آیا تردز می‌تواند کاربران توییتر را جذب کند؟

تردز از روز چهارشنبه ۵ ژوئیه (۱۴ تیر) در اپ‌استور قرار گرفت. با این حال استفاده از آن در اروپا به دلیل نگرانی‌های مربوط به نظارت بر حفاظت از داده‌ها به تعویق افتاده است.

این اپلیکیشن جدید می‌تواند از بیش از دو میلیارد کاربر اینستاگرام، از جمله ستاره‌‌هایی مانند شکیرا یا رسانه‌هایی مانند “هالیوود ریپورتر” و نت‌فلیکس بهره‌مند شود و لازم نیست از صفر شروع کند.

تردز در حال حاضر فاقد پست‌های تبلیغاتی است.

بیش از ۱۰ میلیون مشترک در شروع کار

مارک زاکربرگ درباره موفقیت تردز نوشت که این اپلیکیشن ۱۰ میلیون ثبت نام در ۷ ساعت اول داشته است. با افتادن توییتر به دست ایلان ماسک و تغییراتی که باعث ناخشنودی بسیاری شد، گروه بزرگی از کاربران منتظر اپلیکیشن جدیدی برای جایگزینی بودند. چهار ساعت پس از شروع به کار تردز بیش از ۵ میلیون کاربر از آن استقبال کردند.

متا امیدوار است که به کانال ارتباطی مورد علاقه جدید برای افراد مشهور، سیاستمداران و صاحبان کسب و کار تبدیل شود و از هرج و مرج ایجاد شده در توییتر توسط ایلان ماسک، بهره زیادی ببرد.

بیشتر بخوانید:

متا در اواسط ماه مارس اعلام کرد که در حال کار بر روی یک شبکه اجتماعی جدید غیرمتمرکز و مستقل است که می‌تواند رقیب بالقوه توییتر شود.

تغییراتی که باعث خشم کاربران از توییتر شد

ایلان ماسک در چند روز گذشته با تصمیم خود برای  کردن تعداد توییت‌های روزانه و پولی کردن “توییت‌دک” (Tweetdeck) در آینده نزدیک، باعث خشم کاربران شد.

بیشتر بخوانید:

او روز دوشنبه ۳ ژوئیه اعلام کرد که استفاده از این داشبورد کاربری منحصراً برای کاربرانی که پرداخت کنند، محفوظ خواهد بود.

از آنجا که توییت‌‌دک به ویژه توسط روزنامه‌نگاران و پژوهشگران استفاده می‌شود، به دلیل محدودیت‌های جدید دیگر برای آنها قابل اتکا نیست. علاوه بر این، توییت‌ها دیگر برای کاربران اینترنتی که وارد توییتر نشده‌اند، قابل مشاهده نیستند۱۵ تیر ۱۴۰۲ – ۶ ژوئیه ۲۰۲۳

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا که صاحب شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام است، گفته شبکه اجتماعی جدیدش با نام «تردز»، در نخستین روز از فعالیت خود ۳۰ میلیون کاربر جذب کرده است. از تردز به عنوان رقیب توییتر نام برده می‌شود که می‌تواند نزد کاربران جای آن را بگیرد.

آقای زاکربرگ گفته که اپلیکیشن تردز قصد دارد در تعداد کاربران از توییتر پیشی بگیرد و آن را یک رقیب «دوستانه» برای توییتر معرفی کرده.

کارشناسان می‌گویند تردز می‌تواند کاربران توییتر را که از تغییرات اخیر در این پلتفرم ناراضی هستند، جذب کند.

تردز هنوز در اتحادیه اروپا برای استفاده کاربران فعال نشده است.

کاربران این شبکه اجتماعی جدید می‌توانند تا حداکثر ۵۰۰ حرف یا کاراکتر را در هر پست استفاده کنند که شباهت زیادی با توییتر دارد.

آقای زاکربرگ پیش از این گفته بود که «دوستانه» بودن این پلت‌فرم «در نهایت کلید موفقیت آن خواهد بود».

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا تردز از توییتر بزرگتر خواهد شد، گفت: «مدتی طول می‌کشد، اما فکر می‌کنم به بیش از یک میلیارد نفر کاربر برسیم».

مدیرعامل متا گفت: «توییتر این فرصت را داشته است که این کار را انجام دهد، اما موفق نشده است.»

ایلان ماسک، مالک توییتر که آن را در ماه اکتبر سال گذشته خرید، در واکنش به راه‌اندازی تردز گفت که: «بی‌نهایت ترجیح می‌دهد که توییتر مورد حمله غریبه‌ها قرار بگیرد، تا اینکه در شادی کاذب اینستاگرام پنهان شود».

تردز اکنون در بیش از ۱۰۰ کشور از جمله بریتانیا برای دانلود در دسترس قرار گرفته، اما به دلیل نگرانی‌های نظارتی هنوز در اتحادیه اروپا در دسترس نیست.

علیرغم اینکه تردز یک برنامه مستقل است، کاربران با استفاده از حساب اینستاگرام می‌توانند وارد آن شوند و نام کاربری اینستاگرام آنها وجود دارد، اما گزینه ای برای تغییر پروفایل و ایجاد نام کاربری اختصاصی برای تردز موجود است.

متا می‌گوید کاربران همچنین می‌توانند همان حساب‌هایی را که در اینستاگرام دنبال می‌کنند، انتخاب کنند. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد در اینستاگرام خصوصی باشند، اما در تردز عمومی باشند.

در حال حاضر چندین شبکه اجتماعی برای جایگزینی توییتر در دسترس کاربران است که از جمله می‌توان به بلواسکای و ماستودون اشاره کرد که تلاش دارند کاربران توییتر را جذب کنند.

مزیت تردز در رقابت با سایر جایگزین‌های توییتر در این است که به اینستاگرام و صدها میلیون کاربر فعلی آن در این پلتفرم متصل است.

در تردز، پست‌ها را می‌توان در اینستاگرام و بالعکس به اشتراک گذاشت و می‌تواند شامل لینک‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای حداکثر پنج دقیقه باشد.

با این حال، برخی از کاربران اولیه در روز چهارشنبه مشکلاتی را هنگام آپلود تصاویر گزارش کرده‌اند.

کاربران می‌توانند کنترل کنند که چه کسی می تواند آنها را “منشن” کند و پاسخ‌های پست‌هایی که حاوی کلمات خاصی است، را فیلتر کنند.

لغو فالو کردن، مسدود کردن، محدود کردن یا گزارش پروفایل‌های دیگر نیز امکان‌پذیر است و هر حسابی که کاربران در اینستاگرام مسدود می‌کنند به طور خودکار در تردز هم مسدود می‌شوند.

روز شنبه این هفته، ایلان ماسک اعلام کرد که تعداد توییت‌هایی که کاربران می‌توانند روزانه در پلتفرم خود ببینند، محدود خواهد شد.

توییتر همچنین اعلام کرده است که داشبورد کاربری محبوبش با عنوان “توییت دک” هم تا ۳۰ روز دیگر پولی خواهد شد.

از زمانی که ایلان ماسک صاحب توییتر شد، بسیاری از کاربران توییتر به صورت علنی نارضایتی خود را از این پلتفرم و نحوه اداره آن، با استناد به رفتارهای نامنظم و دیدگاه‌های سیاسی آقای ماسک، اعلام کردند.

با خرید فالوور تردز اینستاگرام، در عرض چند دقیقه فالوور های خود در تردز اینستاگرام به صورت انبوه افزایش دهید. دانلود تردز عنوان یک اپلیکیشن هوشمند برای ارتباط آسان تر با کلوز فرندز در اینستاگرام می باشد

منبع: سایت تردز

 

دکمه بازگشت به بالا