حوادث و رویدادها

کشف ۴۰۰ کیلوگرم مخدر در ۲ عملیات پلیس پایتخت/ انهدام باند خانوادگی سوداگران مرگ

جانشین رئیس پلیس پایتخت از کشف نزدیک به 400 کیلوگرم مواد مخدر در دو ماموریت پلیس خبر داد.

گزارش ترندونی سردار حمید هداوند با اشاره به انجام دو ماموریت مبارزه با مواد مخدر ماموران پلیس تهران بزرگ و کش گفت: در اولین مورد یک باند خانوادگی فروشندگان مواد مخدر منهدم و چهار نفر دستگیر و 218 کیلوگرم تریاک کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: رسیدگی به این پرونده پس از انجام اقدامات اطلاعاتی پلیسی بر روی علائم تهیه و توزیع مواد مخدر آغاز شد که طی آن اطلاعاتی مبنی بر فعالیت مجرمانه اعضای یک باند خانوادگی به دست مأموران رسید و مشخص شد اعضای این باند نشان می دهند. استان های جنوبی کشور با تهیه مقادیری مواد مخدر قصد انتقال آن به استان های شمالی کشور را دارند.

هداوند با اشاره به اینکه بررسی این موضوع در دستور کار تیم مبارزه با مواد مخدر ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت، افزود: با رصد تردد افراد شناسایی شده و تعقیب و رصد در طول شب مشخص شد که قاچاقچیان مواد مخدر از محدوده خارج می شوند. شهر تهران تهیه مواد مخدر.تردد در جاده های شمالی کشور. با توجه به این موضوع، تمامی خودروهای خروجی کنترل و تردد در آنها کنترل شد، ماموران با انجام عملیات پلیسی موفق شدند سه خودروی متعلق به اعضای این باند خانوادگی را شناسایی و آنها را متوقف کنند.

جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری چهار متهم این پرونده خبر داد و گفت: این چهار نفر که از اعضای این باند بودند اعضای یک خانواده هستند. ماموران در بازرسی از خودروهای آنان مقدار 218 کیلوگرم تریاک را که به طرز بسیار ماهرانه ای در یکی از خودروها جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند. متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

وی همچنین از کشف 178 کیلوگرم تریاک توسط ماموران پلیس پایتخت خبر داد و گفت: چندی پیش ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با طرق فنی و تخصصی مطلع شدند که یکی از افراد حرفه ای. و قاچاقچیان مجرب سواری اقدام به قاچاق مواد افیونی از شهرهای جنوبی کشور با خودرو به پایتخت کردند که در نتیجه اقدامات برای دستگیری این فرد انجام شد.

هداوند ادامه داد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در حین رصد تحرکات متهم، محدوده تردد وی را در یکی از شهرستان های جنوبی استان فارس شناسایی و پس از این موضوع با هماهنگی مقام قضایی به . شیعه آکسی و پس از بررسی ایست ها و بازرسی های دوره ای موفق به شناسایی خودروی حامل تریاک در ورودی شهر شیراز شدند.

وی گفت: پس از تعقیب و گریز طولانی پلیس با خودروی متهم، ماموران با استفاده از وسایل فنی و تخصصی توانستند خودرو را متوقف و راننده آن را دستگیر کنند. در نتیجه یک نفر دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به کلانتری معرفی و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا