برون مرزی

وزیر دفاع ترکیه با همتای لیبیایی خود در طرابلس دیدار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، هالوسی آکار وزیر دفاع ترکیه روز شنبه با صلاح الدین النمروش همتای لیبیایی خود در طرابلس پایتخت لیبی دیدار کرد.

این خبر را خبرگزاری آناتولی گزارش داده است آکار یک هیئت عالی رتبه نظامی که امروز بعد از ظهر وارد شهر شد با مقامات نظامی دولت وحدت ملی لیبی دیدار کرد.

جلسات مقامات ارتش ترکیه و لیبی در سطح وزرا و هیئت ها برگزار شد. این دیدارها همزمان با روز استقلال لیبی بود که مقامات ترکیه دولت وحدت ملی را به مقامات رسمی تبریک گفتند.

در این جلسه همچنین رئیس ستاد نیروهای مسلح ترکیه و لیبی یاشار گولر و محمد الحداد حضور داشتند. سفر آکار به ترکیه دومین هیئت نظامی است. وی پیش از این به همراه وزیر امور خارجه ترکیه به یک کشور آفریقایی سفر کرده بود.

پارلمان ترکیه سال گذشته استقرار نیروها در لیبی را برای حمایت از دولت میثاق ملی لیبی تصویب کرد و هفته گذشته حضور خود را در لیبی تمدید کرد.

کمک های نظامی و مشورتی ترکیه به دولت ائتلاف ملی لیبی طی دو سال گذشته دولت را در معرض خطر سقوط در برابر حملات مداوم نیروهای خلافت قرار داده است. هفتاراسبرای برکناری فرمانده نیروهای شرق لیبی ، با حمایت کشورهای عربی مصر ، امارات و عربستان سعودی.

پایان گزارش.


دکمه بازگشت به بالا