استان ها

۳۰۳پروژه توزیع برق در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری ترندونی از قزوین؛ مسعود خواجه‌وند، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ضمن گرامیداشت حلول ماه مبارک رجب‌المرجب واعیاد فرخنده رجبیه و تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی؛ درباره پروژه‌های قابل افتتاح برق استان اظهارکرد: این پروژه‌ها در بخش‌های توسعه، اصلاح، احداث، برق‌رسانی، رفع افت ولتاژ، گذر از پیک، ساماندهی برق‌های غیرمجاز، جایگزینی شبکه سیمی با کابل خودنگهدار، رفع حریم و غیره انجام شده است.

او افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ضمن توسعه، اصلاح و احداث شبکه‌های توزیع برق استان، شاهد برآورده شدن درخواست‌های مشترکین و در نتیجه، افزایش رضایت‌مندی شهروندان خواهیم بود.

خواجه‌وند یکی از افتخارات صنعت برق کشور را عبور موفق از پیک مصرف برق تابستان سال جاری دانست و گفت: علی‌رغم افزایش مصرف برق، کاهش نزولات آسمانی و ناترازی تولید و مصرف، افزایش جمعیت و لزوم واگذاری انشعاب جدید، برق هیچ یک از مشترکان خانگی به جهت مدیریت بار قطع نشد.

این مسئول ادامه داد: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم توجه به مناطق روستایی است که از اقدامات مهم شرکت توزیع نیروی برق قزوین در این بخش نیز، اجرای طرح بهارستان (اصلاح، توسعه و احداث شبکه برق مناطق روستایی) در۱۵۳روستای این استان است و در همین خصوص از مجموع ۳۰۳پروژه قابل افتتاح استان در ایام‌ا… دهه مبارک فجر، ۷۷پروژه با اعتباری معادل ۱۰میلیارد تومان در بخش توسعه روستایی و تامین برق مشترکین روستایی و تعداد ۹۵پروژه آن با اعتباری معادل ۵۰میلیارد تومان در زمینه بهسازی و اصلاحات شبکه‌های برق روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارکرد: ۱۳۱پروژه نیز با هزینه‌ای معادل ۵۱میلیارد تومان در سایر بخش‌ها مانند جابه‌جایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر، تامین ولتاژ مطمئن برای مشترکان شهری، اصلاح روشنایی معابر عمومی، اصلاح فرسودگی شبکه‌های برق و تامین برق متقاضیان جدید در قالب اقدامات ضربتی و جهادی مورد اقدام قرار گرفته و به انجام رسیده است.

او به وضعیت صنعت برق استان قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب تنها ۷۲روستای این استان از نعمت برق مطمئن و پایدار برخوردار بود، هم‌اکنون۸۴۱روستای این منطقه از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند، طول خطوط شبکه برق استان در قبل از انقلاب اسلامی ۲هزار و ۵۴۳کیلومتر بود که با رشدی معادل ۴۲۲درصد به ۱۳هزار و ۲۳۹ کیلومتر رسیده است، این آمار برای ظرفیت پست‌ها در قبل از انقلاب ۵۴۰مگاولت آمپر است که با رشدی ۳۳۰درصدی به ۲هزار و ۳۲۱مگاولت آمپر در حال حاضر رسیده است.

خواجه‌وند درخصوص انرژی‌های نو با اشاره به ظرفیت مناسب استان قزوین و برنامه‌های در دست اقدام، گفت: در زمینه انرژی بادی در حال حاضر ۴پروانه احداث با ظرفیت ۳۰.۴مگاوات صادر و یک قرارداد با ظرفیت ۱۰مگاوات مبادله و ۶واحد با ظرفیت ۱۶۴.۳۸مگاوات در حال بهره‌برداری می‌باشد.

این مسئول در ارتباط با انرژی خورشیدی، گفت: در حال حاضر ۹پروانه احداث با ظرفیت ۳۳,۷مگاوات صادر و ۴قرارداد با ظرفیت ۲۱,۱مگاوات مبادله و ۳واحد با ظرفیت ۴مگاوات در حال بهره‌برداری است.

او درباره انرژی زیست توده هم اعلام کرد: در حال حاضر یک پروانه احداث با ظرفیت یک‌مگاوات صادر و یک‌قرارداد با ظرفیت یک‌مگاوات مبادله شده است.

خواجه‌وند در ارتباط با نیروگاه‌های تولید پراکنده، گفت: در حال حاضر ۴قرارداد با ظرفیت ۴۵.۷۹مگاوات در زمینه نیروگاه‌های مقیاس کوچک مبادله شده و ۱۶واحد با ظرفیت ۷۹.۶۸مگاوات در حال بهره‌برداری می‌باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین در پایان با اشاره به اقدامات زیرساختی و توسعه‌ای انجام شده در طراحی و تکمیل شبکه فیبرنوری برق استان، اظهارکرد: با هدف بهبود زیرساخت‌های ارتباطی و جلب رضایتمندی مشترکین در حوزه‌های مختلف فعالیتی برق استان و به منظور ارتقای سرعت و امنیت شبکه، تمامی ارتباطات مدیریت‌ها و امورهای اجرایی با حوزه ستاد برق استان بر بستر فیبر نوری و به طول ۶۷کیلومتر راه‌اندازی گردیده است و اجرای پروژه فیبرنوری برای ادارات اقماری استان نیز در دستور کار برنامه‌های سال آینده شرکت قرار دارد.

46

دکمه بازگشت به بالا