فرهنگ و هنر

۱۸۳ پروژه با ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه افتتاح شد

همزمان با آغاز هفته گردشگری در ایران، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه وزیر راه و شهرسازی 183 پروژه گردشگری را با سرمایه گذاری 3177 میلیارد افتتاح کردند. تومانی.

به گزارش ترندونی، بر اساس اطلاعیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افتتاح این پروژه ها 389 هزار و 751 متر مربع به ظرفیت گردشگری کشور افزود و برای 2 هزار و 281 فرصت شغلی ایجاد شد. این پروژه ها شامل 21 هتل، 81 اقامتگاه بوم گردی، 21 مسافرخانه سنتی، 26 مجتمع گردشگری و 34 پروژه دیگر است.

طی این آیین هشت پروژه اقامتگاه سنتی جواهریان در استان اصفهان (شهر کاشان)، سفره خانه سنتی بهزاد در استان تهران، سفره خانه سنتی فصیحی در استان گیلان، هتل بوتیک علاءالدوله در استان یزد، هتل بوتیک قرائتی در استان فارس انجام شد. مجتمع گردشگری ایرانمنش در استان کرمان، هتل فرازنده در استان البرز و عمارت سفید فخری در استان گلستان به همت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان در قالب ویدئو کنفرانس افتتاح شد. رهبران هر یک از این استان ها نیز در مورد ارزش و تاثیر اقتصادی و فرهنگی این پروژه ها صحبت کردند.

رستم قاسمی: آماده همکاری هستیم

رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی وی با بیان اینکه این پروژه ها با وی افتتاح شد، گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند منشأ تحول در کشور باشد. فعالیت در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری می تواند نقش موثری در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد. ما در دنیا کمتر کشوری مثل ایران داریم که همه ویژگی های طبیعی، تاریخی و فرهنگی را داشته باشد، باید زمینه جذب گردشگر و توسعه را فراهم کنیم.

وی همچنین بیان کرد: امروزه گردشگری سلامت پیشرفت های زیادی را طی می کند. در زمینه گردشگری حلال نیز زمینه هایی فراهم شد.

قاسمی ادامه داد: نشست وزیران کشورهای محصور در خشکی دو هفته پیش در عشق آباد برگزار شد. همه در این دیدار متفق القول بودند که ایران از نظر ژئوپلیتیک می تواند ترانزیت کشورهای منطقه و جهان باشد، ما چهار کریدور شمال، جنوب، شرق و غرب داریم. در ایران 14 هزار کیلومتر راه آهن داریم اما منابع اصلی را وصل نکرده ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: 200 میلیون در کشور وجود دارد. تن بار که فرصت خوبی برای ایران است باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

183 پروژه با سرمایه 3000 میلیارد تومان افتتاح شد

وی بیان کرد: با توانمندی های کشورمان در حوزه های مختلف می تواند تحولات بزرگی در حوزه گردشگری ایجاد کند. بعد از یک سال سعی کردم در حوزه ارتباطات و خطوط ریلی مجوز بگیرم تا با این مجوز تحول عظیمی در حوزه حمل و نقل در کشور ایجاد کنیم. امروز وقتی کانتینری را از هند بارگیری می کنیم، ابتدا باید به چابهار و سپس رشت و سپس آذربایجان و سپس اروپا و فنلاند برود. سفر از هند تا فنلاند 15 روز طول می کشد. قاسمی تصریح کرد: من مدیر جام جهانی قطر را به کیش دعوت کردم، وقتی زیبایی کیش را دیدند تعجب کردند. ما ظرفیت های زیادی در کشور داریم، باید با کمک همه صاحبان قدرت زمینه برای توسعه گردشگری فراهم شود.

قاسمی همچنین گفت: وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد برای توسعه و رشد صنعت گردشگری کشور با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همکاری کند.

183 پروژه با سرمایه 3000 میلیارد تومان افتتاح شد

1401 علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور نیز روز چهارشنبه 15 مهرماه در مراسم افتتاحیه همزمان این پروژه ها در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد که چشم انداز ما. هدف از افتتاح پروژه ها تسهیل در تنظیم و بهره برداری از پروژه های گردشگری است.

وی افزود: یکی از رویکردهای جدی ما سود اقتصادی برای سرمایه گذارانی است که مفاد آن تدوین و تصویب شده است. امیدواریم با گشودن گره هایی برای سرمایه گذاران بتوانیم به توسعه گردشگری کشور کمک کنیم.

استانداردسازی باند فرودگاه مهرآباد پس از 80 سال

حمیدرضا سیدی – رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران وی همچنین از استانداردسازی باند فرودگاه مهرآباد پس از 80 سال خبر داد و افزود: این باند فرودگاهی با ترمینال استاندارد 100 هزار متر مربع افتتاح می شود. این پروژه به توسعه صنعت حمل و نقل و گردشگری کمک می کند.

وی گفت: در شرکت فرودگاه ها دو ماموریت داریم: اول توسعه و نگهداری 53 فرودگاه و ماموریت دوم کنترل جریان 1500 پرواز در سراسر کشور است که برای پروازهای داخلی و ترانزیتی خدمت می کنیم که می تواند ایجاد کند. ظرفیت گردشگری

سه تفاهم نامه با وزارتخانه های راه و زمین امضا شد

پس از افتتاح پروژه ها، سه تفاهم نامه بین معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تفکیک با شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، وزارت راه و کشور به امضا رسید. استفاده از تمامی توانمندی‌های ملی و بین‌المللی کشور و توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمین‌های فرودگاه‌های متعلق به شرکت، حفظ و اشاعه فرهنگ مسافران و گردشگری دریایی و همچنین ارتقای ایمنی ترافیک دریایی. برای استفاده کامل از دریا و همچنین برای توسعه زیرساخت های گردشگری و به منظور تقویت هماهنگی های لازم در صدور مجوز و واگذاری اراضی به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار شد.

183 پروژه با سرمایه 3000 میلیارد تومان افتتاح شد

پنجم مهرماه برابر با 27 سپتامبر، روز جهانی گردشگری نامیده می شود و این مناسبت به مدت یک هفته در ایران گرامی داشته می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا