استان ها

هزینه‌هایی که به سنت حسنه‌ تبدیل می‌شوند

ترندونی/ آذربایجان شرقی این روزها عده‌ای برای برپایی مهمانی‌های مجلل خاتم هزینه‌های میلیونی می‌کنند تا میهمانان خود در مجلس خاتم، تجربه‌ای به یاد ماندنی و زیبا را رقم بزنند.

صرف یک سالن بزرگ برای پذیرایی از میهمانان که اخیراً به بدعت های دروغین برگزاری ختم های مجلل با نواختن تنبور و نی اضافه شده بود کافی نبود، تنها با جست و جوی ساده در فضای مجازی، کلیپ های تبلیغاتی ختم ها را یافتیم. تشریفات بیایید نی، تنبور و خواننده بزنیم.

اما در کنار این فرهنگ ناعادلانه و گرانی تشییع جنازه عزیزان از دست رفته، چند سالی هم از آغاز سنت حسنه آزادی زندانیان توسط مردم خوب تبریز می گذرد. ضیافت، دعوتنامه، تاج گل و غیره برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در تلاش برای رهایی خانواده از بی خانمانی داده می شود.

این حرکت با الهام از مردم آذربایجان شرقی به یک فرهنگ و سنت حسنه در سایر استان ها تبدیل شده است زیرا بسیاری از خانواده های متوفیان به آن اعتقاد دارند. پس از رفع تشریفات، علاوه بر بازگرداندن سرپرست خانواده به قلب گرم خانواده، برای روح این عزیزان از دست رفته دعای خیر آزادگان نیز طلب می شود.

یکی از خیرینی که برای آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد خرج مراسم ختم پدرش کرد، به ترندونی گفت: مرحوم پدرم انسان خوبی بود و همیشه کارهای خیریه را انجام می داد. هزینه زندانیان را از زندان پرداخت کردیم، امیدواریم این ارتقاء باعث فرهنگ سازی بیشتر در بین خانواده های استان شود.

وی ادامه می دهد: زندانیان غیرعمد به صورت اتفاقی پشت میله های زندان قرار می گیرند، ممکن است برای هرکسی پیش بیاید، بنابراین در این شرایط باید با این افراد برخورد کرد.

یکی دیگر از خانواده های خیر خانواده شهدای مدافع سلامت است که هزینه این ضیافت عزیز را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به دلیل احسان خود نسبت به شهید مدافعان سلامت خرج کردند.

یکی از اعضای این خانواده با تاکید بر لغو و زائد دانستن هزینه های اضافی برگزاری مراسم ترحیم، به ترندونی توضیح می دهد: به نظر من هزینه ای که برای برگزاری مراسم ختم عزیز مفقود شده هزینه اضافی است. و معتقدم این هزینه ها باید صرف اقدامات لازم شود و بنابراین آزادی زندانی که خانواده منتظر او هستند برای ما ارزش معنوی بیشتری دارد.

یکی از زندانیان که 54 سال سن دارد و به تازگی از زندان اهر به آغوش خانواده بازگشته است در گفت و گو با ترندونی، اظهار کرد: کارگر عادی بودم که به دلیل بیکاری و بیماری مجبور به گرفتن وام از بانک شدم. همسرم اما چون درآمد کافی نداشتم نتوانستم بدهی به بانک را بپردازم، از طرفی همسرم با بیماری خاصی دست و پنجه نرم می کرد و ما هزینه زیادی برای درمان بیماری او صرف کردیم. چرا از پنجمین ماه امسال به دلیل 34 تومانی نتوانستم بدهی هایم را بپردازم به خاطر بدهی های میلیونی به زندان افتادم، اکنون بسیار خوشحالیم که این خانواده به این خوبی کار کرده اند و بودجه را تامین کرده اند. رهایی یک برده

وی با ابراز خوشحالی از گسترش این سنت حسنه در شهرستان ها، ادامه می دهد: برای خانواده ای خوب که به دنبال آزادی بنده هستند تا آخر عمر دعا خواهیم کرد.

زندانی دیگری که راننده تاکسی است و متولد 1339 است به تازگی از زندان آزاد شده است. بدهی های تومانی ، که اعطای آن را پذیرفتم با توجه به توزیع مراجع قضایی مبلغ کاهش یافت و با کمک ستاد دیه از زندان آزاد شدم.

وی در خصوص علت گرفتاری خود در زندان از عدم توانایی در انجام کار ساختمانی می گوید: با توجه به اینکه کار با تاکسی برای تامین مخارج زندگی کافی نبود، به همراه شریکم شروع به سرمایه گذاری در کارهای ساختمانی کردم. . ما این کار را انجام دادیم اما متاسفانه به دلیل مشکل اقتصادی، تورم و سوء تفاهم با کار ساختمانی، من در این کار ورشکست شدم.

وی با تشکر از خانواده های خیری که سنت آزادی زندانیان را در جامعه نهادینه می کنند، ادامه می دهد: خانواده های متوفی با این اقدام نه تنها باعث شادی خانواده یک فرد غیرعمد و بی گناه زندانی می شوند، بلکه باعث رضایت خداوند و دعای خیر می شوند. از خادمان برای متوفی

بیش از سه هزار خانواده به ستاد دیه آذربایجان شرقی مراجعه کردند

رسول تقی پور – مدیر قرارگاه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار ترندونی، طی پنج ماهه امسال 191 جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی از زندان آزاد شدند، گفت: از این تعداد 186 مورد مرد و پنج مورد زن بودند. مجموع بدهی این زندانیان بالغ بر 148 میلیارد تومان بوده و ستاد دیه استان برای آزادی این زندانیان مبلغ 6 میلیون و 450 هزار تومان کمک ویژه ( بلاعوض) پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اختصاص 2 میلیارد و 800 میلیون تومان از سوی ستاد دیه برای زندانیان جرایم غیرعمد استان، ادامه داد: همچنین 134 میلیارد تومان نیز با موافقت مراجع قضایی وصول شد.

وی همچنین بخشودگی اتهامات را چهار میلیارد و 100 میلیون تومان عنوان کرد.

بیش از 900 زندانی به دلیل حسن نیت نسبت به متوفی آزاد شدند

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه طی چهار سال گذشته بیش از 3000 خانواده برای ابراز مهربانی با متوفیان خود به ستاد دیه مراجعه کرده اند، گفت: این تعداد از خانواده های متوفیان به آزادی کمک کرده اند. بیش از 900 زندانی برای مهربانی نمونه آذربایجان شرقی.

وی با توجه به پوسترهای اهدایی متوفی، کمک به آزادی زندانیان در مساجد برای توسعه این فرهنگ انفاق عنوان کرد: تبریز تولیت سنت حسنه هزینه های ضیافت آن مرحوم را برای زندانیان جرایم غیرعمد هزینه می کند. مردم خوب تبریز و مخصوصا آزادی خانواده های متوفی تا جایی که می توانید به این زندانیان کمک کنید تا خانواده بدون سرپرست در طول روز به آن آسیبی نرسد.

بر اساس این گزارش، نیکوکاران و نیکوکاران می توانند با مراجعه به ستاد دیه استان واقع در تبریز-بلوار گلکار-خیابان راهنمایی-خیابان نصر-جنب ایستگاه آتش نشانی پ. 18 و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره 04133288428 تماس بگیرید. مخاطب

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا