جامعه و خانواده

طی ۲۴ ساعت گذشته تهران چقدر بارندگی داشت؟

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران از میزان بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته گزارشی ارائه داد و گفت: بیشترین بارندگی در ایستگاه آبعلی به میزان ۳۳.۵ میلیمتر ثبت شده است.

مازیار غلامی در گفت‌وگو با ترندونی، درباره میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد:طی ۲۴ ساعت گذشته در اکثر ایستگاه‌های هواشناسی تهران بارندگی ثبت شد که بیشترین میزان بارندگی مربوط به ایستگاه آبعلی به میزان ۳۳.۵ میلیمتر و پس از آن در شمیرانات – اقدسیه ۳۳.۴ میلیمتر بود.

وی ادامه داد: همچنین در ایستگاه‌های لواسان ۲۸.۷ میلیمتر، میگون ۲۷.۷ میلیمتر، دماوند ۲۴.۷ میلیمتر، پردیس ۲۲.۸ میلیمتر، شرق تهران ۲۰.۱ میلیمتر ثبت شده است.

به گفته مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های فیروزکوه و فرودگاه مهرآباد ۹.۲ میلیمتر، شهریار ۸.۷ میلیمتر، ورامین ۶.۷ میلیمتر و فرودگاه امام خمینی (ره) ۴.۴ میلیمتر بارندگی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی داده‌های هواشناسی و هشدارهای صادر شده نیز  فعالیت سامانه بارشی در نیمه‌شمالی و غربی استان تهران به‌ویژه ارتفاعات از بعد از ظهر شنبه تا صبح دوشنبه (۲۳تا ۲۵ دی) ادامه دارد که می‌تواند کاهش دید و لغزندگی و اختلال تردد در جاده‌ها به‌ویژه نواحی کوهستانی، امکان جاری شدن روان آب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و یخبندان شبانه را به همراه داشته باشد؛ بنابراین باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

غلامی در پایان تاکید کرد: این بارندگی‌ها جبران‌کننده کم‌بارشی‌های گذشته نیست و موضوع صرفه‌جویی و مدیریت منابع آبی برای بخش‌های مختلف همچنان با تاکید بسیار وجود دارد.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا