عمومی

هزینه چکاپ کامل بدن شامل چیست

دکترتسکین، لازم است همه مردم در طول سال حداقل هر 6 ماه یکبار، آزمایش چکاپ را انجام دهند. این آزمایش وضعیت عمومی خون را تعیین نموده و مشخص می شود از نظر سلامتی، در چه سطحی هستید. اما متاسفانه آنچه در سال های اخیر باعث شده است عمده مردم از انجام این آزمایشات خودداری کنند، نگرانی از بابت هزینه ها است. اما آیا شما می دانید هر آزمایش چکاپ چه هزینه ای خواهد داشت؟ آیا می دانید این هزینه بسته به فاکتورهای مورد بررسی، برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود؟ بنابراین به هیچ عنوان براساس گفته های دوستان و آشنایان تصمیم گیری نکرده و از منابع دقیق، اطلاعات به دست بیاورید. برای مثال مطالعه این مقاله در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. پیشنهاد می کنیم چند دقیقه ای این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

هزینه آزمایش چکاپ خدمات درمانی  به عنوان هزینه ای است که شما در قبال آزمایش های خود به آزمایشگاه پرداخت می نمایید. امروزه یکی از مهم ترین مسائلی که برای افراد در هنگام مراجعه به آزمایشگاه وجود دارد، هزینه آزمایش چکاپ می باشد. این هزینه در صورتی که آزمایش های شما توسط بیمه پوشش داده شوند، در حدود 70 درصد برای بیمار و 30 درصد برای بیمه می باشد.

در حالت کلی هزینه آزمایش چکاپ بسته به اینکه شما به یک آزمایشگاه دولتی مراجعه کرده اید یا اینکه آزمایشگاه شما خصوصی می باشد، متفاوت است. این هزینه ها در حالت کلی بین 100 تا 200 هزار تومان می باشد.

البته به شرایط شما و همچنین احتمال ابتلا به یک بیماری خاص یا وجود مشکل در یکی از ارگان های شما، تعداد و در نتیجه هزینه آزمایش های درخواستی برای شما می تواند متفاوت باشد.

آزمایش چکاپ چیست و هزینه آزمایش چکاپ چگونه محاسبه می شود

آزمایش چکاپ یکی از مهم ترین آزمایشاتی است که به صورت دوره ای و در زمان های خاص، برای بررسی میزان سلامت جسمانی و احتمال ابتلا به برخی بیماری های خاص در افراد انجام می شود. این آزمایش بر خلاف سایر آزمایش هایی که در هنگام بیماری و وجود یک مشکل خاص، برای فرد تجویز می شود، به منظور پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به بیماری برای فرد انجام می شود.

آزمایشگاه آنلاین آنی آزما با بهره گیری از کادر مجرب و متخصص، آماده است تا کلیه تست های مربوط به آزمایش چکاپ را به صورت غیر حضوری پذیرش کرده و با انجام خون گیری در محل کار یا محل زندگی شما، شما را از مراجعه حضوری به آزمایشگاه و صرف وقت و هزینه اضافی، باز دارد.

آزمایش چکاپ می تواند شامل موارد بسیاری باشد. در حالت کلی و به صورت روتین، آزمایشاتی مانند آزمایش خون، آزمایش تیروئید، آزمایش عفونت های ویروسی و غیره، در آزمایش چکاپ توسط پزشک درخواست می گردد.

آزمایش چکاپ همان گونه که از اسم آن نیز می توان فهمید، یک آزمایش کنترلی می باشد که برای اندازه گیری فاکتورهای مختلف خونی و ادراری فرد توسط پزشک درخواست می شود. بررسی این فاکتورها و کم و زیاد شدن آنها می تواند به شما و پزشکتان این امکان را فراهم نماید تا در صورت ابتلا به یک بیماری خاص مثل دیابت، میزان و شدت بیماری خود را تعیین کنید. همچنین از آزمایش چکاپ برای بررسی احتمال ابتلا به یک بیماری خاص در آینده و به منظور پیشگیری از ابتلا به آنها نیز استفاده می شود.

لیست آزمایشات چکاپ کامل زنان شامل چه مواردی است؟

آزمایشات چکاپ زنان مجموعه‌ایی از آزمایش خون، هورمون و بیماری‌های جنسی و مقاربتی و درمان کم کاری تیروئید است. برای برخی از آنها باید ناشتا باشید و در زمان خاصی نمونه بدهید. در ادامه لیست آزمایشات چکاپ زنان با توضیحی مختصر گردآوری شده است.

سایت Every Day Health نیز در رابطه با چکاپ‌های ضروری زنان می‌گوید:

۱۰ چکاپ سلامتی که زنان باید به طور مرتب انجام دهند عبارتند از:

  • چکاپ فشار خون
  • آزمایش کلسترول
  • تست پاپ اسمیر
  • ماموگرافی
  • تست تراکم استخوان
  • آزمایش قند خون
  • آزمایش سرطان روده بزرگ
  • شاخص توده بدن
  • معاینه پوست
  • معاینه دندان‌ پزشکی

آزمایش چکاپ کامل خون شامل چیست؟

از این آزمایش تحت عنوان شمارش کامل خون (CBC) یاد می‌شود. در این آزمایش تعداد گلبول‌های قرمز، سفید مورد شمارش قرار می‌گیرد. با انجام این آزمایش عفونت، کم خونی و خطر سرطان خون تشخیص داده می‌شود. این تست یازده فاکتور خونی را بررسی می‌کند آزمایش CBC در منزل یکی از خدمات آزمایشگاهی هومکا است. همچنین بهتر است بدانید که آزمایش هورمون زنانه را نیز می‌توانید در کنار تست‌های دیگر انجام دهید. در هر منطقه از تهران می‌توانید با رزرو آزمایش CBC خدمات آزمایشگاهی را در منزل دریافت کنید. برای ثبت درخواست چکاپ زنان در منزل بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

آزمایشات قند خون در چکاپ زنان

FBS در آزمایش خون چیست؟

آزمایش FBS، همان تست قند خون ناشتا است. این آزمایش اطلاعات دقیقی از وضعیت گلوکز خون در اختیار شما قرار می‌دهد. متخصصان برای تشخیص دیابت این تست را تجویز می‌کنند.

Hb A1C در آزمایش خون به چه معناست؟

آزمایش Hb A1C، قند خون را در سه ماهه گذشته ارزیابی می‌کند. این تست معمولا برای افرادی تجویز می‌شود که مشکوک به دیابت (پره دیابت) هستند. برای انجام این تست نیازی نیست ناشتا باشید.

دکمه بازگشت به بالا