حوادث و رویدادها

«پلاک تاریخی» برای خودروهای بالای ۳۰ سال

انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام کرد: دارندگان خودروهای تاریخی که حداقل 30 سال از عمر آنها می گذرد و دارای اصالت فیزیکی و سلامت فنی هستند، می توانند پلاک تاریخی داشته باشند.

به نقل از ترندونی به نقل از روابط عمومی انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، اردشیر درویشی، مدیرعامل انجمن اتومبیل رانی و جهانگردی، به تشریح عملکرد کارگروه شناسایی و حفاظت از وسایل نقلیه تاریخی در گذشته پرداخت. وی گفت: حفاظت از خودروهای تاریخی تمام تلاش خود را برای حفظ این بخش از میراث فرهنگی و صنعتی کشور به کار گرفته است. این دستگاه با قدمت 30 سال به بالا برای بازرسی و صدور شناسنامه ثبت شده است.

وی افزود: از میان خودروهای ثبت نامی، 45 خودرو در پی بازرسی های تخصصی کارشناسان پلیس راهور ناجا، کارگروه شناسایی و حفاظت از وسایل نقلیه تاریخی و نمایندگان انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی منطبق با ضوابط اجرایی اعلام شدند. دستورالعمل و احراز هویت.» و پلاک راهور به پلیس راهور ارائه شد.

درویشی به نقش صدور شناسنامه و پلاک تاریخی در حفظ خودروهای تاریخی و کلاسیک اشاره کرد و گفت: در ماه های آوریل تا اکتبر، اسناد تاریخی برای 45 وسیله نقلیه صادر شد تا این میراث لیتوانیایی از بین نرود و فراموش نشود. گذشته

وی صدور مجوز خروج خودروهای بالای سن فرسودگی را یکی از وظایف تاریخی کارگروه شناسایی و ایمن سازی خودروها عنوان کرد و گفت: بر اساس وظایف این کارگروه، 1400 مجوز موقت برای 898 دستگاه خودرو از این دست صادر شده است. . صادر شد

پلاک تاریخی برای خودروهای بالای 30 سال است

درویشی به عضویت انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی در کارگروه شناسایی و حفاظت از وسایل نقلیه تاریخی اشاره کرد و افزود: در 31 استان کشور تاریخ ساز شده است. این کمیته ها که توسط علاقه مندان و یا به نوعی دوستداران خودروهای کلاسیک اداره و اداره می شود، وظیفه برگزاری همایش، نمایشگاه، رالی و رالی در استان ها را با کمک حامیان مالی بر عهده دارند.

به گفته مدیرعامل انجمن خودروسازی انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی، دارندگان خودروهای تاریخی که حداقل 30 سال از عمر آنها می گذرد و دارای اصالت فیزیکی و شرایط فنی برای ثبت نام خودرو در محدوده تاریخی هستند، می توانند به نشانی www.taci.ir مراجعه کنند. سیستم پلاک.

با تصمیم هیئت وزیران در اردیبهشت 1389، آیین نامه شناسایی و حفاظت از خودروهای تاریخی به تصویب رسید (اصلاح شده در 8 شهریور 1395). رئیس سازمان گردشگری و صنایع دستی، سازمان محیط زیست، وزارت ورزش و جوانان (فدراسیون موتورسواران)، معاونت راهنمایی و رانندگی جمهوری اسلامی ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن اسلامی جهانگردی و اتومبیلرانی در جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد. ایران.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا