استان ها

کشت پسته در بیش از شش صد هکتار از اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه

کشت پسته در بیش از ششصد هکتار از اراضی کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه

رئیس بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال 120 تن پسته از باغات بارور استان برداشت شود.

جعفر وحدت معاون توسعه تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: پسته در 670 هکتار از اراضی کشاورزی واقع در حوضه دریاچه ارومیه کشت شده و 240 هکتار از این باغات بارور است.

وی افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی و در صورت تامین اعتبار از محل طرح اصلاح، احیا و جایگزینی باغات و تغییر روش‌های کشاورزی برای احیای دریاچه ارومیه، محصولات کم‌آبی مانند پسته توسعه می‌یابد. به جای سایر محصولات باغی انجام می شود.

وحدت با اشاره به اینکه 10 سال است پسته در آذربایجان غربی کشت می شود گفت: پایه بادام زرند کرمانی، احمد آقایی و اکبری با اقلیم استان مناسب سازی و به کشاورزانی که قصد کاشت این محصول را دارند تحویل داده شد. و کشت این محصول در حال توسعه است و علاقه کشاورزان برای جایگزینی آن با محصولات پرآب مانند سیب افزایش یافته است.

وی بیان کرد: پسته محصولی مقاوم به شوری آب های زیرزمینی است که توسعه کشت این محصول کم آب و جایگزینی آن با محصولات پر آب یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان برای کاهش میزان آب است. مصرف در حوضه دریاچه ارومیه.

انتهای پیام





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا