تست هوش بنیاد کودک

تست هوش گاردنر برای کودکان

حالا بعد از انجام این تست و با توجه به نتیجه آن باید تفسیر انواع هوش و استعدادی که در نتیجه ی پرسشنامه استعدادیابی کودکان مشاهده کردید را مطالعه کنید ؛ که در ادامه به بررسی کامل ۱۰ هوش گاردنر برای کودکان می پردازیم :در مقاله ، به صورت کامل به این هوش ها ویژه بزرگسالان اشاره کردیم و در آنجا هم با انجام تست آنلاین و رایگان، هوش های ده گانه بزرگسالان را مورد ارزیابی قرار دادیم که پیشنهاد می‌کنم حتماً برای کشف استعدادهای خودتان نیز آن مقاله را بخوانید. و حالا باید هوش های گاردنر را که مخصوص کودکان است به شما معرفی کنیم و بعد از توضیح هر قسمت ، لینکی در اختیارتان قرار می‌گیرد که میتوانید با کلیک روی آن، مقاله ای با موضوع تخصصی همان هوش را مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری درباره آن به دست بیاورید.

انواع هوش های دهگانه عبارتند از:

  1. هوش زبانی و کلامی
  2. هوش دیداری و فضایی
  3. هوش منطقی و ریاضی
  4. هوش جنبشی و حرکتی
  5. هوش اجتماعی یا برون فردی
  6. هوش درون فردی
  7. هوش هستی گرا یا وجودگرا
  8. هوش طبیعت گرا
  9. هوش موسیقایی
  10. هوش اخلاقی

۱. هوش زبانی و کلامی کودکان

شاید از این دسته کودکان زیاد دیده باشید. در اصطلاح به آن ها شیرین زبان هم می‌گویند! کودکانی که معمولاً زیاد حرف می‌زنند، پر قدرت صحبت می‌کنند، خیلی دوست دارند همه را قانع کنند و حاضر جواب هستند، دارای هوش زبانی و کلامی بالایی می‌باشند و فن بیان خوبی هم دارند.

این کودکان، می‌توانند در شغل هایی مانند تدریس، سخنرانی،مجری گری ، معلمی، وکالت، خبرنگاری، روزنامه نگاری و… به موفقیت برسند. البته این نکته به این معنا نیست که کودکان با هوش زبانی و کلامی بالا نمی‌توانند در شغل ها و حرفه های دیگر به موفقیت برسند! بلکه منظور ما این است که اگر برای موفق شدن در این کارها تلاش کنند، قطعاً نتایج بهتری خواهند گرفت. جلیقه پلیس بچگانه یک استایل شیک به فرزندتان می دهد

۲. هوش دیداری و فضایی کودک

اگر کودک شما به خانه سازی و مرتب کردن بلوک های اسباب بازی علاقه دارد، برج ها و خانه های زیبا و معناداری می سازد، کتاب های خود را خط خطی می‌کند، از انجام فعالیت های هنری لذت می‌برد و به دیدن فیلم علاقه زیادی نشان می‌دهد، یعنی هوش دیداری و فضایی بالایی دارد و در واقع این ها به نوعی بازی های استعدادیابی کودکان محسوب می شود.

با تقویت این استعداد احتمالاً در آینده می‌تواند کارهایی مانند معماری، مهندسی ساختمان، مجسمه سازی، طراحی داخلی، دریانوردی، مخترع و یا دانشمندی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

۳. هوش منطقی و ریاضی کودکان

هوش منطقی و ریاضی، یعنی توانایی استفاده از اعداد، منطق و استدلال.

افراد و کودکانی که هوش منطقی و ریاضی بالایی دارند، به طبقه بندی و منظم کردن وسایل علاقه مند هستند، کار با اشکال را دوست دارند، در مورد پدیده های طبیعی کنجکاوی می‌کنند و بهتر از بقیه افراد تصمیمات منطقی می‌گیرند.

به فرزند خود دقت کنید، اگر دیدید این ویژگی ها در او وجود دارد، احتمالاً می تواند در کارهایی مانند مهندسی، برنامه نویسی کامپیوتر، ریاضی، پژوهشگری و حسابداری و از این دست مشاغل موفق باشد.

۴. هوش جنبشی و حرکتی کودک

طبق گفته هوارد گاردنر، قابلیت کار با وسایل و اشیای مختلف و همچنین به کارگیری تمام اعضای بدن را هوش جنبشی و حرکتی می‌گویند.

اگر کودک شما در ورزش و انجام کارهایی مانند بازی بیسیم اسباب بازی پلیس ، حرکات موزون و هماهنگ مانند ژیمناستیک، حرکات تعادلی و یا ابراز احساسات با حرکات بدن و تقلید حرکات دیگران خوب عمل می‌کند، نشان دهنده قوی بودن هوش حرکتی جسمی او می‌باشد. مطالعه ی مقاله ، میتواند کمک کننده ی خوبی برای شناخت استعداد ورزشی کودک تان باشد و مقاله به آگاهی بیشتر از استعداد ورزشی شما والدین عزیز کمک می کند.

افرادی با هوش جنبشی و حرکتی، در شغل های ورزشی حرفه ای مانند فوتبال، ژیمناستیک، والیبال، شنا و همچنین معلم ورزش، بازیگر، آتش‌نشان و صنعتگر و هر شغلی که جزء استعداد حرکتی کودکان باشد ، موفق خواهند بود.

۵. هوش اجتماعی یا میان فردی کودکان

این نوع هوش به نوعی به معنای توانایی برقراری ارتباط درست با دیگران و البته درک کردن آن هاست.

دقت کنید کودکانی که این هوش را دارا هستند ، به راحتی تمایلات و مزایای کسانی که اطرافشان هستند را درک می‌کنند. از مهارت های آن ها، توانایی بالایشان در برقراری ارتباط کلامی و چشمی با دیگران، فرونشاندن اختلافات در داخل گروه ها و ایجاد روابط مثبت با دیگران می باشد.

شغل هایی که برای این دسته از افراد مناسب است شامل معلمی، مشاور مدرسه، مشاور خانواده، روانشناس، مدیر روابط عمومی، مددکاری و فروشندگی و … می‌باشد.

۶. هوش درون فردی کودک

هوش درون فردی، یعنی توانایی انسان در شناخت افکار، احساسات و حالات درونی خودش.

افرای با هوش درون فردی بالا، دارای درک روشن از ریشه انگیزه‌ها و احساسات خود می باشند. این افراد از خودآزمایی، تخیل روزانه، جست و جو کردن روابط خود با دیگران و برآورد آمادگی های فردی خود ، به وجد می آیند.

شغل مناسب هوش درون فردی عبارتند از: روانشناسی بالینی، روان کاو، فیلسوف، نویسنده و متخصص الهیات و …

۷. هوش هستی گرا یا وجودگرا در کودکان

این هوش بیانگر تمایل انسان به جستجوی پاسخ به پرسش‌های بنیادی درباره وجود و هستی می‌باشد. درباره پرسش های عمیق درباره هستی انسان معنای زندگی مفهوم مرگ و زندگی و علت آفرینش انسان و موجودات و چرایی و مفهوم زندگی و زندگی پس از مرگ است.

افرادی مانند ارسطو و بو علی سینا هم از هوش هستی گرای بالایی برخوردار بوده اند. شغل های مناسب برای آنها فیلسوف، متخصص الهیات، ستاره شناس و کیهان شناس است.

۸. هوش طبیعت گرا کودک

هوارد گاردنر پس از بیان هوش های ذکر شده، احساس کرد افرادی وجود دارند که در هیچ کدام از این دسته ها قرار نمی‌گیرند ولی علاقه زیادی به طبیعت و کار در آن دارند. این افراد علاقه زیادی به گیاه شناسی، جانورشناسی، عکاسی، پیاده روی و چادر زدن در طبیعت و کوه نوردی دارند. این نوع افراد هوش طبیعت گرای بالایی دارند و شغل های مناسب آن ها ، مربوط به طبیعت است.

مانند کشاورزی، باغبانی، گیاه شناسی و جانورشناسی، حفاظت از محیط زیست، نقاشی و عکاسی از طبیعت و کوهنوردی…

شما با خرید تابلوی ایست بازرسی از چنین مراکزی می توانید با کمترین قیمت، با کیفیت ترین نمونه موجود در بازار را خریداری کنید

۹. هوش موسیقایی کودکان

هوش موسیقایی، به میزان توانایی درک و فهم موسیقی، آهنگسازی و اجرای آهنگ فرد گفته می‌شود.

افرادی که هوش موسیقیایی بالایی دارند، معمولاً در حال صوت زدن یا آواز خواندن هستند. ساختار آهنگ ها را به خوبی درک می‌کنند و الگوی های آهنگین را به خوبی تشخیص می‌دهند. شغل های مناسب افراد با هوش موسیقایی بالا عبارتند از: موسیقی دان، خواننده، آهنگ ساز.

 

دکمه بازگشت به بالا