برون مرزی

ویدیو | آرتمیس به دنبال ماموریت غیرممکن در ماه

غزل زیاری: این ماموریت ناسا اولین ماموریت از سه ماموریتی است که از سال 1972 برای فرود انسان بر سطح ماه برنامه ریزی شده است. البته انتظار نمی رود در ماموریت فعلی هیچ فضانوردی روی ماه فرود بیاید، اما پرتاب این فضاپیما اولین مرحله آزمایش این فناوری خواهد بود و در نهایت باید فضانوردان متعددی از جمله اولین زن و اولین فضانورد را با خود همراه کند. رنگ، به ماه در آینده نزدیک باید کره ماه فرستاده شود. به ماه

کیسی درایر، یکی از کارشناسان سیاست فضایی در ایالات متحده در این باره گفت: «این یک رویداد شگفت انگیز و واقعیتی است که اکثر ما ساکنان کره زمین آن را تجربه نکرده ایم. ” مرد

شمارش معکوس برای پرتاب سفینه آرتمیس 1

فضاپیمای آرتمیس 1 قرار است در 29 آگوست ساعت 8:33 صبح به وقت آمریکا پرتاب شود. این فضاپیما کپسول اوریون را به فضا پرتاب می کند و در طول مسیر کپسول جدا شده و به سمت مدار ماه حرکت می کند. پس از دو هفته گردش به دور ماه، جبار به زمین باز می گردد و در مجموع 42 روز در سواحل سن دیگو فرود می آید.

کپسول اوریون بیش از هر فضاپیمای دیگری که به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل نشده است در فضا می‌ماند و در نزدیک‌ترین شرایط به 100 کیلومتر بالاتر از سطح ماه می‌رسد.

هدف اصلی این ماموریت اثبات این است که همه چیز درست خواهد شد. از جمله سپر حرارتی کپسول Orion، که باید از فضانوردان آینده که قصد سوار شدن به آن را دارند محافظت کند. زیرا تخمین زده می شود که سرعت این کپسول در جو زمین به 40000 کیلومتر در ساعت برسد و با بازگشت به زمین تا 2700 درجه سانتیگراد گرم شود.

آرتمیس 1 با مسافر یا بدون مسافر؟

اگرچه این پروژه شامل فضانوردی در داخل کپسول نخواهد شد، اما این کپسول خالی نیز به فضا ارسال نخواهد شد. ده جعبه کوچک به اندازه جعبه کفش مستقیماً زیر کپسول قرار می گیرد. پس از جداسازی کپسول اوریون از موشک، هر کدام از این جعبه‌ها مسیر جداگانه‌ای به ماه دارند، تشعشعات محیط فضا و تأثیرات این تشعشعات بر موجودات زنده مانند مخمر عبور خواهند کرد.

این سه ماکت شبیه انسان مسافران کپسول اوریون خواهند بود. یک نسخه روی صندلی فرمانده کپسول خواهد بود. این ماکت برای ماموریت های آرتمیس لباس پرواز جدیدی خواهد پوشید که باید در هنگام برخاستن، فرود و شرایط اضطراری پوشیده شود. این لباس شبیه تمام لباس‌های فضانوردی قبلی است و همین کار را انجام می‌دهد – شبیه بالونی به شکل بدن فضانورد است.

لباس و فضاپیما اکسیژن کافی را به فضانوردان می رساند و دی اکسید کربن را از نفس فضانوردان جذب می کند. این لباس ها همچنین دارای لوله ای برای خوردن غذای مایع توسط فضانوردان و همچنین مسیری برای جمع آوری ادرار و مدفوع خواهد بود.

دو مدل دیگر که در کپسول قرار خواهند گرفت دو مدل نیمه زن هلگا و زوهر هستند و ماموریت آن ها تهیه گزارشی مناسب از خطرات احتمالی فضا برای بدن زنان است. از آنجایی که ناسا قصد دارد در آینده یک فضانورد زن را با فضاپیمای آرتمیس به فضا بفرستد و خطرات سرطان ناشی از تشعشعات فضایی برای زنان متفاوت از مردان است، هلگا و زوهر به محققان در این زمینه کمک خواهند کرد. این دو کپی با استفاده از موادی ساخته شده اند که استخوان ها، بافت ها و اندام های بدن انسان را تقلید می کنند.

کپسول اوریون دو مسافر دیگر غیر انسانی را حمل خواهد کرد. یکی شخصیت شان دی شیپ و دیگری اسنوپی است که به عنوان نشانگر جاذبه صفر عمل خواهد کرد.

ماموریت بعدی فضاپیمای آرتمیس یعنی آرتمیس 2 برای سال 2024 برنامه ریزی شده است که در آن فضانوردان واقعی پس از پرواز به دور ماه می چرخند و البته روی ماه فرود نمی آیند و در نهایت ماموریت آرتمیس 3 که قرار است برای 2025. برنامه ریزی شده است که انسان روی ماه فرود آید.

4141

دکمه بازگشت به بالا