عمومیکسب و کار ایرانی برتر

آشنایی با رژیم غذایی برای شادابی پوست

رژیم غذایی و شادابی پوست

کرم روز لاکچری کوین فرانسه: از زمان‌های دور بشر همواره به دنبال راهی برای زیباتر شدن بوده است. استفاده از انواع ماسک‌های و مو در تمدن‌های باستانی و گشتن به دنبال اکسیر جوانی همگی نشانه‌هایی از دغدغه‌های زیبایی شناسی انسان از زمان‌های دور است. شاید این سوال شما هم باشد که به جز استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی از طریق تغذیه هم می‌توان به زیباتر شدن و جوان‌تر به نظر رسیدن دست پیدا کرد؟
کدام مورد تاثیر واقعی را در زیبایی پوست ما دارد؟ اینکه با تغذیه مناسب پوستی زیبا و شاداب داشته باشیم و یا اینکه تنها با مصرف مواد آرایشی، بهداشتی پوست خود را جوان نگه داریم؟
پاسخ این سوال در عصر حاضر برای همه واضح و روشن است که هیچ چیزی به اندازه داشتن تغذیه مناسب و تامین ویتامین های لازم بدن به سلامتی و شادابی پوست ما کمک نخواهد کرد و سلامتی و شادابی را برای ما به ارمغان نخواهد آورد
برخی ویتامین‌های موجود در مواد غذایی و میوه و سبزیجات به شما کمک می‌کنند که شما ظاهری زیباتر و جوان‌تر داشته باشید. همچنین چند ویتامین موجود در مواد غذایی علاوه بر زیباتر به نطر رسیدن ظاهر، پوست و کمتر به نظر رسیدن سن شما، از پوست‌تان در ابتلا به انواع سرطان پوست پیشگیری می‌کنند.

ما در این مقاله به چند مورد از آنها اشاره میکنیم:

-رژیم غذایی با قند کم
کرم شب لاکچری کوین بیز: تحقیقات بسیاری در مورد رژیم های غذایی با قند کم انجام شده است. این رژیم فاقد غذاهایی است که قند خون را افزایش می دهد. تحقیقات پزشکی نیز نشان می دهد، قند کم، ترشح آندروژن را در بدن کاهش می دهد. آندروژن یکی از اساسی ترین هورمون هایی است که سبب بروز آکنه می شود در نتیجه آکنه را کنترل می کند.

در نتیجه برای حفظ زیبایی پوست خود باید مواد غذایی با قند کم مصرف کرد.

از جمله این مواد غذایی:
سبوس جو دوسر و جو دو سر ()
گندم کامل
برنج قهوه ای
سیب زمینی های شیرین
آجیل و کشمش
بادام زمینی
عدس (قرمز و سبز)
هویج (خام و آب پز)
بادمجان
کلم بروکلی
گوجه فرنگی
قارچ
فلفل قرمز
نارگیل
کیوی
پرتقال

ویتامین C
کرم لاکچری کوین: احتمالا در میان سایر ویتامین‌های موثر بر زیبایی پوست و سالم و سرحال به نظر رسیدن آن، ویتامین C از همه مشهورتر است. می‌دانستید مانکن‌ها و مدل‌ها روزانه یک عدد قرص ویتامین C بعد از صبحانه میل می‌کنند؟ علاوه بر فواید شگفت‌انگیز ویتامین C برای پوست و مو، این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن و نیز تولید کلاژن بسیار موثر است. حدود ۸۰ درصد از پوست بدن ما را ماده کلاژن تشکیل می‌دهد و با بالا رفتن سن، تولید کلاژن هم کاهش پیدا می‌کند. در حقیقت علت چروک شدن پوست هم کند شدن روند تولید کلاژن است. اما ویتامین ث به عنوان یک ویتامین محلول در آب در بدن تولید نمی‌شود و برای رساندن آن به بدن باید در رژیم غذایی خود مواد غذایی که حاوی این ویتامین ها باشند را استفاده کرد. برای رساندن ویتامین C به بدن کند کردن روند پیری باید :
مرکبات
کلم بروکلی
توت فرنگی
هندوانه
انبه
پاپایا
فلفل دلمه‌ای
و…
بخورید.

ویتامین E

ویتامین E معمولا به صورت روغن و چربی یافت می‌شود و با محافظت از قسمت‌های داخلی و خارجی پوست نقش بسیار مهمی در محافظت از غشای سلولی دارد. علاوه بر این ویتامین E وقتی با ویتامین C ترکیب می‌شود از پوست در برابر آسیب‌های اشعه‌های UV نور خورشید کمک می‌کند.
جوانه گندم
انواع آجیل و مغزها مثل تخمه آفتابگردان و آووکادو
حبوبات،
کلم بروکلی
انبه
اسفناج
سرشار از ویتامین E هستند.

ویتامین D
این ویتامین و نبودش در بدن چه صدمات جبران ناپذیری به سلامت پوست وارد می کند؟! نشانه های کمبود این ویتامین در بدن بروز جوش و لکه های مختلف پوستی است، که در صورتیکه به طور منظم از آن استفاده کنید پوستی صاف و درخشان خواهید داشت.
این ویتامین قابل یافت در جو دو سر چروک های مختلف و غیر قابل اجتناب را از روی صورت از بین می برد
در صورت مصرف جو، محصولاتی و مواد غذایی که از جو دوسر در آنها استفاده شده از جمله بیسکویت های یولاف شما می توانید شاهد مرطوب بودن پوست خود، حتی بدون به کاربردن محصولات شیمیایی باشید. برخی از پوست های خشک که رطوبت کافی را از داخل بدن دریافت نمی کنند در حقیقت فضایی برای تولید جوش های سطحی می شوند و این مسئله به طور جدی می تواند زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد..
همه افرادی که با التهابات پوستی دست و پنجه نرم می کنند خوب می دانند که این موضوع چه معضل بزرگی محسوب می شود. این ویتامین در کاهش التهابات پوستی نقش موثری ایفا کرده و اجازه نمی دهد تا سلول های پوست شما دچار پیری و افت عمر مفید شوند. در حقیقت بسیاری از افراد که با مشکلاتی نظیر خارش و پوسته پوسته شدن مکرر صورت و دست هایشان مواجه هستند، می توانند مصرف منظم این ویتامین را مد نظر قرار دهند و به کاهش یا کنترل این وضعیت برسند.

امگا ۳
امگا ۳ جز چربی‌های خوب موجود در طبیعت و از جمله اسیدهای غیر‌اشباع است. حقیقت این است که امگا ۳ کار روانکاوی پوست را انجام می‌دهد و یک جور تراپی روحی و روانی برای پوست است. امگا ۳ غشای سلولی پوست را حفظ می‌کند و سموم را هم از بدن دفع می‌کند. بدن ما نمی‌تواند امگا ۳ را بسازد به همین خاطر بسیار مهم است که مواد حاوی امگا ۳ را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید.
غذاهای حاوی امگا3 عبارتند از:
ماهی مانند ماهی قزل آلا، ساردین، ماکرل و سالمون
روغن کبد ماهی
صدف
خاویار
شاهدانه
دانه های کتان
گردو
جوانه گندم
دانه های چیا
سویا
محصولات لبنی و گوشتی ارگانیک

رژیم غذایی سرشار از روی
طبق تحقیقات روی، یک ماده ضروری برای بهبود پوست و بازسازی آن است. همچنین روی ضد باکتری های تولید کننده آکنه است. بررسی ها نشان می دهد افرادی که دچار آکنه هستند، سطح روی در بدنشان به طور مشخصی کم است.

منابع غذایی روی:
اسفناج
مرغ
قارچ
ماست
گوشت بره
باذام زمینی
نخود
پودر کاکائو
کنجد
تخمه کدو تنبل

پلیفنولها
چای سبز به خاطر داشتن خواص سم‌زدایی سرشار از پلی‌فنول است. این ویتامین دارای خواص ضد سرطانی است و به خصوص به خطرات ناشی از آفتاب بر روی پوست و سرطان‌های پوست مرتبط با آفتاب کمک می‌کند. بهترین کار این است که روزانه یک الی دو فنجان چای سبز بنوشید. اگر چای سبز دوست ندارید قهوه بنوشید، قهوه هم سرشار از پلی فنول‌هاست. علاوه بر این مواد غذایی گیاهی، سبزیجات و میوه‌ها سرشار از پلی‌فنول هستند. میوه‌هایی مثل پرتقال، سیب، انگور، هلو، توت فرنگی، تمشک، زردآلو و … ، سبزیجاتی مثل اسفناج، پیاز، زیتون سبز و سیاه، مارچوبه، کلم بروکلی، آرتیشو، هویج و …، غلات کامل، آجیل و مغزها به خصوص فندق، گردو و بادام، حبوباتی مثل لوبیای سیاه و و سفید و سویا، چربی‌های غیر اشباع مثل روغن زیتون فرابکر، روغن کنجد و شکلات تلخ و البته از میان ادویه‌جات و طعم دهنده‌های غذاها زعفران، مریم گلی، پونه و هل و دارچین، پودر کاری و زنجبیل و … سرشار از پلی فنول‌ها هستند.

دکمه بازگشت به بالا