برون مرزی

نیویورک‌تایمز: حزب‌الله مقابل قدرتمندترین کشور جهان پیروز شد

نیویورک تایمز نوشت: پس از انتقال بیش از یک میلیون گالن گازوئیل ایرانی از طریق سوریه به لبنان ، حزب الله نجات دهنده ملی نامیده می شود. به طور خاص ، این امر پس از شکست دولت لبنان و حامیانش در این زمینه اتفاق افتاد و این کشور بدترین بحران اقتصادی و سیاسی را در تاریخ لبنان تجربه کرد.

در این گزارش آمده است که تحویل سوخت ، که به گفته یکی از مقامات حزب الله ، اولین گام در تحویل بیش از 13 میلیون گالن بود ، نشان دهنده جدی بودن بحران لبنان و عدم موفقیت دولت در حل آن است. لبنان نمی تواند از هیچ جای دیگری کمک بگیرد ، با سوریه جنگید و ایران نیز به این کشور روی آورد.

نیویورک تایمز همچنین نوشت که این اقدام تحریم های آمریکا علیه خرید نفت ایران را نقض می کند ، اما مشخص نیست که آیا واشنگتن این کار را انجام می دهد یا خیر. حزب الله ، که ایالات متحده آن را “گروه تروریستی” می نامد ، در معرض تحریم های واشنگتن قرار دارد و اگرچه بخشی از دولت لبنان است ، اما به نظر می رسد مستقل عمل می کند.

بر اساس این گزارش ، بحران سوخت در لبنان منجر به رویارویی بین حزب الله و متحدانش با ایالات متحده شده است ، از یک سو ، آنها می توانند با سرعت بیشتری برای کاهش رنج مردم لبنان اقدام کنند. حزب الله برنده شد

در ادامه این گزارش آمده است که مداخله هنگام سقوط دولت کودتای سیاسی برای حزب الله بود. این به این دلیل است که این حزب آمریکا را مسئول بحران اقتصادی در لبنان می داند و می گوید واشنگتن لبنان را محاصره کرده است.

نیویورک تایمز همچنین گزارش داد که حزب الله روز پنجشنبه ورود یک محموله سوخت را با لحنی قهرمانانه به تصویر کشید و گفت که محاصره آمریکا را شکسته است ، ایده ای که بسیاری از لبنانی ها با آن موافق خواهند بود. در پی بیانیه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله ، بیروت دورتی شی سفیر آمریکا گفت که برای حل بحران سوخت در لبنان تلاش می کند و خواستار انتقال گاز از مصر به اردن و از طریق آن به لبنان است. خط لوله انتقال گاز از سوریه

این روزنامه همچنین نوشت که رنج شدید مردم لبنان احتمال اعمال تحریم ها علیه مردم لبنان را به دلیل پذیرش سوخت ایران کاهش داده است.

مهند الحاج علی ، یکی از محققان بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی ، می گوید: “من مطمئن نیستم که ایالات متحده چقدر مایل است ریسک تحریم افرادی را که به آن نیاز دارند ، به خطر بیندازد.” این نشان می دهد که واشنگتن بی رحم و خشن است و این پیروزی حزب الله است.

311311

دکمه بازگشت به بالا