برون مرزی

چه کسی تصویر حاج قاسم را در غزه پاره کرد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، رسانه های عربی از دستگیری شخصی به نام شیخ مجدی مغربی در غزه در روز پنجشنبه دو هفته پیش (4 دسامبر) به دلیل پاره کردن پوستر تصویر فرمانده شکنجه شده ، ژنرال قاسمو سلیمانی ، خبر دادند. تصویر فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. آنها دادند.

برخی از رسانه های سعودی و آمریکایی در منطقه این رویداد را بهانه ای برای حمله به ایران و مخالفت با منطقه و غزه قرار داده اند و تلاش می کنند وانمود کنند که غزه با مقاومت سازگار نیست.

اما مجدی مغربی چیست؟ و داستان او چیست؟

فیلم های سخنرانی شیخ وهابی در مساجد شهر رفاح در نوار غزه ، به ویژه از ابتدای بحران در سوریه ، در شبکه های اجتماعی موجود است.

او برای او غریبه نیست ، او سخنرانی های داغی را علیه شیعیان ، ایران و جبهه مقاومت انجام داده است تا جوانان غزه را ترغیب به رفتن به سوریه و جنگ با دولت بشار اسد کند.

شیخ مجدی مغربی یکی از اعضای بنیاد موسوم به بنباز در غزه است و بیشتر فیلم های وی در صفحه YouTube خیریه منتشر می شود. عبدالعزیز بن باز یک مفتی مشهور وهابی از پایتخت عربستان سعودی بود که با محکوم کردن خیانت شیعیان چربی صادر کرد.

مجدی المغربی 2015 30 ژانویه وی که در مسجد رفح صحبت می کرد ، گفت که کتابهایی درمورد سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان یا برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران در نوار غزه یا کلاه و لباسهایی به نام مبارک در حال فروش است. امام حسین در بازار غزه است ، بسیار عصبانی بود.

مغربی مانند مفتی اعظم آل سعود برای ایجاد انگیزه در پیروان خود شیعیان را ناباور می داند و ادعا می کند که شیعیان پرستش خدا نیستند بلکه به جای پرستش اهل بیت (علیهم السلام) و در عین حال سنی های عراق ، سوریه و لبنان. است.

وی در سخنان خود ، به عنوان رهبران معنوی داعش ، صهیونیست ها را نیز دشمن می داند ، اما می گوید جنگ با شیعیان به عنوان “دشمن باطنی” در اولویت است.

در سال 2013 دیگر 26 آوریل شیخ وهابی در سخنرانی “سوریه شما را فریاد می زند” از جوانان غزه خواست که به سوریه بروند و گفت که ایران و ایالات متحده در کشتار سنی ها در سوریه دست های خود را کشته اند و اکنون باید این کار را انجام دهند. او برای نجات آنها به سوریه رفت.

به دنبال دستگیری این تاکوگراف در غزه ، رسانه های سعودی و آمریکایی نیز وارد عمل شدند و احتمال تبلیغ علیه ایران را دیدند. از رادیو الحرا US آمریکا تا صفحات روزنامه های چاپی عربستان سعودی و ماف های شخصی وهابی ، اخبار در فضای مجازی شروع به پخش کرد.


فعال رسانه ای سعودی منذر الشیخ: که می گوید حماس مال ما است و ما می گوییم حماس شر است

همچنین لازم به ذکر است که خشم و کینه جنبش تکفیری وهابی در غزه با نصب غرفه های شهید سلیمانی و دستگیری شیخ مغربی به دلیل برداشت تصاویر شهید سلیمانی نیز با خشم صهیونیست ها همراه بود.

“عکس بزرگی از قاسمو سلیمانی در خیابانهای غزه” زیر صفحه سه شنبه هفته گذشته در صفحه توییتر او منتشر شد. سخنگوی ارتش اسرائیل عکسی از بیلبورد تزئین شده با قاسم سلیمانی شهید ساسار را در توییتر آویخای آدری منتشر کرد.

وی با اشاره به ادبیات به عنوان نشانه عصبانیت خود افزود: “من از خانمهای غزه سوالی دارم.” – آیا شما انتظار دارید که اعراب با شما و آرمانهای شما همدردی کنند و شما با کسانی که چهار پایتخت عرب را اشغال کرده اند متحد شوید؟

ممکن است بسیاری از مردم از جریانات تکفیری وهابی و داعش به رهبری مجدی مغربی ، در یک اقلیت مطلق در نوار غزه غافل باشند. در سالهای اخیر اما رسانه های معاند سعی در تحریک شیعیان و ایرانیان برای موضع گیری علیه مسلمانان انقلابی و مجاهدین در غزه داشتند تا خلاف آن را اثبات کرده و احساسات ضد ایرانی را نشان دهند.

بی کفایتی مردم غزه دروغ دیگری است که برخی جوامع در تلاشند آن را به منطقه نسبت دهند و با کمک جمهوری اسلامی ایران در برابر مقاومت غزه مقاومت کنند. در همین حال ، بسیاری از مساجد و مسئولان نوار غزه با نام اهل بیت علیهم السلام مزین شده اند و مردم منطقه احترام زیادی برای اهل بیت (علیهم السلام) قائل هستند.

همچنین سال گذشته و امسال ، نوار غزه به یاد مراسم مختلفی بود که به ژنرال قاسم سلیمان ، فرمانده شیعه نیروی قدس سپاه پاسداران اختصاص داشت. سال گذشته ، پس از ترور شهید سلیمانی ، پنج مراسم بزرگ تشییع جنازه توسط گروه های مختلف در غزه برگزار شد. امسال گروه های مقاومت غزه تمام برنامه ها و مراسم را در قالب جشنواره ملی فرهنگ شهید القدس برگزار کردند.

مراسم بزرگ دوشنبه گذشته با حضور اقشار مختلف منطقه و همچنین پیام خانم زینب سلیمانی ، دختر شهید سلیمانی در غزه برگزار شد. روز قبل ، جلسه ای با تحلیلگران و رهبران گروه های مختلف مقاومت در غزه برای بررسی شخصیت شهید قاسمو سلیمانی برگزار شده بود که نشان از عشق و علاقه مردم این کشور به جمهوری اسلامی ایران و رهبران مذهبی شیعه جبهه مقاومت اسلامی دارد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا