سلامت و دانش

گامی مهم در جهت درمان اوتیسم/ شناسایی 70 ژن مرتبط با بیماری

اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک اختلال عصبی و رشدی است که بر تعامل فرد با دیگران، ارتباطات، یادگیری و رفتار تأثیر می گذارد. اگرچه اوتیسم در هر سنی قابل تشخیص است، اما به عنوان یک “اختلال رشدی” توصیف می شود زیرا علائم معمولاً در دو سال اول زندگی ظاهر می شوند.

دانشمندان آمریکایی با تجزیه و تحلیل DNA 150000 نفر دریافتند که 20000 نفر از آنها مبتلا به اوتیسم هستند. آنها تغییرات بیولوژیکی در مغز را شناسایی کردند که به اوتیسم کمک می کند. آنها 70 ژن مرتبط با این اختلال را کشف کردند که می تواند راه را برای تحقیقات و درمان های جدید هموار کند.

اوتیسم و ​​شرایط مربوط به آن بیش از یک کودک از هر 100 کودک بریتانیایی و یک نفر از هر 44 جوان آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد که نسبت به 30 سال قبل ده برابر افزایش یافته است.

گامی مهم در جهت درمان اوتیسم / شناسایی 70 ژن مرتبط با این بیماری

انتظار می رود این مطالعه که در Nature Genetics منتشر شده است به گروه های تحقیقاتی آینده کمک کند. جوزف باکسبام، یکی از نویسندگان این مطالعه و مدیر مرکز تحقیقات و درمان اوتیسم، می گوید: «ما می دانیم که بسیاری از ژن ها، وقتی جهش می یابند، به اوتیسم کمک می کنند. در این مطالعه بی‌سابقه، ما توانستیم انواع مختلف جهش‌ها را در نمونه‌های مختلف ترکیب کنیم تا حس بسیار غنی‌تری از ژن‌ها و معماری ژنتیکی مرتبط با اوتیسم به دست آوریم.

46

دکمه بازگشت به بالا