فرهنگ و هنر

کتاب گویای «عملیات ثامن الائمه(ع)، مبدأ تحول در استراتژی نظامی ایران» منتشر شد

کتاب مصور «عملیات ثامن الائمه (ع) ، منبعی برای تغییر استراتژی نظامی ایران» تهیه و در پایگاه داده کتاب صوتی مصور ایرانی در اختیار ذینفعان قرار گرفت.

به گزارش ترندونی ، به نقل از وب سایت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ، همزمان با عملیات روز ثامن الائمه و محاصره آبادان توسط سربازان شجاع ایرانی ، کتاب عملیات ثامن الائمه ، منبع تغییر استراتژی نظامی ایران ».

کتاب تصویری ، عملیات ثامن الائمه (ع) ، منبع تغییر در استراتژی نظامی ایران ، تالیف سرلشکر سید یحیی (رحیم) صفوی و مرحوم دکتر حسین اردستانی ، تینا میرکریمی و روایت ابوالفضل شاه بهرامی ، در 806 دقیقه تکمیل شد و پایگاه کتاب مصور صدا ایران در دو جلد در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

این کتاب یک اثر اکتشافی در طول سال های جنگ است که در درجه اول به دلیل اصالت و تدوین فصل ها اهمیت دارد. در این کتاب فضای بین المللی جنگ ایران و عراق از نظر علمی ، منطقی و منطقی بررسی شده است. همچنین رفتار سازمان ملل متحد در مورد جنگ ایران و عراق از نظر علمی صحیح بود و سعی کرد همه تصمیمات مستند را بدون عشق و نفرت تدوین کند.

کتاب عملیات ثامن الائمه (ع) ، منبع تغییر استراتژی نظامی ایران ، در 6 فصل به بحث در مورد این عملیات می پردازد. این موضوعات عبارتند از:

فصل اول به بررسی محیط بین المللی و ساختار سیستم بین المللی در طول جنگ ، تعامل مثبت انقلاب اسلامی با سیستم بین المللی و بازیگران اصلی آن که عراق از طرف آنها وارد جنگ با ایران شد ، می شود. همچنین موقعیت ها و رفتار بازیگران کلیدی در سیستم بین المللی – ایالات متحده ، اتحاد جماهیر شوروی و سازمان ملل متحد – و همچنین رفتار کشورهای منطقه قبل از جنگ علیه عملیات ثامن العلمه را مورد بررسی قرار می دهد. علاوه بر این ، موضوع مهم دیگر این فصل تأثیر عملیات ثامن العلامه بر توسعه جهانی و منطقه ای است.

فصل دوم استراتژی نظامی عراق را بررسی می کند. فصل سوم بحران داخلی و مسئله جنگ را تشریح و تحلیل می کند. فصل چهارم استراتژی نظامی ایران را تحلیل می کند. این فصل به بررسی وضعیت نیروهای مسلح شامل ارتش ، سپاه و بسیج و همچنین استراتژی نظامی ایران از حمله به عراق تا عملیات ثامن العلامه می پردازد: مقاومت در برابر تجاوز ، دوره مقاومت در برابر خرمشهر و آبادان – عملیات نظامی کلاسیک ، آزادسازی عملیات ، محدود عملیات محدود از سال 1980. دسامبر تا 1981 سپتامبر. در جبهه های جنوبی و غربی ، به ویژه در محور سوسنگرد و دارخوین. موضوعات این فصل به ما اجازه می دهد تا تغییر استراتژی نظامی ایران را که از عملیات ثامن العلمه رخ داده است ، مقایسه کنیم.

فصل پنجم عملیات ثامن الائمه را شرح می دهد. این فصل یکی از مهمترین فصل های کتاب است. در فصل پنجم ، تاج شرقی جبهه مهمی در جبهه های جنوب محسوب می شود و در آغاز تجاوز و در مورد عملیات و اقدامات انجام شده در این محور قبل از عملیات ثامن الائمه به عنوان دشمن وارد شده است. علاوه بر این ، برنامه ریزی و اجرای عملیات بررسی و تشریح می شود. هدف اصلی از طرح س questionsالات در مورد عملیات ثامن الائمه ، با وجود تکرار برخی کتابها ، نشان دادن الگوی جنینی و ابتدایی تغییراتی است که در این عملیات و در فصل بعد به عنوان ابعاد ارتش ایران رخ داده است. تغییر استراتژی

فصل ششم تغییر استراتژی نظامی ایران را تحلیل می کند. این فصل با ارائه یک تعریف نظری از استراتژی ، توسعه استراتژی ایران را مورد بررسی قرار می دهد.

کتاب عملیات عملیات ثامن الائمه (ع) ، منبع تغییر در استراتژی نظامی ایران ، در سال 2009 توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا