برون مرزی

اجرا شدن هشدار گاز پروم به اروپا؛ کاهش 20 درصدی گاز نورد استریم-1

به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس، شرکت روسی گازپروم شامگاه دوشنبه اعلام کرد از چهارشنبه هفته جاری (تیرماه) عرضه روزانه گاز از طریق خط لوله گاز نورد استریم-1 را به 33 میلیون مترمکعب کاهش می دهد. 27).

به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، این کاهش معادل 20 درصد ظرفیت خط لوله است. جریان فعلی گاز به آلمان 40 درصد است. خط لوله گاز نورد استریم-1 از شمال سنت پترزبورگ در روسیه شروع می شود و به ایستگاهی در نزدیکی گریفسوالد در سواحل شمالی بالتیک آلمان ختم می شود.

مجموع ظرفیت نورد استریم-1 بیش از 160 متر مکعب گاز در روز است و خاموش شدن توربین ظرفیت آن را 33 میلیون کاهش می دهد. گازپروم از برنامه های خود برای کاهش ظرفیت تولید در ایستگاه پورتووایا در روسیه خبر داده است.

سخنگوی دولت آلمان در واکنش به این حادثه گفت: هیچ دلیل فنی برای قطع گاز وجود ندارد.

در همین حال، سیاستمداران اروپایی بارها هشدار داده اند که روسیه ممکن است عرضه گاز خود را در زمستان امسال قطع کند. آلمان قبلا کرملین را به استفاده از انرژی به عنوان یک “سلاح” متهم کرده بود.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان هفته گذشته به خبرنگاران گفت: “مسکو از استفاده از حمل و نقل غلات و انرژی به عنوان یک سلاح ابایی ندارد.” “ما باید مصمم باشیم تا از خود محافظت کنیم.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه گفت که کشورهای اتحادیه اروپا که گاز مستقلی از روسیه تامین می کنند باید با کشورهایی که مجبور به جیره بندی گاز در زمستان آینده هستند، همبستگی نشان دهند.

فون در لاین به خبرگزاری آلمانی DPA گفت: «حتی کشورهای عضوی که برای خرید گاز روسیه با مشکل مواجه هستند، نمی‌توانند از پیامدهای کاهش احتمالی عرضه در بازار داخلی اجتناب کنند».

اتحادیه اروپا قبلا تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده است. کشورهای اتحادیه اروپا ماه گذشته توافق کردند که تمام ذخایر گاز طبیعی در 27 کشور عضو باید حداقل 80 درصد ظرفیت خود را در زمستان آینده افزایش دهند تا از کمبود در فصل سرد جلوگیری شود. مقررات جدید همچنین بیان می کند که تا زمستان 2023، ذخیره سازی زیرزمینی گاز در قلمرو اتحادیه اروپا باید به 90 درصد برسد.

رئیس جمهور روسیه اخیرا هشدار داد که ادامه تحریم ها علیه روسیه پیامدهای مخربی برای بازارهای جهانی خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: تحریم‌های اقتصادی سریع اعمال شده بر روسیه از سوی غرب شکست خورده است، اما این تحریم‌ها ضررهایی را به همراه داشته است. اقدامات غرب برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه قیمت گاز طبیعی در اروپا را افزایش داده است.

در سال 2022 24 فوریه (5 مارس 1400) روسیه پس از به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های لوهانسک و دونتسک از اوکراین، نیروهای خود را به منطقه اعزام کرد و آغاز “عملیات نظامی ویژه در اوکراین” را اعلام کرد.

روسیه قصد خود را برای نازی‌سازی اوکراین، خلع سلاح این کشور، حل مشکلات امنیتی و پاسخ به درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرد و اعلام کرد که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

انتهای پیام/ص




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا