سلامت و دانش

هیوندای با این خودرو سنت‌شکنی کرد!

شرکت هیوندای از حدود ۴ دهه قبل تا به امروز سوناتا را تولید و به بازار عرضه می‌کند. این خودروساز در بهار سال قبل در کره جنوبی از فیس لیفت نسل هشتم این سدان محبوب خود پرده برداشت و مدتی بعد آن را روانه بازار کرد. این خودرو در نسخه فیس لیفت به کابین مدرن‌تر مجهز شده است.

اکنون این خودروساز کره ای برای نخستین بار سدان محبوب سوناتا را به نسخه تمام چرخ محرک مجهز کرده است. این خودرو فقط روانه بازار آمریکای شمالی خواهد شد. در ادامه در بخش اخبار خودرو، با مشخصات فنی این خودرو آشنا خواهیم شد.

معرفی نسخه چهار چرخ محرک هیوندای سوناتا

نسخه چهار چرخ محرک هیوندای سوناتا

هیوندای دیگر در بازار آمریکا نسخه ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۱۸۲ اسب بخار سوناتا را عرضه نمی‌کند. در همین راستا اکنون نسخه چهارچرخ محرک سوناتا فقط با پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۴ اسب بخار را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

هیوندای سوناتا

هیوندای اعلام کرد نسخه چهارچرخ محرک سوناتا همانند شاسی بلندهای این شرکت به گیربکس HTRAC با کلاچ هیدرولیک برای اتصال محور عقب مجهز شده است.همچنین سونتا هیبریدی و سوناتا N Line نیز با پیشرانه 294 اسب بخاری همچنان تولید خواهند شد، اما برای آنها نسخه چهارچرخ محرک قابل سفارش نیست و همانند قبل مشتریان می‌توانند آنها را با سیستم دیفرانسیل جلو خریداری کنند.

هیوندای سوناتا

هیوندای قصد دارد نسخه چهارچرخ محرک سوناتا را از زمستان سال جاری به مشتریان عرضه کند و قیمت آن را نیز از نسخه فعلی که ۲۵ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد، قطعا بیشتر خواهد بود.

227227

گروه تحریریه علوم پزشکی

نوشته‌هایم به طور خلاقانه، با جذابیت و همراه با مطالعات علمی تهیه می‌شوند. هدفم جلب توجه شماست و شما را در دنیایی از اطلاعات جذاب و پر رمز و راز پزشکی به سفری هیجان‌انگیز دعوت کنم.
دکمه بازگشت به بالا