اقتصادی

واردات کالاهای اساسی کشور از طریق نظام پرداخت رسمی انجام می شود

واردات کالاهای اساسی کشور از طریق نظام پرداخت رسمی انجام می شود

با تکلیف نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا انتهای سال دوم برنامه هفتم توسعه باید واردات کالاهای اساسی کشور از طریق نظام پرداخت رسمی شامل پیمان پولی دوجانبه، ارتباط بانکی و تهاتر در تعامل با طرفین تجاری ایران انجام شود.

به گزارش ترندونی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و با الحاق یک ماده به بند الف ماده ۱۱ لایحه موافقت کردند.

بر اساس این ماده الحاقی به بند الف ماده ۱۱، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری بانک مرکزی و وزارت امورخارجه مکلف اند نسبت به انطباق نقشه وارداتی کشور با مقاصد صادراتی اقدام نمایند؛ به نحوی که تا انتهای سال دوم برنامه واردات کالاهای اساسی کشور از طریق نظام پرداخت رسمی (غیر مبتنی بر شبکه تراستی) شامل پیمان پولی دوجانبه، ارتباط بانکی و تهاتر در تعامل با طرفین تجاری ایران صورت پذیرد و تا پایان برنامه حداقل ۳۰ درصد از مجموع معاملات بین المللی کشور از این طریق انجام شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا