به چه چیزی عکاسی تبلیغاتی میگویند؟
همانطور که میدانید، شما یک فرصت هفت ثانیهای دارید که توجه مشتریان خود را جلب کنید. بنابراین عکسهای تبلیغاتی شما باید این قابلیت را داشته باشند که در این مدت زمان کوتاه مشتریان را مجذوب خود کنند.
اما عکاسی تبلیغاتی چیست و به چه چیزی عکس تبلیغاتی میگویند؟ عکاسی تبلیغاتی به معنای ثبت تصاویری است که ویژگیها، زیباییشناسی، فضا و احساسات مربوط به یک محصول، برند، کسب و کار یا خدمات را برای بینندگان برجسته میکنند.
به نقل از استدیو ادد شرکتها و کسب و کارها به دنبال آن هستند که با عکسهای تبلیغاتی نیاز به خرید را در مشتریان خود ایجاد کنند. عکسهای تبلیغاتی عالی یک داستان فربینده را از طریق تصاویر سبکپردازیشده، رنگها، نورها و قاببندیهای هوشمندانه را روایت میکنند.
این عکسها به این ترتیب موفق میشوند که توجه مشتریان را جلب و آنها را به سمت خرید سوق بدهند. بنابراین در برخورد با عکسهای تبلیغاتی که میگیریم باید این سوالها را از خودمان پرسیم که آیا عکسهای ما به اندازهی کافی زیبا، جلوهبرانگیز، مد روز هستند؟
آیا میتوانند به خوبی ویژگی یا خصوصیتهای خاص محصول ما را بازتاب بدهند؟ آیا احساسی را در بینندگان ما بر میانگیزانند؟آیا باعث میشوند که محصولات ما در نظر مخاطبان جذاب و هیجانانگیز برسند؟
باید بدانید که صرف هزینه برای تهیه عکسهای تبلیغاتی با کیفیت، یک سرمایهگذاری بهینه برای کسب و کار شما است. از هزینهی بالا برای عکاسی تبلیغاتی واهمه نداشته باشید. بلکه بجای آن سعی کنید به این فکر کنید که چگونه بهترین عکسهای تبلیغاتی را برای تبلیغ برند و کسب و کار خود تهیه کنید.
برای آنکه بتوانیم عکاسی تبلیغاتی خلاقانه و موثری برای کسب و کار خود انجام بدهیم، لازم است قبل از هر چیز با انواع عکاسی تبلیغاتی آشنا شویم. اینکه انواع عکاسی تبلیغاتی چیست و هر کدام از آنها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در ادامه به معرفی برخی از مهمترین و شناختهشدهترین انواع عکاسی تبلیغاتی میپردازیم.
عکاسی تبلیفاتی چیست
انواع عکاسی تبلیغاتی چیست؟
از عکاسی تبلیغاتی به روشهای مختلفی برای تبلیغات یک محصول یا برند استفاده میشود. عکسهای تبلیغاتی برای موارد متنوعی مانند بازاریابی داخلی، مجلهها، عکسهای مورد استفاده در تبلیغاتی تلویزیونی، شبکههای مجازی، وبسایتها، بلیبورها، بنرها و… بکار میروند.
در مقالههای بعدی سعی میکنیم به هر کدام از این موارد کاربرد عکاسی تبلیغاتی بپردازیم. اما در اینجا میخواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که انواع عکاسی تبلیغاتی چیست؟
عکاسی تبلیغاتی یک عرصهی بسیار وسیع است که انواع مختلفی را پوشش میدهد. هر کدام از این انواع عکاسی تبلیغاتی در فرایند بازاریابی بصری کسبوکارها و مشاغل مختلفی کاربردهای غیر قابل انکاری دارند
عکاسی تبلیفاتی چیست
هر کدام از این انواع عکاسی تبلیغاتی تخصصها و مهارتهای ویژهی خود را نیاز دارند. باید بدانید که عکسهای تبلیغاتی بیکیفیت به سرعت فراموش میشوند. آشنایی با انواع عکاسی تبلیغاتی به شما کمک میکند تا از بهترین عکسهای تبلیغاتی را با توجه به کسب و کار خود استفاده بکنید.
لازم به ذکر است که برخی از این مدلهای عکاسی تبلیغاتی که در اینجا به آنها اشاره میکنیم خود به زیر مجموعههای مختلفی مختلفی تقسیم میشوند. به عنوان مثال عکاسی تبلیغاتی از محصول باتوجه به نوع کالا به در انواع مختلفی قرار میگیرد.
برای نمونه عکاسی تبلیغاتی از کفش و عکاسی تبلیغاتی از لباس به عنوان دو مدل متفاوت عکاسی تبلیغاتی شناخته میشوند. با این توضیحات به سراع انواع عکاسی تبلیغاتی میرویم و کاربردهایشان میرویم.
عکاسی غذا
بله، این مدل از عکاسی تبلیغاتی ممکن است شما را به یاد افرادی بیندازد که در اینستاگرام از غذای خود عکس میگذارند. عکسهایی که گاهی اوقات هوس یک غذای خاص را در ما بر میانگیزاند.
عکاسی تبلیفاتی چیست
عکاسی از غذا یک مقولهی تخصصی و بسیار جذاب در عکاسی تبلیغاتی است. صنعت غذا همیشه یک صنعت محبوب بوده و طی دهههای گذشته به سرعت رشد کرده است. بنابراین در صنعت غذاها شاهد رقابت بسیار نزدیکی هستیم.
شما شاید به عنوان یک آشپز حرفهای قصد راهاندازی یک کسبوکار خانگی دارید. یا اینکه به تازگی رستوران یا فستفود کوچکی را تاسیس کردهاید و در صفحهی اینستاگرام خود قصد تبلیغ دارید.
عکاسی تبلیفاتی چیست
همچنین ممکن است در صنعت غذایی صاحب یک برند باشید یا در صنایع غذایی مشغول به فعالیت باشید. صدها کسبوکار کوچک و بزرگ میتوانیم نام ببریم که در ارتباط با صنعت غذا و مواد غذایی قرار میگیرند.
در همهی این کسبوکارها بازاریابی بصری از اهمیت بسیار بالایی برخورد دارند. مشتریان شما با دیدن تصاویر اشتیاقشان برانگیخته میشود. پس تا میتوانید باید عکسهای زیبا، فریبنده و لذتبخشی از غذاهای خود بگیرید و آنها را با بینندگان خود به اشتراک بگذارید.
عکاسی معماری
عکاسی معماری شامل عکسبرداری از فضا به قصد اهداف تبلیغاتی است. از عکاسی معماری برای نشان دادن طراحیهای یک معمار یا نمایش جذابیتهای یک فروشگاه خردهفروشی، به تصویر کشیدن فضای یک شرکت و… استفاده میشود.
از عکاسی معماری همچنین برای تبلیغ رستورنها، مشاغل مربوط به املاک و مستغلات و همچنین تبلیغ سازههای شهری استفاده میشود.
در واقع هدف اصلی عکاسی تبلیغاتی معماری ایجاد تاثیر مثبت بر خریداران احتمالی امکلاک است. همچنین شرکتهای معماری از عکاسی تبلیغاتی برای معرفی و تبلیغ پروژههای خود استفاده میکنند.
عکاسی تبلیفاتی چیست
عکاسی از فضاهای داخلی را هم میتوان در زیرشاخهی عکاسی معماری گنجاند. در واقع غکاسی معماری و عکاسی فضاهای داخلی، به معنای گرفتن تصاویری از سازهها، ساختمانها، فضاهای داخلی یک رستوران، خانه یا هر مکان دیگری است.
عکاسان تبلیغاتی با استفاده از تکینکهای نورپردازی زیباییهای ساختمانها، سازهها و فضاهای داخلی را برای مخاطبان خود به تصویر میکشند.
هر ساختمان یا سازهای برای خود روحیه و شخصیتی دارد. بنابراین یک عکس تبلیغاتی خوب نه تنها باید جذاب و خیرهکننده باشد بلکه باید این ویژگیها را نیز به تصویر بکشد.
در عکاسی معماری شما باید به ببینندگان خود این اجازه را بدهید که احساس مشترکی دربارهی یک مکان داشته باشند.
عکاسی خودرو
عکاسی تبلیغاتی خودرو توسط کمپانیهای تولیدکننده و نمایندگیهای خودرو انجام میشود. این شرکتها برای تبلیغ یک خودروی جدید یا قدیمی، معرفی ویژگیها و همچنین مزایای آنها از عکاسی تبلیغاتی بهره میبرند. آنها با استفاده از عکاسی تبلیغاتی جذاب و هیجانانگیز بر اشتیاق مشتریان بالقوهی خود تاثیر میگذارند.
عکاسی تبلیغاتی خودرو دو هدف اصلی دارد: یک آنکه مزایای عملی خودرو به مشتریان معرفی شود. دوم اینکه این احساسات و تصورات مشتریان را از طریق برجسته کردن زیبایی اتوموبیل و ویژگیهای ظاهری آن برانگیخته شود.
به چه جیزی عکاسی تبلیغاتی میگویند
تصاویر به عنوان نقطه اتصالی حیاتی میان شرکتها و مشتریان عمل میکنند. در صنعت خودروسازی نیز این مسئله دیده میشود. چرا که در دنیای امروز، خرید یک ماشین حتی به شکل آنلاین صورت میگیرد. بنابراین انتخاب تصاویر مناسب بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد.
همچنین شرکتهایی که خودروی اجارهای به مشتریان خود میدهند، از عکاسی تبلیغاتی استفادهی بسیاری میکنند. بسیاری از مشتریان این شرکتها فقط با دیدن تصاویر، یک خودرو را به خودروی دیگر یا یک کمپانی را به کمپانی دیگر ترجیح میدهد.
به چه چیزی عکاسی تبلیغاتی میگویند
بنابراین عکاسی تبلیغاتی از خودرو فقط به قصد تبلیغ یک اتوموبیل صورت نمیگیرد. بلکه کمپانیهای تولیدکننده و نمایندگیها با استفاده از تبلیغات خود و بازاریابی بصری مشتریان خود را مجاب میکنند که به سراغ آنها بیایند.
عکاسی جواهرات
عکاسی جواهرات قلب صنعت جواهرات را تشکیل میدهد. ما عکسهای جواهرات را هر روز در بروشورها، مجلهها، تبلیغات دیجیتالی و کانالها و صفحههای شبکههای مجازی میبینیم. عکسهایی که توسط مشاغل مربوط به جواهرات و زیورآلات تهیه میشوند.
در صنعت جواهرات رقابت بسیار زیاد و تنگاتنگی وجود دارد. بازاری که محصولات آن نه تنها زیبا و شیک هستند بلکه نمادی از موقعیت اجتماعی افراد را نمایش میدهند.
به چه جیزی عکاسی تبلیغاتی میگویند
به همین دلیل برندها و طراحان جواهرات به تبلیغت بصری متوسل میشوند تا به این ترتیب محصولات خود را به بهترین شکل به مخاطبان خود معرفی کنند.
عکاسی از جواهرات از چالش برانگیزترین انواع عکاسی تبلیغاتی محسوب میشود. عکاسی از فلزات گرانبها و سنگهای قیمتی بسیار مشکل است. عکاسانی که علاقهمند به فعالیت در صنعت جواهرات هستند باید تکنیکهای عکاسی تبلیغاتی خلاقانه را به بهترین شکل فراگرفته باشند.
همچنین باید با ترفندهای مخصوص عکاسی از جواهرات آشنایی لازم را پیدا کنند. علاوه بر این برای عکاسی تبلیغاتی خلاقانه از جواهرات نیاز به ایدههای منحصربفرد و ویژهای دارید.
به چه جیزی عکاسی تبلیغاتی میگویند
عکاسی از محصول
عکاسی از محصول در همه جا وجود دارد. هربار که وارد یک فروشگاه اینترنتی میشوید، مجلهای را ورق میزنید یا در سطح شهر پیادهروی میکنید عکسی از محصولات مختلف را میبینید.
عکاسی از محصول در کسبوکارهایی که محصولی را ارائه میدهند، بسیار کاربرد دارد. شرکتهای تولیدی از دهههای گذشته از این شاخهی عکاسی تبلیغاتی استفاده میکنند.
خوب است بدانید که ۹۹ درصد از کل خریدهای مشتریان نه از روی نیاز بلکه از طریق یک واکنش احساسی انجام میگیرد. مردم بر اساس احساسی که محصولات در آنها ایجاد میکند خرید انجام میدهند.
به چه جیزی عکاسی تبلیغاتی میگویند
بنابرین دست گذاشتن بر روی حالات و احساسات نکتهی اساسی در بازاریابی بصری است. ما باید عکسهایی از محصولات خود تهیه کنیم که احساسی را در مشتریانمان برانگیزاند.
هر چقدر که محصولات تولیدی شما ممتاز، کارآمد و درجه یک باشند بدون توجه به عکاسی تبلیغاتی به موفقیت نخواهید رسید. در هیچکدام از مدلهای تبلیغاتی مختلف به اندازهی عکاسی تبلیغاتی از محصول رقابت نزدیکی وجود ندارد.
بنابراین به بهترین فروشندگان کالا توصیه میکنیم که از عکاسی محصول حرفهای برای رقابت در بازار سال ۲۰۲۱ استفاده کنند. چرا که شما با کمک عکسهای تبلیغاتی جذاب و خلاقانه میتوانید مشتریان را ترغیب کنید که از میان رقبای بسیاری که دارید شما را انتخاب کنند.
به چه جیزی عکاسی تبلیغاتی میگویند
عکاسی هوایی
عکاسی هوایی گرفتن عکس از ارتفاع با دوربینی است که بر روی یک هواپیما، هلیکوپتر، بالون، موشک و یا وسیلهای مشابه نصب یا به صورت دستی نگه داشته شده است.
استفاده از تصاویر هوایی در تبلیغات باعث میشود در نزد مشتریان خود حرفهایتر بنظر برسید. همچنین میتوانید حس ماجراجویی را در بینندگان خود ایجاد کنید.
به عنوان مثال یک عکس هوایی را تصویر کنید که از زمین گلف یا هتل تفریحی خود گرفتهاید. این عکسها باعث میشوند مشتریان برای تعامل با کسبوکار شما هیجان داشته باشند.
به چه جیزی عکاسی تبلیغاتی میگویند
عکسهای سنتی فقط میتوانند قسمتی از یک خانه یا ساختمان را ثبت کنند. در واقع در عکاسی سنتی مشتریان شما مجبور بودند عکسهای زیادی را کنار هم قرار دهند تا ببینند ملک شما چگونه بنظر میرسد. اما با عکاسی هوایی میتوانید تصاویری خیره کننده و با کیفیت بالا از کل املاک خود ثبت کنید.
همچنین عکاسی هوایی برای تبلیغ مکانهای تفریحی، زمینهای بازی، پارکهای گردشگری و مواردی از این دست بسیار مناسب هستند.
اگر مشتریان در صفحهی اصلی وبسایت گردشگری شما عکسهای هوایی ببینند با حس هیجان بیشتری از سایت شما بازدید خواهند کرد. بنابراین اگر کسب و کاری در زمینهی ساخت و ساز و فروش املاک دارید یا در زمینهی گردشگری مشغول به فعالیت هستید، عکاسی هوایی تبلیغاتی گزینهای بسیار کارآمد برای شما است
منبع : ATRIX STUDIO