برون مرزی

چاقوکشی در جنوب فرانسه؛ دست‌کم 3 نفر کشته شدند

در جریان ناآرامی های اخیر فرانسه پس از تشدید اسلام ستیزی در فرانسه ، رسانه های آن کشور اروپایی امروز (پنجشنبه) از حمله سلاح سرد در نیس در جنوب فرانسه خبر دادند.

اگرچه گزارش های اولیه حاکی از کشته شدن یک نفر در این حادثه است ، اما پلیس نیس اکنون کشته شدن سه نفر در این حادثه را تأیید کرده است.

وب سایت فرانسوی Europe One گزارش داد که مردی با چاقو صبح امروز (پنجشنبه) در نزدیکی کلیسای Notre Dame در نیس به چند نفر حمله کرد.

براساس این گزارش ، صبح امروز حوالی ساعت 09:00 به وقت محلی (11:30 به وقت تهران) ، این مرد با چاقو به چند نفر حمله کرد و گزارش های اولیه در مورد مرگ فردی که ظاهراً حدود 70 ساله و زخمی شده است. چندین نفر دیگر مفقود شده گزارش شده است.

بعداً یک منبع پالس به BFMTV گفت که تعداد قربانیان حمله از یک نفر به دو نفر افزایش یافته و زن و مرد با چاقو بودند.

مهاجم توسط نیروهای امنیتی پلیس ، که گلوله های آنها بازداشت شد ، بازداشت شد.

رسانه های محلی گزارش دادند که مجرم زخمی شده و پس از شلیک توسط پلیس در جریان بازداشت به بیمارستان منتقل شده است.

لحظاتی بعد ، پلیس نیس مرگ دو نفر را در این حادثه تأیید کرد و در صفحه توئیتر خود نوشت: “حمله با چاقو صورت گرفت. دو نفر کشته شدند. – مظنون در این حادثه دستگیر شد.

طبق آخرین اخبار مربوط به این حادثه ، تعداد قربانیان حمله چاقو در نزدیکی کلیسای نوتردام به سه نفر افزایش یافته است.

به دنبال این حادثه ، جرالد دارمنین ، وزیر کشور فرانسه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که ریاست جلسه انتقادی وزارت کشور را در این حادثه بر عهده دارد.

از طرف دیگر ، کریستین اشتراوس ، شهردار نیس در پیامی در صفحه توئیتر خود گفت که تمام شواهد نشان می دهد این حادثه مسلحانه یک عمل تروریستی بوده است.

گزارش شده است که آژانس مبارزه با تروریسم فرانسه درخواستی برای بررسی این حادثه در نزدیکی کلیسای جامع بانوی ما دریافت کرده است.

آژانس خبری روسی “تاس” گزارش داد که رویترز به نقل از منابع پلیس محلی گفته است که این زن پس از حمله چاقو سر بریده شده است ، اگرچه هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

از سوی دیگر ، این گزارش حاکی است که پلیس محلی شهر نیس ، در صفحه توئیتر خود ، ساکنان این شهر را به آرامش فراخوانده ، گزارش هایی مبنی بر احتمال بمب در نزدیکی کلیسای بانوی ما را دریافت و تحقیقات را آغاز کرده است.

پلیس به توئیتر گفت: “از مرکز شهر دور شوید. بمب را بررسی و خنثی کنید … به دلیل عملیات پلیس صدای انفجار شنیده می شد.” – اوضاع تحت کنترل است.

گزارش ها همچنین می گویند که پس از این حادثه ، امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه قبلاً به مرکز بحران وزارت کشور فرانسه رفته است.

خبرگزاری تاس همچنین به نقل از رسانه های محلی نوشت كه شهردار نیس دستور بسته شدن كلیساهای این شهر را صادر كرده است.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا