حوادث و رویدادها

وجود گاردریل ناایمن یکی از دلایل حادثه رانندگی در محور کاشان – قم

ترندونی/ اصفهان رئیس پلیس راه استان اصفهان ناایمن بودن حفاظ ریل در محور کاشان – کومو را یکی از دلایل برخورد تریلر با اتوبوس مسافربری و کشته شدن 8 نفر و مجروح شدن 16 نفر دانست.

سرهنگ اصغر زارع با اعلام این خبر گفت: ساعت 3.25 بامداد امروز در جاده کاشان – کومو یک دستگاه تریلر از مسیر منحرف و با اتوبوسی با 21 سرنشین از استان دهدهت به لاین مقابل رفت. کهکیلویه و بویراحمد در مسیر تهران بودند که با هم برخورد کردند.

وی افزود: در این حادثه یک نفر از سرنشینان تریلر و هفت سرنشین اتوبوس مسافربری در صحنه تصادف جان باختند و 16 نفر مجروح شدند که 11 نفر در بیمارستان بستری شدند. و 5 تا سطحی بود.

نقش گاردریل های ناایمن در حادثه و شدت حادثه امروز

رئیس پلیس راه استان اصفهان علت اصلی این حادثه را ناتوانی راننده تریلر در کنترل وسیله نقلیه به دلیل خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد، وی مقاومت لازم را نداشت به همین دلیل گارد ریل های ناایمن نیز تحت تاثیر قرار گرفت. وقوع و شدت حادثه که کارشناسان آن را تقصیر سازمان مربوطه می دانند.

38 نفر در محور کاشان – اصفهان و کاشان – کم کشته شدند

به گزارش ترندونی و به نقل از پایگاه خبری فرماندهی انتظامی استان اصفهان، وی خاطرنشان کرد: در ابتدای قرن بیستم با احتساب قربانیان حادثه امروز، 38 نفر از هموطنانمان در تصادفات کاشان – اصفهان و کاشان – قم کشته و مجروح شدند.

آسفالت جاده نیاز به تعمیر فوری دارد و گاردریل ها باید تعویض شوند

زارع با بیان اینکه محورهای کاشان – اصفهان و کاشان – کام حدود 264 کیلومتر فاصله دارد، به وجود روکش آسفالت نامناسب و گاردریل های ناایمن اشاره کرد و گفت: درخواست ما از اداره راه و شهرسازی این است که هر چه سریعتر روسازی آسفالت را تعمیر کنند. تا جایی که ممکن است. همچنین گاردریل ها را روی این محور جمع کرده و با نیوجرسی مفصلی جایگزین کنید تا حتی در صورت انحراف خودرو به دلیل خواب آلودگی راننده، وارد لاین مخالف نشود.

نقش خودروهای مقاوم و جاده های ایمن در کاهش تلفات انسانی

فرمانده انتظامی کمیساریای انتظامی استان با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد 70 درصد تصادفات رانندگی انسانی بوده است، گفت: پلیس در سال های اخیر موفق شده از کشته شدن بسیاری از هموطنان خود در ترافیک جلوگیری کند. تصادفات اما باید در نظر داشت که خطای انسانی اجتناب ناپذیر است و در صورت تولید خودروهای بادوام و توجه بیشتر به ایمنی جاده ها، با وجود خطای انسانی، قربانیان کمتری در تصادفات خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا