عمومیکسب و کار ایرانی برتر

استوری اینستاگرام: چگونه از این ابزار جذاب برای بازاریابی استفاده کنیم؟

پاک شدن پست اینستاگرام مشکلی است که شاید بارها با آن مواجه شده باشید. دلایل پاک شدن پست اینستاگرام می‌تواند بسیار زیاد باشد و اینستاگرام پست را حذف می‌کند که جای نگرانی نیست. ممکن است برخی به اشتباه تصور کنند یک هکر وارد پیج شده است و پست آن‌ها را حذف می‌کند. در حالی که هوش مصنوعی اینستا روی برخی قوانین تنظیم شده است که اگر آن‌ها را رعایت نکنید، پست حذف می‌شود.

Instagram story how to use this attractive tool for marketing

پاک شدن پست ‌ها در اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم کاملا هوشمند است که نسبت به گذشته تغییرات زیادی را تجربه کرده است. به طوری که از سال 2021 تاکنون شاهد پیشرفت‌های زیادی در این شبکه اجتماعی بوده‌ایم. همه قوانین و در جهت بهبود محتوا، جلوگیری از کپی بردار، حمایت از کاربران فعال و پرتلاش تغییر کرده است. شاید فکر کنید اکنون رشد کردن در این برنامه دشوار است و نمی‌توانید با پیج‌های قدیمی رقابت کنید. در حالی که در اینستاگرام امکان رشد برای هر پیجی وجود دارد. یکی از آخرین تغییرات اینستاگرام به حذف شدن پست‌های خلاف قوانین آن اختصاص پیدا کرده است. اما دلیل حذف پست اینستاگرام چیست و چطور می‌توان از آن جلوگیری کرد؟ اگر با یک کارشناس هم صحبت کنید، می‌توانید دلایل آن را به شما بگوید.

دلایل پاک شدن پست اینستاگرام

اگر محتوایی که برای آن زحمت زیادی کشیده‌اید، حذف شده است، جای نگرانی نیست! زیرا این اتفاق برای تقریبا تمامی پیج‌های اینستاگرام می‌افتد و می‌توانند همچنان به فعالیت خود ادامه دهند. به طور کلی علت حذف پست اینستاگرام عبارت است از:

نقض قوانین انجمن اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث حذف شدن پست‌های شما می‌شود، عدم رعایت قوانین این شبکه است. اینستا یک قانون دارد که برحسب آن نباید پست‌های شما حاوی این نوع محتواها باشد:

  • محتوای قماربازی و کلاهبرداری
  • محتواهای تبلیغ برهنگی و موارد جنسی
  • پست‌های حاوی محتوای خشونت آمیز و استفاده از سلاح گرم
  • محتوای حاوی تبلیغ مواد مخدر
  • محتوای حاوی سخنان نفرت انگیز و نژادپرستانه

برای باید از این نوع محتواها دوری کنید تا اکانت شما دچار مشکل نشود.

پاک شدن پست اینستاگرام و ارسال محتوای دارای حق چاپ

اینستاگرام با کمک هوش مصنوعی می‌تواند محتواهایی را که دارای حق چاپ هستند، تشخیص دهد. بنابراین اگر این محتواها را در پیج خود قرار دهید، اینستا خیلی زود آن‌ها را پاک می‌کند. در واقع حساب اصلی برای محتواهای خود حق نسخه‌برداری را ممنوع کرده است و اینستاگرام با علم به این موضوع، اجازه حذف هر نوع پست کپی شده را دارد. این می تواند یکی از دلایل پاک شدن پست اینستاگرام شما باشد.

تایید نشدن آدرس ایمیل در پیج

یک دلیل پاک شدن پست اینستاگرام می‌تواند به خاطر تایید نشدن آدرس ایمیل باشد که به طور مرتب با خطا روبرو می‌شوید. در نهایت اینستاگرام شما را ا ارسال پست منع کرده و بلافاصله بعد از انتشار هر پست، آن را حذف می‌کند. پس بعد از راه‌اندازی پیج، حتما ایمیل خود را نیز تایید کنید تا اینستا در صورت نیاز به ارسال اعلان و هشدار بتواند با شما ارتباط برقرار کند.

ایجاد اشکال در برنامه اینستاگرام

گاهی ممکن است دلیل حذف پست اینستاگرام هیچ ارتباطی با شما نداشته باشد و فقط در نسخه قدیمی این شبکه مشکلاتی ایجاد شده باشد. وقتی در نسخه قدیمی باگ وجود داشته باشد و شما برنامه را بروزرسانی نکنید، در عملکرد آن اختلال ایجاد می‌شود. پاک شدن پست اینستاگرام هم یکی از مشکلاتی است که اغلب در نسخه‌های قدیمی این شبکه بوجود می‌آید.

از کار افتادن سرورهای اینستاگرام

اگر سرورهای اینستاگرام دچار مشکل شوند، بر روی پست کاربران در این شبکه تاثیر می‌گذارد. به طوری که پست شما با میزبانی شدن در سرور اینستا بارگذاری نمی‌شود و تصور شما اینست که پست آپلود و سپس حذف شده است. در این مواقع تنها راه حل مشکل پاک شدن پست اینستاگرام منتظر ماندن است تا همه چیز به روال عادی برگردد.

از کار افتادن فیلترشکن یا قطع شدن اینترنت

اگر VPN یا اینترنت شما قطع شده است و در حال بارگذاری پست هستید، محتوا آپلود نمی‌شود. حتی ممکن است به نظر برسد پست منتشر شده است، اما همین که VPN یا اینترنت متصل می‌شود، چیزی در اکانت شما دیده نمی‌شود. در این مواقع تصور شما اینست که پست منتشر و سپس حذف شده است. در حالی که باید بلافاصله بعد از آپلود محتوا، اینترنت و فیلترشکن را بررسی کنید.

راه حل های پاک شدن پست اینستاگرام

با توجه به اینکه پاک شدن پست می‌تواند به مرور به اکانت آسیب بزند، لازم است راه‌حل‌های جلوگیری از آن را بدانید. زمانی که پیج شما دیسیبل یا هک شده باشد، با روش می‌توانید مشکل را برطرف کنید. اما برای این کار بهتر است به این راه‌حل‌ها توجه داشته باشید:

راه حل اول: اجازه‌ گرفتن از ملک محتوا

با توجه به اینکه یک علت حذف پست اینستاگرام به کپی کردن محتوا از سایر پیج‌ها مربوط می‌شود، باید از مالک محتوا اجازه بگیرید. برای این کار باید اطلاعیه اینستاگرام برای حذف ویدئو را در ایمیل پیدا کنید و سپس روی دکمه «تجدید نظر» بزنید. در صفحه جدید روی دکمه «موافقم» کلیک کنید و امضای دیجیتال خود را وارد کنید. در آخر دکمه «تجدید نظر» را بزنید تا اینستاگرام پرونده را بررسی و با شما تماس بگیرد.

راه حل دوم: تایید ایمیل

اگر به دلیل تایید نشدن ایمیل، پست شما حذف می‌شود، برای هر چه سریع‌تر آن را تایید کنید. برای این کار باید:

  • وارد پیج خود شوید و به قسمت پروفایل بروید و روی قسمت ویرایش پروفایل بزنید.
  • در قسمت پایین صفحه، آدرس ایمیل خود را چک کنید و در صورتی که هنوز هیچ ایمیلی وارد نکرده‌اید، یک آدرس ایمیل قرار دهید و روی دکمه تایید بزنید.
  • به ایمیل خود بروید و روی لینک «تایید آدرس ایمیل» بزنید. با این کار آدرس ایمیل شما تایید می‌شود.

نحوه بازیابی پست های پاک شده در اینستاگرام

اگر شادوبن شده‌اید، قادر نیستید وارد پیج خود شوید. اگر می‌خواهید بدانید مطلب ما را در این رابطه مطالعه کنید. اما اگر پست‌ها حذف می‌شود، باید به فکر راه دیگری از جمله بازیابی پست‌های پاک شده باشید. در سال 2023 این شبکه اجتماعی از قابلیت جدید خود به نام Recently Deleted رونمایی کرد که کاربران بتوانند پست‌های حذف شده خود را بازیابی کنند. توجه داشته باشید که پست‌ها تنها به مدت 30 روز مهلت بازیابی دارند.

برای اینکه بتوانید پست‌های حذف شده خود را برگردانید باید به پوشه Recently Deleted بروید و این گزینه را فعال کنید. استوری‌های حذف شده به مدت 24 ساعت در پوشه باقی می‌مانند و پست‌های حذف شده نیز تا 30 مهلت بازگردانی دارند. در صورتی که دلیل پاک شدن پست اینستاگرام از جانب این برنامه باشد و شما هیچ نقشی در آن نداشته باشید، هیچ راهی برای برگرداندن وجود ندارد. تنها زمانی می‌توانید پست پاک شده را برگردانید که به صورت سهوی پست را پاک کرده باشید و از این کار پشیمان شوید.

راه حل پاک شدن پست اینستاگرام برای برگرداندن آن به صورت زیر است:

  • ابتدا وارد اینستاگرام خود شوید و روی پروفایل اینستا بزنید.
  • به قسمت تنظیمات رفته و گزینه Account را انتخاب کنید.
  • حالا بر روی “Recently deleted” در قسمت پایین بزنید و پست‌ها و استوری‌هایی که اخیرا حذف شده‌اند، مشاهده کنید.
  • در مقابل هر پست و استوری حذف شده نیز دو گزینه Delete و Restore – برای حذف دائمی یا بازیابی پست وجود دارد که می‌توانید پست و استوری مورد نظر خود را برگردانید.
  • در انتها اینستاگرام از شما می‌خواهید رمز یکبار مصرف (OTP) را که بر روی گوشی خود دریافت کرده‌اید، در قسمت بازیابی قرار دهید. با وارد کردن رمز، پست یا استوری شما دوباره در نمایه نشان داده می‌شود.

در آخر

پاک شدن پست اینستاگرام از جمله مشکلاتی است که هر کاربری حداقل یک بار آن را تجربه کرده است. برای جلوگیری از این مشکل راه‌حل‌هایی را ارائه داده‌ایم که می‌توانید با رعایت همه این نکات از حذف شدن پست‌های خود جلوگیری کنید. همچنین اگر سهوا یک پست یا استوری را حذف کرده‌اید، با توجه به روشی که در این مطلب ارائه داده‌ایم، می‌توانید دوباره آن را بازیابی کنید.

سوالات متداول

دلیل پاک شدن بعضی از پست‌ها در اینستاگرام چیست؟

عدم رعایت حق کپی راست و برداشتن محتوای سایر پیج‌ها، تایید نشدن ایمیل، بروز نبودن نسخه اینستاگرام یا قطع شدن سرورهای برنامه مهم‌ترین دلایل حذف پست اینستاگرام است.

در مقابل پاک شدن پست اینستاگرام چه کنیم؟

باید ابتدا علت آن را از طریق ایمیل دریافت شده بررسی کرده و سپس با توجه به همین موضوع علت را برطرف کنید.

آیا اینستاگرام بعد از پاک شدن پست آن را ذخیره می‌کند؟

اگر پست توسط شما حذف شده باشد، به مدت 30 روز در اینستاگرام ذخیره می‌ماند که می‌توانید دوباره آن را بازیابی کنید.

چرا در اینستاگرام تعداد به اشتراک گذاری پست ها مهم است؟

ظبق الگوریتم های اینستا گرام موردی مانند به اشتراک گذاری پست و اساوری، لایم و کامنت و… مهم می باشند و بای افزایش این وارد یک روش اصولی استفاده از  buy instagram shares می باشد.

چرا هر عکس و فیلمی در اینستاگرام قرار میدهیم پاک میشود؟

ممکن است روی فیلم یک موزیک قرار داده باشید که حقوق کپی رایت در آن رعایت نشده باشد.

چرا استوری های اینستاگرام در مدت زمان کمتر از 24 ساعت پاک می شود؟

استوری‌ها بعد از 24 ساعت به صورت خودکار از روی پروفایل حذف می‌شود و به مدت 24 ساعت در شبکه ذخیره می‌ماند که می‌توانید دوباره آن را استفاده یا هایلایت کنید.

برای رفع مشکل علت حذف پست و استوری در اینستاگرام چه کار باید کرد؟

بروزرسانی برنامه اولین راه حل است که باید از اپ استور یا گوگل پلی انجام دهید.

دکمه بازگشت به بالا