اقتصادی

چرا استفاده از اینترنت اشیاء در کشاورزی مهم است؟

امروزه دیگر نمی توان به صورت عادی در کارهای کشاورزی کار کرد و برای افزایش تعداد محصولات در این زمینه که مربوط به غذای انسان است باید فن آوری های مدرن را در نظر گرفت. در این راستا ، محققان کاربرد فناوری های اینترنت اشیا را در کشاورزی مورد بررسی قرار داده اند.

به گزارش ترندونی ، کشاورزی اساس زندگی بشر و منبع اصلی تولید مواد غذایی است. ورود فن آوری ها و کاربرد آنها در کشاورزی یکی از مهمترین نوآوری هایی است که منجر به تغییرات زیادی در روند این فعالیت مهم انسانی در طول زمان شده است. استفاده از فناوری در کشاورزی ، به ویژه در سال های اخیر ، توانسته است تولیدات کشاورزی را تا حدی افزایش دهد و در نتیجه رشد اقتصادی کشورها را افزایش داده و فرصت های شغلی بیشتری ایجاد کند. با این حال ، با افزایش جمعیت ، تقاضا برای غذا همچنان افزایش می یابد.

طبق اعلام سازمان جهانی غذا و به گفته کارشناسان مربوطه ، با توجه به افزایش جمعیت ، تولید مواد غذایی جهان تا سال 2050. برای تأمین نیازهای غذایی مردم جهان باید حداقل 70٪ افزایش یابد. از طرف دیگر ، به دلیل محدودیت های مختلف از جمله دما ، منابع آب ، آب و هوا و شرایط آب و هوایی ، کیفیت خاک و فناوری های تولید محصولات کشاورزی و غذایی ، که در دهه های اخیر در حال کاهش است ، فقط قسمت کوچکی از سطح زمین وجود دارد. بر این اساس ، مردم با چالش تولید بیشتر مواد غذایی و زمینه های کمتری روبرو هستند و در این شرایط ، هرگز نیاز به استفاده از فناوری بیشتر در این زمینه ضروری نیست.

در این راستا ، محققان سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی کرج تحقیقی را در مورد بررسی نقش فراداده مبتنی بر DI در هوش کشاورزی انجام دادند.

در این مطالعه ، استفاده از فراداده مبتنی بر اینترنت اشیا in در چرخه کشاورزی هوشمند مبتنی بر یک مطالعه مروری و تحلیل موضوعی است.

بر اساس یافته های این مطالعه ، استفاده از فناوری های اینترنت اشیا و ابرداده در کشاورزی و مشاغل مرتبط با آن در حال افزایش است و می توان پیش بینی کرد که یک آینده کشاورزی جهانی بهینه برای تأمین نیازهای غذایی و تولید پایدار بدون ادغام این فن آوری ها و هوش کشاورزی امکان پذیر نخواهد بود.

به گفته بهارهو جمشیدی ، محقق موسسه فناوری و مهندسی تحقیقات کشاورزی در سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی کاراجو ، “مدیریت و استفاده هوشمندانه و هوشمند در فضاهای ابری است که استفاده از آنها به نوبه خود تأثیر بسزایی در بهبود تولیدات کشاورزی خواهد داشت.”

آنها می گویند: “در سال های اخیر ، سازمان ها و شرکت های مختلف در کشور ما در زمینه های اینترنت اشیا ، داده های بزرگ ، هوش مصنوعی و رایانش ابری به تجارت روی آورده اند و کشاورزی پیشرفته یکی از زمینه های مهمی است که این فناوری می تواند بهره وری را افزایش دهد.” “تسهیل توسعه پایدار ، رشد اقتصادی کشور را افزایش داده و فرصت های شغلی بیشتری ایجاد می کند.”

به گفته آنها ، “بنابراین ، برنامه ریزی برای توسعه این فن آوری ها با بومی سازی آنها و توجه به امکانات و امکانات نرم افزار و سخت افزار در کشور و نیازهای کشاورزی در اولویت است.” “در این راستا ، به منظور درک چالش های توسعه و تهیه نقشه راه برای تحقیقات آینده ، لازم است تحقیق در مورد استفاده از داده های بزرگ مبتنی بر اینترنت اشیا در کشاورزی توسعه یابد.”

به منظور گسترش استفاده از این فناوری ها در کشاورزی ، جمشیدی و همکارانش پیشنهادهای زیر را ارائه دادند:

– مروری بر زیرساخت ها ، برنامه ها ، قوانین ، الزامات ، استانداردها و آموزش در کشورهای پیشرو در استفاده از این فناوری ها

– تهیه برنامه های کلان تحقیق و توسعه فناوری ملی و تدوین سیاست ها

– ایجاد و تقویت زیرساختهای لازم برای تحقیق و توسعه فناوری در کشور

– دستیابی به یک سرویس جامع اطلاعاتی و ادغام اطلاعات کشاورزی به منظور پیاده سازی و توسعه این فناوری

– تدوین و اجرای قوانین ، الزامات و استانداردهای امنیتی

– پشتیبانی کامل نهادها و سازمانهای مربوطه را دریافت کنید

– پرورش كاربرد فن آوريها در بخش كشاورزي و اطلاع رساني ذينفعان از مزاياي آنها

– استفاده از سیستم عامل های نوآوری برای کشف استعداد در فناوری های پیشرفته

– توسعه آموزش و ارتقا کاربرد فناوری

– تجاری سازی و توسعه و بهبود فضای کسب و کار فناوری

این مطالب در قالب یک مقاله تحقیقاتی فنی و علمی در فصلنامه تخصصی “رشد فناوری” ، بخشی از مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه جهاد (روویش) منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا