سلامت و دانش

یک روان‌گردان طبیعی برای مبتلایان به افسردگی

محققان می گویند نتایج بر اساس اسکن مغزی 60 نفر به این معنی است که این دارو می تواند به طور منحصر به فردی افسردگی را درمان کند.

داروهای روانگردان برای درمان انواع اختلالات سلامت روان در حال مطالعه هستند.

به بیماران مبتلا به افسردگی باید توصیه شود که سیلوزیبین را به تنهایی مصرف نکنند.

در آزمایش های علمی، از نوع مصنوعی این دارو در شرایط بسیار سخت پزشکی استفاده می شد. علاوه بر این، بیماران در طول مطالعه از مشاوره روانشناسان بهره مند شدند.

پروفسور دیوید نات، نویسنده اصلی و رئیس مرکز تحقیقات روانگردان در کالج دانشگاه لندن، گفت: یافته های جدید در مورد سیلوسیبین “مهیج” و “مهم” است.

او می‌گوید افسردگی می‌تواند مغز را وادار کند تا افکار خاصی را «گرفتار» کند تا آنها نتوانند از یک سیستم منفی اجتناب کنند.

با این حال، با سیلوسیبین، مغز بیماران تا سه هفته به حالت “انعطاف پذیرتر و نرم تر” باز شد.

در اسکن مغز، این به عنوان افزایش ارتباط بین نواحی مختلف مغز مشاهده شد. این بیماران پس از چند ماه حال بهتری داشتند.

هیچ تغییر مشابهی در مغز افرادی که با داروهای ضد افسردگی معمولی درمان شده بودند مشاهده نشد.

پروفسور نات گفت: “این پیش آگهی اولیه ما را تایید می کند و تایید می کند که سیلوزیبین ممکن است جایگزین واقعی برای درمان افسردگی باشد.”

فعالیت نورون های مغز

فعالیت مغز

روانگردان ها گروهی از مواد توهم زا هستند که بر تمام حواس اثر می گذارند. آنها نگاه، حس زمان و احساسات را تغییر می دهند.

اگرچه داروهای ضد افسردگی معمولی باید روزانه مصرف شوند، مصرف یک یا دو بار در روز سیلوزیبین ممکن است برای رسیدن به همان اثر کافی باشد. البته برای تایید این موضوع به تحقیقات بیشتری با بیماران بیشتر در طول زمان نیاز است.

نتایج این مطالعه که در مجله Nature Medicine منتشر شده است، از دو مطالعه جداگانه اقتباس شده است. در مطالعه اول، همه شرکت کنندگان سیلوزیبین مصرف کردند. در مطالعه دوم، برخی آن را دریافت کردند و به برخی دیگر نوع دیگری از داروهای ضد افسردگی داده شد.

همه شرکت کنندگان در این مطالعه از مشاوره حرفه ای بهره مند شدند. اسکن مغز در سه مورد قبل، یک روز بعد و سه هفته بعد انجام شد.

پروفسور رابین کارهارت هریس، رهبر این مطالعه گفت: “ما هنوز نمی دانیم که تغییرات در فعالیت مغز پس از قرار گرفتن در معرض سیلوسیبین چقدر طول می کشد، بنابراین برای درک این موضوع باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم.”

ما می دانیم که این بیماری در برخی موارد عود می کند و ممکن است به این دلیل باشد که فعالیت مغز در حال بازگشت به الگوهای خشکی است که در افسردگی می بینیم.

46

دکمه بازگشت به بالا