بدهی شرکت‌های برتر آلمان رکورد زد

بدهی شرکت های برتر آلمان به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش ترندونی به نقل از راشا، خالص بدهی مالی 150 شرکت بزرگ آلمانی در بورس امسال به بالاترین حد خود رسید.

روزنامه آلمانی Handelsblatt گزارش داد که تنها در یک سال، بدهی شرکت های بزرگ (به استثنای بانک ها و شرکت های بیمه) 20 درصد افزایش یافته و به 533 میلیارد یورو (526 میلیارد دلار) رسیده است.

در این گزارش آمده است که 25 شرکت آلمانی در حال حاضر بدهی بیشتری نسبت به سهام دارند، و افزود که بسیاری از آنها قصد دارند سهام خود را برای کاهش بدهی بفروشند.

علاوه بر این، چرخش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی به طور قابل توجهی هزینه وام های جدید را افزایش می دهد.

این رسانه گزارش می دهد: در حال حاضر متوسط ​​بازدهی سالانه اوراق مشارکت شرکتی 4.3 درصد در مقایسه با 0.7 درصد در سال گذشته است. این روند اخیراً شتاب گرفته است زیرا سرمایه گذاران انتظار دارند نرخ بهره به زودی به دلیل تورم دو رقمی افزایش یابد.

این گزارش نشان می دهد که غول مخابراتی Deutsche Telekom که در شاخص Dex گنجانده شده است، دارای بالاترین بدهی خالص در بین شرکت های آلمانی با بدهی 145.8 میلیارد یورو است. یورو

مایکل کرچمر، نخست‌وزیر ایالت زاکسن، روز یکشنبه هشدار داد که شرکت‌های آلمانی در حال حاضر به دلیل افزایش سرسام‌آور هزینه‌های انرژی برای بقا در تلاش هستند.

این مقام گفت که بسیاری از کسب و کارها در هفته ها و نه ماه ها بسته می شوند.

روز گذشته دویچه پرس-آژانتور به نقل از پیتر آدریان، رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی و صنایع آلمان گزارش داد که ممکن است برخی از شرکت های آلمانی با بدتر شدن بحران انرژی از کار بیفتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا