تغییر بی‌ام‌و به رنگ دلخواه ظرف چند ثانیه

تغییر بی‌ام‌و به رنگ دلخواه ظرف چند ثانیه

در نمایشگاه CES امسال، ب ام و از کانسپت آی ویژن دی خود، یک خودروی مفهومی چشم نواز که می تواند در عرض چند ثانیه رنگ خود را به 32 رنگ مختلف تغییر دهد، رونمایی کرد.

به گزارش ترندونیرئیس هیئت مدیره شرکت BMW Motor (BMW) خودروی مفهومی i Vision Dee را در نمایشگاه CES 2023 و ویژگی جدیدی به نام “نقاط تماس فیژیتال” معرفی کرد.

خودرویی را تصور کنید که بدنه آن تغییر رنگ می دهد. خودرویی که می تواند تا 32 رنگ مختلف برای کل بدنه و رینگ ها به خود بگیرد یا چندین رنگ را به صورت همزمان نمایش دهد و حتی می تواند یک نمایه دیجیتالی در اطراف شیشه های خود به نمایش بگذارد.

شما به آینده سفر نکرده‌اید، ویژگی i Vision Dee بی‌ام‌و در نمایشگاه CES 2023 به طور رسمی معرفی شد که توسط الیور زیپس، مدیرعامل بی‌ام‌و در جریان سخنرانی اصلی این شرکت در نمایشگاه معرفی شد.

دی مخفف عبارت Digital Emotional Experience است و هدفش ایجاد ارتباط قوی‌تر بین مردم و ماشین‌هایشان است. این یک سدان سایز متوسط ​​و یک ب ام و کلاسیک با مقدار دیوانه کننده ای از نوآوری های تکنولوژیکی است.

نابغه‌های باواریایی واقعاً از این زمان فراتر رفته‌اند و طرح‌ها و فناوری‌های آینده را که به زودی وارد بازار خواهند شد، پیش‌نمایش کردند.

Zipps در سخنرانی خود گفت: “با i Vision Dee، ما در حال نشان دادن چیزهایی هستیم که سخت افزار و نرم افزار یکپارچه می شوند.” به این ترتیب می توانیم از تمام پتانسیل دیجیتالی سازی برای تبدیل خودرو به یک ماهواره هوشمند استفاده کنیم. این آینده خودروهاست و BMW تلفیقی از تجربه مجازی و لذت واقعی رانندگی است.

یک پیشرفت بزرگ در فناوری تغییر رنگ E-Ink

قبل از اینکه به جزئیات دقیق این ویژگی جدید بپردازیم، اجازه دهید نگاهی به CES 2022 بیندازیم که در آن BMW از ویژگی iX Flow رونمایی کرد.

بدنه این خودروی مفهومی دارای پنل هایی بود که شبیه آفتاب پرست بودند و با استفاده از فناوری الکتروفورتیک تغییر رنگ می دادند. از آن زمان، همین تیم به رهبری مدیر پروژه و توسعه دهنده Stella Clarke، به طور شبانه روزی روی فناوری تغییر رنگ E-Ink که در نمایشگاه CES 2022 رونمایی شد، کار می کنند و نتیجه آن بر روی بدنه Dee مشهود است.

به گفته BMW، i Vision Dee نسخه بهبود یافته این فناوری است. بدنه این کانسپت به 240 محفظه جوهر الکترونیکی تقسیم شده است که هر کدام به صورت جداگانه قابل کنترل هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، 32 رنگ را می توان در سراسر طیف نمایش داد. علاوه بر این، این تعویض زنگ می تواند با رینگ چرخ نیز همراه باشد.

BMW همچنین اضافه کرد که این اولین بار است که E-Ink در کل نمای بیرونی یک خودرو استفاده می شود و خبر خوب این است که به زودی تجاری سازی شده و به دست مصرف کنندگان می رسد.

“فیتالیتی” و پاسخگویی

ب ام و اصطلاح جدیدی را برای توصیف ادغام عناصر فیزیکی و دیجیتال در این ویژگی به نام phygital ابداع کرده است که در سراسر خودرو رایج است. این ویژگی در چراغ های جلو و جلوپنجره دی که مانند چهره ای با صدای مجازی است مشهود است.

BMW این ویژگی را به عنوان یک نماد فیگوراتیو روی یک سطح صاف توصیف می کند که به وسیله نقلیه اجازه می دهد حالات چهره متفاوتی ایجاد کند.

علاوه بر این، خودرو می تواند در حالی که تصویر آواتار راننده را بر روی شیشه های جانبی نمایش می دهد، با مردم صحبت کند. این واقعا آینده نگر است. این آواتار دارای گرافیک عالی و وضوح بالا است و پنجره های قابل تنظیم به سایر مسافران اجازه می دهد از دید پنهان بمانند.

وقتی وارد این ماشین می شوید، i Vision Dee توجه را جلب می کند. چیزی که BMW آن را «واقعیت ترکیبی پیمایش» می‌نامد، شامل یک نمایشگر سربالایی بسیار عریض (HUD) است که در سراسر شیشه جلوی دی گسترش می‌یابد.

در حال حاضر، در حالی که کل مفهوم واقعا جالب به نظر می رسد، به نظر می رسد یک ویژگی است که می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی پیاده سازی شود.

در حال حاضر، نمایشگرهای HUD معمولاً اطلاعاتی مانند جهت و سرعت خودرو را مستقیماً در مقابل دید راننده نمایش می دهند. اما در اینجا، BMW قصد دارد کل شیشه جلو را به چنین صفحه نمایشی تبدیل کند.

یک صفحه نمایش HUD عریض که دور شیشه جلو می پیچد

با استفاده از این ویژگی، راننده یک بوم بزرگ برای دیدن اطلاعات ضروری بدون چشم از جاده در اختیار دارد. رانندگان همچنین می توانند به راحتی آنچه را که می خواهند ببینند سفارشی کنند.

آدریان ون هویدونک، مدیر طراحی گروه BMW، می گوید: واقعیت افزوده چیزی است که نه تنها جالب است، بلکه در واقع برای ناوبری راننده مفید است. می توانید روی جاده پیش رو تمرکز کنید و اطلاعات مورد نیاز بر روی صفحه نمایش روبروی شما نمایش داده می شود. آنچه در این خودروی جدید نشان می دهیم، فناوری جدیدی است که به ما اجازه می دهد از تمام عرض شیشه جلو استفاده کنیم.

بخشی از معماری جدید BMW

ما با دی تمام نشده ایم یا دی با ما تمام نشده است. همانطور که در ابتدای خبر اشاره شد، این خودرو دارای قابلیتی به نام نقاط لمس فیژیتال است. اما این ویژگی چگونه کار می کند؟

اگر انگشتان خود را روی دستگیره در ماشین قرار دهید، کلید مجازی فشار داده می شود و همانطور که انتظار می رود، وقتی دست خود را از درب بردارید ناپدید می شود.

با توجه به اینکه در آینده به قطعات کمتری برای ساخت خودرو نیاز خواهیم داشت، چنین ویژگی هایی به خودروسازان کمک می کند تا در هزینه های هنگفت تولید صرفه جویی کنند.

در حال حاضر، i Vision Dee یک مفهوم الکتریکی است که همراه با صفحه عریض HUD، بخشی از معماری جدید BMW است که مردم و خودروها را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا