عمومی

کچل و چوپان فحش نیستند!

اما ریگان یک مادر مرده بود که از فرهنگ ما یا حداقل ادبیات دیپلماتیک آگاهی نداشت. گاوچران یک توهین تلقی می شود (!) که مقامات ایرانی قصد دارند صداقت خود را با دادن چنین لقب افتخاری به او ثابت کنند. پیش قدم شد اما این سوerstand تفاهم عظیم تاریخی سرانجام در داستان معروف مک فارلین یا ایران کنترا به شر تبدیل شد!

باید روشن شود این بزرگترین رسوایی در تاریخ آمریکا پس از واترگیت است! (جستجوی گوگل)

می بینی؟ اختلافات فرهنگی فقط برای استخرها و سفیران گرانقدر ما نیست. این مقوله ای است که می تواند حتی یک ابرقدرت را از بین ببرد! البته این اختلافات در سطح بین المللی توجیه پذیر است ، اما این داستان وقتی در داخل کشور ما باشد آلوده است و با حاشیه هایی که ایجاد می کند دنیای ما را شرمنده می کند!

چرا؟ چون وقتی نمی دانیم که چقدر با ملی گرایی هستیم ، هنوز مشخص نیست که ملی گرایی توهین است یا نه! ملیت جایگزین ملی گرایی می شود و کلمه “pan” به پیشوند ملیت ها اضافه می شود! در نتیجه؛ مانند آتش نشانان ، ما به ندای دفاع از ملیت خود گوش می دهیم ، دستمال سزار را می سوزانیم و هر نوبت را به تی شرت عثمان تبدیل می کنیم! در کشوری غنی از حساسیت ها و پر از مردم ، آماده است که اگر وظیفه این اختلافات فرهنگی روشن و ناسازگار باشد ، به احساسات جامعه آسیب برساند. سرانجام؛ این واکنشهای سریع انسانی به ما کمک می کند تا از میهن و مردم خود دفاع کنیم.

اما نگران نباش اکنون آماده و مایل هستم تا با اصلاح برخی از افراد گمراه کننده در فرهنگ شفاهی ، مأموریت خود را برای فرهنگ سازی انجام دهم تا یک باره از برخی گفته ها جلوگیری کنم:

1- چوپان؛ گاوچران چوپان؛ بار؛ کارمند نمی خواهد ، و مهمتر از همه – پنبه ؛ آنها جستجو نمی کنند ، همه آنها از دم خارج شده اند ، به عنوان یک معلم ، کارهای شرافتمندانه ای دارند. بنابراین به این مشاغل قسم نخورید و اگر چنین عناوینی به شما می دهند عصبانی نشوید!

توضیح: “چوپان دروغگو” همانند یک دیکتاتور و یک دروغگو واقعی بد است ، و دروغ در هر شغلی اساساً زشت است ، بنابراین یک دروغ است. چوپان نیست!

2- دهکده ؛ روستایی؛ شهرستان آن سوی کوه و حتی دوقوزآبادی و تورقوزآبادی از ویژگی های جغرافیای قومی و انسانی یا آدرس نیروگاه خاصی است. بنابراین ، درست مثل نوشیدن آب ، نتیجه بگیرید که این توهین نیست!

توضیح: یک شوخی شهری می تواند به همان شوخی بی مزه و خوشمزه یک شوخی تهرانی باشد!

3- لهجه و لباس نشانه تنوع ، تنوع و شیرینی فرهنگهای مختلف ایرانی است. حتی برای هر ایرانی نوعی شناسنامه محسوب می شوند. بنابراین به این نور بروید؛ ما قسم می خوریم که این فرصت را به خطر نیندازیم. اگر به آن فکر کنید ، یک جهانگردان آمریکایی یا اروپایی تمام هزینه سفر خود را خرج نمی کند تا بیاید و تی شرت I LOVE NY ما را ببیند. آنها به دنبال چیزهایی هستند که ندیده اند!

4- این متن با حسن خاتمی از روایت من؛ نتیجه می گیرم: نابینا و برهنه هم نفرین نیستند!

نتیجه: یکدیگر را مسخره نکنید ؛ همه ما به همان اندازه احمقیم!

دکمه بازگشت به بالا