدر را به هنگام خرید درج نمایید تا به نام خودتان حکاکی با آداب کامل از سمت حکاک‌های جواهربازار انجام شود.

خواص و فواید روحی روانی سنگ حدید

سنگ حدید سبب شهامت ، قدرت و استقامت است. سبب تقویت تمرکز و حافظه و فکر می‌باشد و مانع از جذب امواج منفی از دیگران است. این سنگ بزدلی و ترسویی را درمان می‌کند و باعث تقویت اعتماد به نفس است. جهت غلبه بر وسواس و اعتیاد هم مفید است. حدید ، اثر چشم بد و چشم زخم را از بین می‌برد.

آداب همراه داشتن حدید برای رفتن به توالت

طبق روایات دینی و علمی ؛ بهتر است حدید با آب در تماس نباشد و اگر حکاکی مذهبی داشته باشد ، بزای حفظ حرمت و ارزش معنوی ، از همراه داشتن آن برای توالت خودداری کنید . البته اگر سهوا همراه بردید یا مکانی بودید که امکان بیرون گذاشتن حدید حکاکی مذهبی نبود ، استثنا ایرادی ندارد .

همه چیز در مورد حدید و ستاره داوود

حکاکی ستاره داوود یکی از نقش‌های محبوب  و انرژی بخشی است که بر روی حدید انجام می‌شود . برای مطالعه بیشتر در این زمینه اینجا کلیک کنید :

خواص و فواید درمانی سنگ حدید

در ترکیبات سنگ حدید مقادیر فراوانی آهن وجود دارد از این رو فقر آهن را در جریان خون فرد کاهش داده و آن را به حد متعادل می‌رساند، بنابراین در درمان کم خونی موثر است. همچنین این سنگ برای افرادی که احساس سرما و کمبود انرژی دارند مفید است بنابراین در فرد ایجاد انرژی می کند. از حدید به عنوان طلسمی علیه خونریزی یاد شده است.

از دیگر خواص سنگ حدید تقویت قلب ، تنظیم گردش خون و رفع انسداد رگ‌هاست . از خونریزی داخلی جلوگیری کرده و در تسکین دردهای آرتروز و انقباضات ماهیچه ای مفید است.

سنگ حدید برای چه ماهی مناسب است؟

هر یک از سنگ‌های موجود در طبیعت خواص ویژه و منحصر به فردی دارند. انرژی از امواج کیهانی عبور می‌کند و به واسطه سنگ‌هایی که بر گردن آویخته‌اید به نحوی با بدن شما در تماس قرار می‌گیرد. علاوه بر این دانشمندان بر این باورند که هر سنگ با متولدین ماه خاصی ارتباط بیشتری دارد و هر سنگ ماه تولد می‌تواند برای درمان بیماری‌ها یا متعادل کردن قوای روحی او مثمر ثمر باشد.

برخی از ماهه‌ای میلادی و شمسی دارای چندین سنگ ماه تولد هستند و نمادی از ویژگی‌های مختلف دارند و به صاحب آن ماه امکان انتخاب‌های متعدد در خرید طلا و جواهر با سنگ ماه تولد خود را می‌دهد. هرکدام از این سنگ‌های ماه تولد دارای تاریخچه‌ای جذاب هستند و همچنان سلامت و تندرستی را برای پوشندگان خود از تمام نقاط جهان به ارمغان می‌آورند.

اساسا بحث سنگ ماه تولد پشتوانه علمی قوی ندارد و استفاده از سنگی خاص برای متولدین هر ماه صرفا به عنوان یک پیشنهاد مطرح می‌شود، لذا در این باب اجماع تصمیم وجود ندارد.  با این مقدمه به این سوال جواب می‌دهیم که سنگ حدید برای چه ماهی است؟

نظرات مختلف است ولی جمع بندی نهایی این است که سنگ حدید برای متولدین فروردین، دی، آبان، بهمن و شهریور توصیه می‌گردد.

اما همانطور که بیان شد فارغ از بحث ماه تولد هرشخصی می‌تواند از هرسنگی استفاده و از خواص آن  بهره‌مند شود. سنگ حدید یا همان هماتیت، سنگ آهن است. این سنگ در دو نمونه مات و براق در بازار موجود است. هر دو نوع این سنگ دارای خاصیت یکسانی است. حدید سنگی اعجاب انگیز است. برای این سنگ چه بلحاظ علمی چه در منابع اسلامی خواص ویژه‌ای شمرده‌شده‌است، به طوری که امام صادق (ع) بیان می‌کنند انگشتر حدید صینی با حکاکی مخصوص هفت جلاله را به دشمنانتان نشان ندهید تا از آن به کارگیری نکنند و آن را به شخصی ندهید مگر اینکه از پیروان ما باشد و از او آسوده خاطر شده باشید.

برخی از خواص حدید برای متولدین ماه‌های مختلف

 

پس از اینکه به این سوال پاسخ دادیم که سنگ حدید برای چه ماهی است؟ در ادامه به بررسی خواص این گوهر قدرتمند نیز می‌پردازیم. بر روی سنگ حدید اذکار مخصوصی که از سمت معصومین توصیه شده حکاکی می‌شود، مانند ذکر هفت جلاله، ذکر مخصوص امام علی (ع) و یا ذکر افزایش رزق و روزی و … که این اذکار ویژه توسط سایت شرف آنلاین به صورت تخصصی انجام و ارائه می‌گردد که باعث می‌شود علاوه برخواص خود حدید بتوانید از خواص بسیار ارزشمند و بعضا بی‌نظیر اذکار آن نیز بهره‌مند گردید.

برای آشنایی با اذکار قدرتمندی که روی این گوهر حکاکی می‌شود به مقاله حدید صینی مراجعه بفرمایید. همچنین از طریق لینک‌های انگشتر حدید مردانه و زنانه و دستبند حدید می‌توانید محصولات اصلی با سنگ حدید را مشاهده و خرید نمایید. در ادامه لیست کوتاهی از خواص این گوهر زیبا بیان شده‌است:

 

۱- سنگ حدید سیستم گردش خون را منظم‌تر می‌کند.

۲- درد های مفصل و آرتروز را درمان می‌کند.

۳- بیماری های همچون کم خونی و فشار خون را شفا می‌بخشد.

۴- رزق و روزی و ثروت را بیشتر می‌کند. (با ذکر افزایش رزق)

۵- انسان را در شرایط سخت یاری می کند. (با ذکر مخصوص انگشتری امام علی در جنگ‌ها)

۶- سبب آسان شدن کار ها می‌گردد. (با ذکر هفت جلاله)

۷- وضع حمل زنان باردار را راحت تر می‌کند. (با ذکر هفت جلاله)

۸- چشم زخم را نابود می‌کند. (با ذکر هفت جلاله)

۹- باعث محافظت در برابر انسان های شرور و اجنه می‌گردد. (با ذکر هفت جلاله)

 

دکمه بازگشت به بالا