استان ها

پل تاریخی شاه عباسی جاجرود میراثی دیدنی در شهرستان پردیس

پل تاریخی شاه عباسی جاجرود یک شهر میراثی چشمگیر در پردیس است

پل شاه عباسی جاجرود که در فهرست آثار ملی کشور نیز قرار دارد، یکی از اصلی ترین آثار تاریخی استان تهران و یکی از جاذبه های گردشگری شهر پردیس است.

به گزارش خبرگزاری ترندونی از استان تهران؛ یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی استان تهران بر روی رودخانه جاجرود در روستای سعیدآباد پل 850 ساله احداث شد. این پل تاریخی باشکوه در 10 کیلومتری شمال قرار دارد شرق استان تهران این پل را از آثار دوره سلجوقیان می دانند که در دوره های صفوی، خواجاری و بعد از آن بارها بازسازی و مرمت شد و به همین دلیل مردم آن را پل شاه عباسی می نامند و طبق منابع تاریخی این پل را در زمان خود می نامند. از ناصرو ال. -دین شاه قاجار تخت حاج میرزا بیک نوری خلوت شاه را به قیمت بیست و چهار هزار تومان بازسازی کرده است.

این پل زیبا در تمام طول سال مورد علاقه بازدیدکنندگان و مردم محلی است، چه نوشیدنی یا نه چای آتش را گرم و روشن کنید زمستان و اینکه در تابستان بستنی و نوشیدنی های خنک بخوریم یا شاخ و برگ های پاییزی را جمع آوری کنیم خانواده و جوانان درون تعطیلات آخر هفته و نوروز و قبایل محلی این سرزمین.

حالا بیایید کمی در مورد این بنای تاریخی صحبت کنیم که قطعا توصیه می شود ایام نوروز برو اونجا و زیبایی نگاه کن

پل تاریخی شاه عباسی جاجرود که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است با دو دهنه مرکزی بزرگ به عرض هفت متر و طول 12 متر (از بستر رودخانه) و دو دهنه کوچک یکی از بناهای تاریخی اصلی استان تهران است. به سمت شرق و غرب عرض چهار و پنج متر طول.

455

این پل قبلاً به دلیل ارتفاع زیاد رودخانه جاجرود آبراهی خروشان بوده و عابران پیاده هستند.

اکثر تیم های سنگنوردی و طبیعت گردشگران استان بارها برای دیدن زیبایی های جاجرود به این منطقه آمده اند و چنان فضای دلنشینی دارد که بارها و بارها از آن دیدن می کنند.

پس از همه، تعمیر و نگهداری بسیار مهم است بناهای تاریخی کشور و بقای ما پاک است محیط به خصوص این روزها در نوروز؛ این روزها مراقب این موضوع مهم باشید.

33333

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا