حوادث و رویدادها

کشف انبار مخفی لوازم صوتی قاچاق در مرکز تهران/توقیف محموله ۶۰ میلیاردی پارچه

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف 50 میلیارد ریال تجهیزات سمعی و بصری و 60 میلیارد ریال پارچه قاچاق در دو عملیات پلیسی خبر داد.

به گزارش ترندونی، سرهنگ هدایت بهرامی با اشاره به دو مورد اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: چندی پیش پلیس امنیت اقتصادی متوجه شد که عده ای در حال جابجایی مقادیر زیادی کالا از جمله کالاهای صوتی و تصویری با خودرو هستند. و یک موتور سیکلت در خیابان جمعه نزدیک خیابان فلسطین. مغازه و از آنجا این اقلام توسط چند کارگر افغان و کارمندان مغازه به انباری در پشت مغازه منتقل شد.

وی افزود: ماموران کلانتری به همراه کارشناسان سازمان امنیت استان تهران برای بررسی مشکل در محل حاضر شدند و اجناس انبار شده در پشت فروشگاه را به صورت مخفیانه بررسی کردند. در این بررسی ها مشخص شد کالا فاقد شناسه و ثبت در سامانه و گارانتی بوده و به عبارتی کالای قاچاق محسوب می شود. در این موضوع با هماهنگی مقام قضایی بازدیدی از محل انجام شد که طی آن تعداد زیادی کوپن و برچسب گارانتی جعلی و نامعتبر کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: ۴۸ دستگاه تلویزیون سونی ساخت مالزی و ۶۹ دستگاه نوار و بلندگوی سونی ساخت چین و غیره که همگی قاچاق بودند کشف و ضبط شد.

ویبا با بیان اینکه فروشندگان این فروشگاه علاوه بر اقدام به قاچاق، از خریداران نیز کلاهبرداری می کردند، گفت: متصدی اصلی فروشگاه و صاحب کالای مکشوفه در تحقیقات اولیه اظهار داشتند که فاقد شرایط قانونی و قانونی هستند. مدارک گمرکی مربوط به کالا و در مورد گارانتی و لیبل و همچنین فاقد مجوز قانونی بوده و صریحاً اعلام کردند که کالا به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است.

بهرامی ادامه داد: مدیر فروشگاه به همراه اجناس کشف شده به مقر پلیس آگاهی منتقل و پس از تشکیل پرونده برای ادامه رسیدگی به جنایت روانه دادسرا شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ درباره ارزش ریالی اقلام کشف شده نیز گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مذکور را 50 میلیارد برآورد کردند. ریال

کشف 60 میلیارد پارچه خارجی در منطقه فشافویه

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ همچنین به عملیات دیگر ماموران پلیس برای کشف 60 میلیارد ریال پارچه قاچاق اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی پایگاه جنوب در حال گشت زنی در منطقه امنیتی حسن بودند. آباد فشافوی، دستگاه را پیدا کرد احتمال می رود یک دستگاه پژو پارس سفید رنگ در جهت مخالف در جهت تهران در حال حرکت باشد. آنها موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و پس از پیگیری و مراقبت های ظریف مشخص شد که یک دستگاه تریلر 18 چرخ تخلیه کننده یک خودروی شخصی در حال حرکت را تعقیب می کند.

وی ادامه داد: پلیس با رعایت موازین اسلامی و قانونی و با استفاده از علائم هشدار دهنده کامیون را متوقف کرد. در بازرسی از خودرو مشخص شد این کامیون در حال حمل ذرت دامی بوده و از شهرستان اندیمشک استان خوزستان به سمت تهران در حرکت است.

بهرامی ادامه داد: پس از بازرسی از محموله و زیر کاپوت خودرو مقادیری پارچه خارجی کشف و کالا متعلق به فردی معلوم الحال که از خوزستان بارگیری شده و با همراهی صاحب خودرو بارگیری شده بود، کشف شد. کالایی که یک خودروی پژو پارس بود به سمت تهران حرکت کرد و این بار قرار بود در کهریزک تحویل داده شود.

وی با اشاره به اینکه راننده مدارک گمرکی نداشت، گفت: کامیون به همراه راننده به کلانتری منتقل و پس از بررسی های لازم ارزش کالای مکشوفه ۱۰۰۰ رول پارچه ساخت چین مشخص شد. ، 60 میلیارد ریال برآورد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا