سارقین اصلی ۴ نفر بودند

سارقین اصلی ۴ نفر بودند

یکی از اعضای هیات مدیره بانک ملی گفت: شعب بانک ها فاقد امنیت هستند و نحوه بازگرداندن اموال مسروقه از گاوصندوق را گزارش کردند.

به گزارش ترندونی، گفت‌وگوی ویژه خبری امشب به بررسی سرقت از شعبه بانک ملی پرداخت و سردار قنبری در این برنامه گفت: اقدامات اولیه امنیتی در بانک انجام نشده و درب ورودی بانک مانند ورودی است. درب خانه.می توانید وارد بانک شوید. ما یک ماه پیش به بانک ملی در خصوص نواقص امنیتی این شعبه هشدار دادیم، اما اکنون باید بر تقویت امنیت برای آینده تمرکز کنیم.

رئیس پلیس فراجا ادامه داد: هیچ مبنای دقیقی برای ادعای حضور سارقان حداقل 13 ساعت در شعبه وجود ندارد.

حسن مونسان_بانک ملی در این برنامه پاسخ می دهد که چرا بانک متوجه مسائل امنیتی نشده است؟ وی گفت: در این زمینه باید بررسی شود که آیا کمبودی وجود داشته است یا خیر. استانداردهای امنیتی به بانک اطلاع داده شد و این استانداردها را رعایت کرد. روی درب ورودی بانک از قفل های کتابی مورد تایید پلیس استفاده شد و همکاران ما در بانک در را دو برابر کردند اما دستگیره های درب عقب بانک قطع شد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه بانک ملی هیچ نگهبان و گشت فیزیکی وجود ندارد، افزود: فقط صندوق های اصلی که مرکز توزیع کشور هستند به صورت شبانه روزی و سایر شعبه ها نگهبان دارند. آنها توسط پلیس گشت کنترل می شوند.

چهار روز بعد بانک مورد سرقت قرار گرفت

مونسان ادامه داد: شاخه سرقتی دارای 8 لایه حفاظ و گاوصندوق با درهای 40 سانتی متری بود. الحمدلله شعبه ای نیز مجهز به سیستم تشخیص چهره بود. چهار روز بعد بانک مورد سرقت قرار گرفت.

یکی از اعضای هیات مدیره بانک ملی با تاکید بر ضرورت تقویت امنیت گفت: در پی وقوع این حادثه، اجاره نامه عملیاتی در سراسر کشور با دستورات ویژه صادر شده تا امنیت در اولویت قرار گیرد.

در ادامه این برنامه، رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: ما چیزی نداشتیم که بتوانیم با گشت دانشگاه بانک ملی تماس بگیریم و خود بانک وظیفه داشت مسائل امنیتی را رعایت کند. تا به امروز حدود 80 تا 90 درصد تحقیقات در این مورد انجام شده است و هیچ مدرک و مدرکی مبنی بر اینکه کارمندان و ماموران بانک با دزدان پول داده اند به دست نیامده است.

سارقان اصلی صندوق فقط 4 نفر بودند

وی افزود: تنها 4 نفر از سارقان اصلی گاوصندوق بانک ملی متهمان اصلی بودند که 2 نفر در داخل و 2 نفر در خارج از منزل بازداشت شدند و مراحل انتقال در حال انجام است. بازداشت دزدها کار سختی بود، اما دزدها افراد نخبه نبودند. اختلال در دوربین های شهری ربطی به سرقت از بانک ملی ندارد.

در بخشی دیگر از این برنامه، مونسان، یکی از اعضای هیات مدیره بانک ملی، پس از دستگیری سارقان، درباره بازگرداندن اموال به مالکان صحبت کرد.

وی گفت: به محض اطلاع از سرقت، مقامات عالی رتبه بانکی در مقابل قربانیان ایستادند و بانک نیز قول داد که با نظارت دادگاه خسارت را پرداخت کند. اینکه گفتیم 50 درصد خسارت باید به حساب قربانیان واریز شود، تلاشی برای ایجاد اعتماد بین بانک و مشتری بود تا آنها بتوانند دارایی خود را در دادگاه مطالبه کنند.

مونسون گفت: «ما با همه بازنده‌ها صلح کرده‌ایم و با آنها به توافق رسیده‌ایم تا در مورد آن شکایت کنیم. البته در هیچ جای دنیا ثبت نشده که به این سرعت غرامت مطالبه شود.

اگر مال توسط دزد بازداشت شود چه اتفاقی می افتد؟

وی ادامه داد: اگر تمام اموال مسروقه کشف نمی شد، تمام خسارت را تا ریال آخر جبران می کردیم زیرا به ما اطمینان داده شد که افراد در اظهار اموال خود حق داشته اند و ادعاها غیرواقعی نبوده است.

یکی از اعضای هیئت مدیره بانک ملی در پایان خاطرنشان کرد: پس از دستگیری سارقان بانک، اموال به مالباختگانی که سند دارند اما فاقد سند مالکیت برای کشف و رسیدگی هستند، مسترد می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا