اقتصادیسلامت و دانشعمومیکسب و کار ایرانی برتر

چرا قهوه میخورم تپش قلب میگیرم

مضرات قهوه برای قلب

خرید قهوه موکا دکتر بیز: در دوزهای متوسط، کافئین موجود در قهوه اثرات مفیدی می‌تواند داشته باشد. اما قهوه باعث افزایش تولید کورتیزول در بدن نیز می شود که می تواند منجر به مشکلات سلامتی از جمله اضطراب ، افزایش وزن و بیماری قلبی شود. در ادامه به بررسی مضرات قهوه برای قلب می‌پردازیم:

بی خوابی و حمله قلبی

خرید قهوه لاته دکتر بیز: کافئین می تواند به شما در بیدار ماندن در طول روز کمک کند ، اما این ممکن است بر کیفیت و کمیت خواب شما تأثیر منفی بگذارد. مصرف کافئین خود را از بعد از ظهر به بعد قطع کنید تا با مشکلات خواب دست و پنجه نرم نکنید.

محققان در مورد نیز مطالعاتی انجام داده‌اند که نشان می‌دهد بی‌خوابی باعث افزایش خطر حمله قلبی می‌شود. بنابراین یکی از مضرات مصرف بیش از حد قهوه روی قلب خطر سکته قلبی است.

یک فنجان  قهوه گانودرما هات چاکلت دکتر بیز که شما صبح‌ها خیلی میل به نوشیدنش دارید ایده خوبی نیست. تحقیقات مربوط به اپیدمیولوژی در ماه‌های اخیر نشان داده است که قهوه در طی یک ساعت می تواند منجر به حمله قلبی در برخی از افراد شود.

جالب است بدانید، خطر نوشیدن قهوه و سکته قلبی در میان کسانی که فقط یک فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند نسبت به کسانی که بیش از یک فنجان قهوه در روز می‌نوشند، بسیار بیشتر است.

قهوه و فشار خون بالا

به طور کلی، کافئین به نظر نمی رسد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا سکته مغزی را در بیشتر افراد افزایش دهد. با این حال ، به دلیل تأثیر تحریک کننده قهوه بر سیستم عصبی، چندین مطالعه نشان داده‌اند که فشار خون را می‌تواند افزایش دهد.

قهوه و تپش قلب

دوزهای زیاد کافئین ممکن است ضربان قلب را در بعضی از افراد افزایش دهد. به نظر می رسد این تأثیرات در افراد مختلف متفاوت است. اگر بعد از خوردن قهوه تپش قلب می‌گیرید، میزان مصرف قهوه خود را کاهش دهید. برای درمان تپش قلب بعد از خوردن قهوه راهکار زیر را امتحان کنید:

درمان تپش قلب بعد از خوردن قهوه

به عنوان راهکار بلندمدت، تلاش کنید میزان مصرف قهوه خود را کاهش دهید. از محرک‌های تپش قلب مانند کافئین، نیکوتین و نوشیدنی های انرژی زا دوری کنید.

علاوه بر این مدیتیشن، تمرینات تنفسی، یوگا یا تنفس عمیق را امتحان کنید تا بتواند تپش قلب خود را مدیریت کنید.

سوالات رایج تاثیر قهوه بر قلب

امیدوارم تا اینجا در مورد مضرات قهوه برای قلب اطلاعات کافی کسب کرده باشید. با این حال در ادامه به پاسخگویی در مورد سوالات رایج در مورد تاثیر قهوه بر سلامت قلب می‌پردازیم.

متخصصان قلب طبق عرف همیشگیشان به بیماران توصیه می کنند که قهوه ننوشند. فرض آنها بر این است که کافئین موجود می تواند زمینه ساز ایجاد یا گسترش بیماری های قلبی و عروقی باشد و علاوه بر آن احتمال حملات قلبی را افزایش دهد.
ولی، مطالعات اخیر پزشکی نشان می دهد که مصرف معتدل قهوه می تواند حتی مفید باشد. مزیت های قهوه را معمولاً به مقدار زیاد پلی فنول‌ها در آن ربط می‌دهند. مواد آنتی اکسیدان موجود می‌تواند در مقابل التهاب‌های موجود در خون یا در مقابل هرنوع بیماری دیگری از بدن محافظت کند و فایده آن فقط به بیماری قلبی خلاصه نمی‌شود. برای درک بهتر خطرات و مزایای قهوه نگاهی به تحقیقات پزشکی در این زمینه داریم.

آیا قهوه برای بیماران قلبی ضرر دارد

مطالعات انجام شده در افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی نتوانسته است تأثیر قطعی را نشان دهد. با این وجود ، از آنجا که کافئین یک محرک است ، افرادی که دچار بیماری غیر طبیعی قلب یا فشار خون بالا هستند، باید در مورد مصرف کافئین با پزشک خود صحبت کنند.

ایا قهوه باعث بیماری قلبی می شود

با توجه به دو فرا آزمایشی که در این زمینه انجام شد (یکی از آن ها روی یک گروه ۴۰۰۰۰۰ نفری و دیگری روی یک گروه بیش از یک میلیونی انجام شد) محققان به این نتیجه رسیدند که هیچ ارتباطی بین نوشیدن قهوه و خطر ابتلا به بیماری قلبی در دراز مدت وجود ندارد. اولین بررسی ثابت کرد مصرف قهوه باعث کاهش این خطر در زنان می شود و دومین بررسی نشان داد که خوردن روزی ۳ تا ۵ فنجان قهوه از خطر ابتلا به بیماری قلبی می کاهد.

ایا قهوه باعث مرگ میشود

احتمال مرگ مصرف کنندگان قهوه بر اثر حملات قلبی، نارسایی های قلبی، سکته مغزی، بیماری الزایمر و حتی سرطان کم است.  اما توجه کنید که اگر بیماری قلبی و یا فشار خون بالا دارید، در مورد مصرف قهوه و میزان مصرف مجاز آن با پزشک خود حتماً مشورت کنید.

ایا خوردن قهوه باعث تپش قلب می شود

اثرات تحریکی مصرف زیاد کافئین ممکن است باعث تپش قلب شود. همچنین مصرف زیاد قهوه ممکن است منجر به تغییرات ضربان قلب از جمله شود، که در جوانانی گزارش شده است که قهوه و نوشیدنی های انرژی زا حاوی دوزهای بسیار زیاد کافئین مصرف می کنند.

تاثیر قهوه بر ضربان قلب نامنظم

در اینجا من با مطالعه‌ای که در آن ارتباط بین کافئین و و به ویژه آتریال فیبریلیشن را رد کرد مخالفم. تجربه بالینی من به طور مداوم نشان داده است که کافئین واقعا برای افراد مبتلا به ضربان قلب ضعیف یا افرادی که قبلا داشته اند خوب نیست. وقتی کافئین وارد بدن می‌شود سیستم عصبی سمپاتیک را تحریک می‌کند و این باعث می شود فشار خون افزایش یابد و آدرنالین آزاد شود و قلب نیاز دارد که سریعتر و شدیدتر بتپد.

آیا قهوه برای قلب مفید است

فواید سلامتی قهوه بین متخصصین و محققان مورد بحث و اختلاف باشد، اما یک مطالعه جدید مصرف استاندارد کافئین را با سلامت قلب نشان داده است. در حقیقت، مصرف چهار فنجان قهوه در روز می تواند در محافظت از سلولهای قلبی و عروقی در برابر آسیب موثر واقع شود و همچنین در ترمیم آنها کمک کند.

آیا قهوه فشار خون را بالا میبرد

تا مدتها پزشکان تصور می کردند که مصرف بلند مدت کافئین می تواند زمینه ساز ابتلا به بیماری فشار خون شود اما مطالعات متعدد ثابت کرده است که این ایده درست نبوده است با این حال مطالعاتی هم وجود دارد که نشان می دهد اگر شما مبتلا به فشار خون هستید با مصرف کافئین ممکن است در معرض خطر قرار بگیرید. محققان ایتالیایی چند وقت پیش روی ۱۲۰۰ بزرگسال که در سنین ۱۸ تا ۴۵ بودند و از پرفشاری خون خفیفی رنج می بردند مطالعه ای انجام دادند و در نهایت فهمیدند که آنهایی که قهوه سنگین می نوشند چند برابر امکان مبتلا شدنشان به بیشتر از افرادی است که فشار خون دارند و قهوه نمی‌نوشند.

ایا قهوه فشار خون را پایین می اورد

خیر. تحقیقات نشان می دهد قهوه ممکن است فشار خون را تا سه ساعت پس از مصرف افزایش دهد. اما اگر به طور مرتب قهوه بنوشید، این تاثیر کمرنگ می‌شود

دکمه بازگشت به بالا